torsdag 5. januar 2012

Oppdatering

Nå har det altså gått 17 dager siden storebror brakk benet.
De første dagene var veldig tøffe, både fordi han hadde
veldig vondt, OG fordi vi var et stykke hjemmefra...
Dette skjedde i bakken på Hafjell, og det var så maks
uflaks som det går an å ha. Det var et rett parti, og rett under
snøkanonen som sto der, var det litt kram snø. Siden
storebror ikke kjørte fortere enn 5 - 10 km i timen da
skien hans skle ut, løste ikke skien seg fra støvelen.
Det gikk rett og slett ikke fort nok.
Det resulterte i at benet ble vridd omtrent helt rundt
sin egen akse og derfor oppsto det et spiralbrudd.
De ble hentet på snøscooter
og kjørt ned til en taxi som sto og ventet. Den kjørte dem
rett til Lillehammer sykehus, hvor han tok røntgen av foten.
Jeg og lillesøster kom oss nå til sykehuset etterhvert
og det var veldig deilig å kunne gi go'gutten en ordentlig
klem. Han hadde veldig vondt stakkar, og da de rettet
benet ut for å gipse det så knaste det inni benet. Huff, så
vondt jeg hadde i mammahjertet da!!
Vi ble lagt inn på barneavdelingen og tatt godt vare på.
Jeg skulle ønske han kunne fått noe å sove på og litt mer
smertestillende, men de har vel sine retningslinjer...

Vi overlevde heldigvis natten, men den føltes
L A A A A A N G...
Turen hjem til leiligheten var ikke spesielt morsom
den heller, men vi kom oss da opp på et vis.
Like lite søvn den natten, men heldigvis hadde jeg
paracet og det hjalp iallefall litt.

Dagen etter slappet vi av mesteparten av dagen
i leiligheten før vi satte kursen hjemover på ettermiddagen.
Storebror var ikke veldig komfortabel stakkar,
men jeg syns han var kjempeflink og det gikk over all
forventning. (Lillesøster var mer vrang, hehe...)

Dette bildet har han tatt selv:-)
Jula ble litt anderledes enn planlagt, men vi koste oss
masse sammen alle 4 og storebror har vært utrolig
flink til å sitte stille! Det er som om han har innfunnet seg
med situasjonen og kapitulert. Det er veldig lett å la
ham sitte foran tv'n, for da glemmer han litt at han
har gipsen. Allikevel kan vi ikke la ham sitte der hele tiden,
så det blir endel bilkjøring på gulvet, det blir litt maling
& tegning, vi perler, pusler og holder på med aktivitetsbøker.

Forrige onsdag var vi på kontroll på sykehuset her,
og han tok nytt røntgenbilde av leggen.
Som dere ser er han i godt humør, og det
var superstas med rullestol!:-)
En av de beste julegavene var denne Flexi-Trax banen han
fikk av morfar. Vi byttet også til oss enda en bane for noe
vi byttet inn av julegaver, og dette ble stor suksess!
Her ser dere røntgen av benet hans for 8 dager siden,
og bruddet syns ganske godt!


I morgen tidlig er det ny røntgentime på sykehuset,
og jeg håper på samme positive tilbakemelding som sist.
Vi skal også innom og besøke barnehagen, og det
gleder nok storebror seg til!! Håper på litt barnehagetid
neste uke, for da får ho mor her litt pustepause hun og;-)

God torsdagskveld - bare 9 dager til bloggtreffet !!!:-)

11 kommentarer:

Anonym sa...

For en tapper gutt! Er helt forferdelig i mammahjerte når de små har vondt :( Gutten min på 10 ramlet på sykkelen og knuste lillefingeren i sommer. Den 20 minutter lange kjøreturen til sykehuset må være de lengste minuttene i mitt liv. Huff! Håper oppfølgingstimen i morgen går bra :)

Annfrid sa...

Kjekt å lese at det går bra med storebror. Jeg har tenkt på dere, stakket liten gutt. Jeg synes han er en tapper gutt.

Klem fra Annfrid

Hege sa...

God lesing.
Masse lykke til på røntgen i morgen,håper bildene viser at det gror fint :o)

Klem Hege-mamma til 3

Hegeslilleboble sa...

Stakkars gutt, men så godt at alt gikk bra tross alt. Godt å høre at dere har hatt en fin jul. Den banen så kjempekul ut, hadde guttene mine også likt:).

Mona Christin sa...

Jeg får nesten vondt av å tenke på bruddet. Stakkars liten. Håper nye røntgenbilder viser at det gror ordentlig.

Vi sees.

Klem Mona C

Noatunfrua sa...

Stakkars liten! Hørtes rett og slett ufattelig vondt ut! Godt han har en god mamma og pappa som tar så godt vare på han :)

Barbros lille verden sa...

Huff og huff, det er så vondt å lese om stakkars storebror :( Det er godt han er så tapper og flink! Krysser fingrene for at det går bra i morra :)
Klem fra Barbro

InstatreffNorge sa...

Får så vondt i hjertet mitt av å lese om dette:( stakkar lillegutt. Godt han har dere rundt seg.

Satt å gråt her istad da jeg leste om hun som hadde drukna datteren sin... jeg klarer ikke tenke på sånt, og hjertet mitt blør for den lille jenta:(:(

Men over til noe hyggeligere;) Mailen du sendte var suuuper:) Gleder meg vilt!:)

Klemmer

mammaKine sa...

Uff. Jeg kan bare se for meg hvordan det stikker i mammahjertet. Jeg kjente det da Mathias brakk armen i sommer, og han hadde nesten ikke vondt engang. Uff! Lykke til og god bedring til han lille helten din! Klem fra meg
:-)

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

ååå, håper det går bra med lillegutt..Nabojenta her brakk nettopp lårhalsen.Så det er ikke noe gøy når de små brekker ting.
Lykke til til dere:)
Klem

Therese sa...

Det er slett ikke noe morsomt å se at ungene har det vondt. MEN, det er fint å se at han faktisk mestrer situasjonen, aksepterer og håndterer. DET må gjøre uendelig godt å observere midt i alt det vonde. Det er en del av livet, og takk meg til aktive unger som brekker en arm eller et bein i løpet av en barndom..

Flott gutt!!!
Riktig god bedring <3

Klem fra Therese