onsdag 25. januar 2012

Mitt drømmebryllup

Maya har alltid så flotte utfordringer gående,
og denne er jo bare helt herlig.
Utfordringen lyder:
 - og der er jeg ikke vond å be!:-)
Jeg er jo så heldig at jeg allerede har hatt mitt drømmebryllup,
og det ble så perfekt som det kunne blitt.
De invterte syns det var HAKKET for varmt,
men det er jo bedre enn om det hadde vært kaldt:-)

Frieriet kan dere lese om HER,
og litt over ett år etter, sto
DRØMMEBRYLLUPET.
Planleggingen gikk utrolig bra, og vi var enige om det meste.
Som jente så er selvfølgelig jeg NOE mer opptatt av detaljer enn mannen,
så disse var det jeg som tok meg av!

Først fant vi et bilde av oss som vi likte,
som skulle gå igjen som en rød tråd gjennom hele bryllupet.
Vi fikk lillebror til å lage en logo
og pappa ordnet hjertet rundt bildet vårt!


 Vi lagde egne frimerker med bildet vårt
og fikk et trykkeri til å printe opp invitasjonene våre.


Lillebror lagde også en hjemmeside til oss,
med våre navn og .com etter.
Der lå all info om bryllupet, ønskeliste og
om det var noe vi ønsket å oppdatere de
inviterte om underveis. Veldig greit.


Jeg fant ringen min i en annonse i "Mitt Bryllup",
og den ble laget på Nittedal Gullsmie.
Jeg falt pladask for den og heldigvis kjører
vi forbi der når vi skal på Hafjell! Er den ikke vakker?!:-)


Jeg og forloveren min sov på hotell natten før bryllupet,
som jo er tradisjon... Jeg så altså ikke mannen
før jeg kom gående opp krikegulvet...

Småtten hadde egen smoking (lånt av ei venninne) og på smokken hans sto det "brudesvenn".

Sommerfuglene fløy i magen idet klokkene begynte
å ringe og dørene ble slått opp, tårene presset litt på i øyekroken...


Da hjalp det veldig at småtten (da var han jo ikke storebror;-)
ble dratt i vogn opp midtgangen, og de formerlig
fløy opp foran meg. Det var sønnen til
venninna mi som dro ham, og
han var så nervøs at han mer eller
mindre spurtet opp midtgangen:-)!

(Brudekjolen min var en La Sposa kjole som jeg leide)

Fra da av lo jeg, og jeg lo mer eller mindre resten av dagen!!!


ENDELIG ER HAN MIN!!

Fargene i bryllupet var rødt og hvitt
og roser er noe av det vakreste jeg vet.
Buketten min hadde jeg sett for meg i
hodet i flere år, og jeg var fast bestemt
på at det skulle være et hjerte, og med
bokstavene til meg og mannen i det.
Den ble fantastisk flott og akkurat
som jeg ønsket !!


Bilen vi kjørte i fra kirka var svigerfars
Lexus, og vi hadde med begge forlovere
og småtten da vi kjørte avgårde.
Han skulle være med på noen av bildene våre
før han ble hentet av barnevakten.
Det var venninna mi som ordnet håret mitt
og det ble omtrent sånn jeg hadde forestilt meg det.
Egentlig ville jeg hatt håret ned og i store lokker,
men siden det var halterneck på kjolen med små
perler, så gikk ikke det.



Da jeg skulle prøve kjoler sammen med forloveren min
et halvt år før bryllupet, planla vi å ta hele runden med
både utleiebutikker og de som selger. Vi kom ikke lenger enn til
den første butikken, for der, i lokalet, sto KJOLEN med stor K, på en
utstillingsdukke midt i rommet. Jeg visste det med EN gang
jeg så den at det var "meant to be" for oss to. Jeg prøvde 5 andre kjoler
også, men ingen kunne måle seg med den. Så da ble det den, da!
Jeg kunne ikke vært mer fornøyd og hadde valgt den samme idag,
om jeg skulle giftet meg nå (istedenfor da:-)!

7. juni var omtrent den varmeste sommerdagen i 2008,
og vi hadde over 30 grader hele dagen!
Mens vi tok bilder hadde vi leid inn en båt som vi sendte
gjestene våre ut på. Vi kunne ikke bedt om bedre vær for dem,
og på båten hadde vi bunkret opp med øl, vin, mineralvann, vann
og snacks. Tror de fleste koste seg veldig.
Iallefall når de kjørte mot vinden :-)!


Litt morsomt måtte fotografen ha det
på den store dagen !:-)


Da gjestene var ferdige på båttur,
ble de møtt med Cava og sjokoladetrukkede jordbær.
NAM !:-)


De som printet opp invitasjonene våre,
lagde også et menyhefte for oss,
hvor menyen sto, litt om stedet vi var på
og litt om gjestene.

Et lite utdrag fra heftet:


Vår fantastiske toastmaster (som er kamerat av mannen),
gjorde en fabelaktig jobb og alle som var tilstede
lo så de gråt. Han hadde temaet "reise",
ettersom vi er veldig glad i å reise, og var flykaptein under hele middagen.
Han hadde med ropert, og vi hørte ham
akkurat like dårlig som vi hører flykapteinen på flyet.
Jeg har aldri ledd SÅ mye av en toastmaster NOEN gang!:-)
(Godt det var i mitt bryllup:-)


Bordene ble pyntet med hvite kubbelys,
slynger med eføy, flytelys i boller og røde roser.





Bordkortene var små cellofanposer med
spesialbestilte M&M's i, og bildet vårt med gjestens navn, 
som var festet til cellofanposen med rød og hvit tråd.


På M&M'sene sto det navnene våre på halvparten
og "Evig din, 7/6 -08" på resten.
(Beklager dårlig bilde, men jeg hadde ikke makrolinse den gang, for å si det sånn..)




Servietter til  kakene med navn og dato satt litt spiss på kakebordet.


Bryllupskaka var ett hjerte med sjokoladekake
og ett hjerte med marsipankake.
(Vi er nemlig mest glad i sjokoladekake)

Vi hadde en hel haug andre kaker også, bl.a
Oreokake med røde blomster, kransekake,
suksessterte og mammas bløtkake.
(Som jeg var med på å komponere da jeg var liten:-)


Siden temperaturen var såpass høy,
så flyttet vi hele festen ut etter middagen.
Det er en stor platting utenfor lokalet,
og da sto vi mer eller mindre på brygga.
Deilig og avkjølende !!


Ikke så lett å mate hverandre som man skulle tro!:-)


Mannen og jeg hadde ikke tid til å gå på noe dansekurs,
selvom mannen hardnakket hevdet at han KUNNE danse
vals. Jeg trumfet igjennom at det ble brudeDANS istedenfor
brudeVALS. Vi valgte oss ut sangen "I do" med Jessica Folcker
som er kjempeherlig! Fantastisk gøy at vi fikk gjort det utendørs
i den deilige sommernatten også !


Jeg hadde en overraskelse på lager til min
nye ektemann, nemlig en egen sang:-).
Jeg var i studio og spilte inn en versjon
av "Forelska i lærer'n" på utdrikkingslaget mitt,
og alle jentene "mine" var med og koret.
"Lærær'n" var byttet ut med mannens navn,
sånn at den ble mer personlig.
Jeg og jentene dro igang med sangen foran
alle i bryllupet og det ble kjempestemning!!
Mannen var mildt sagt overrasket, selvom
han jo VISSTE at jeg hadde spilt inn sang i
utdrikkingslaget, hehe... Ikke veldig nyskjerrig
den gutten !:-)


Som en liten gave dagen derpå, hadde jeg bestilt
t-skjorter med "Just married" til oss.
Bak sto det MRS XX og MR XX.
Litt artig når vi våknet opp på hotellet
og møtte de andre til frokost:-)!


Bryllupsreisen ble en drømmeferie fra ende til annen,
bare oss to, først i New York og så...


på cruise i Karibien i 9 dager !!
Et eventyr jeg sent vil glemme !
(det står "just married" på ballongene:-)
Vi var innom:

Turcs & Caicos
Puerto Rico
St. Thomas
&
Bermuda

Stedet vi mest har lyst å reise tilbake til er
Bermuda, for et FANTASTISK sted!
Anbefales på det varmeste :-)!

(Vil dere lese mer om bryllupsreisen vår så kan dere se HER eller HER)

Nå ønsker jeg alle dere andre som er med i utfordringen lykke til!
HER kan dere gå inn og se på flere bidrag!

Håper dere alle har en super onsdag!
(Storebror er hjemme idag også, med 40 i feber i natt var det greit å være hjemme...)



23 kommentarer:

Vimsa sa...

Herlig gjensyn med en flott dag, vellykket var det <3 Klem lillesøs

Ingvild B sa...

Wow, for et herlig innlegg!
Å så nydelig du er altså!♥

Masse god bedring til storebror!

Har et sykt barn hjemme i dag jeg også, så vi koser oss og slapper av =)

KLEM

takhøyde sa...

For et fantastisk bryllup!!!
For en nydelig brud - vakker er DU!!!
Klem Heidi :)

Tone sa...

Vakkert og flott bryllup.
Hankø må jo bare være en av de herligste steder å feire bryllup:)

Vi tøffer rundt i Hankøsundet hver sommer og inntar gjerne en sen frokost i båten mens vi ser på livet:)Det er jo så koselig der. Og ikke minst mye bra vær.

Håper storebror snart blir bedre.
Klem

Hege sa...

Så utrolig flott!
Ser ut til at det var "the perfect day" så absolutt. Og så fiiine dere var..og bittelitt sjarmerende han som ble trillet opp kirkegulvet også da *smelt*

Klem Hege-Mamma til 3

Annfrid sa...

Så vakkert og fantastisk. For en nydelig kjole:-)

Lykke til i utfordringen.

Klem

ingrid sa...

SÅÅÅÅ nydelig du er i brudekjolen!! Kjekt å lese da vi i Juni skal endelig gifte oss vi ogå ;-) Kjekt med litt inspirasjon!
Ha en fin kveld!

Unknown sa...

Et flott bidrag!!
Så vakre dere var, og lekkert pyntet ♥ Ser ut som et meget vellykket og romantisk bryllup:)

Huset på landet sa...

Å for et vakkert innlegg!!! Må virkelig si at det så fantastisk ut. Og så gjenomført ned til den minste detalj...
Må dere leve lykkelig i alle dager!!!
God klem fra Line

Lene sa...

Wow, for et flott par. Bryllupet var bare helt nydelig, og så herlig med lillegutt som ble trukket opp kirkegulvet i vogn. Helt priceless ;)

Jeg giftet meg i Paris, og har også deltatt i utfordringen til Maya. Kom innom for en titt :)

Fin blogg :)

Kristin Kreativius sa...

Du var en NYDELIG brud! Så fin brudekjole da!!! :) Vakkert brudepar! ...Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne opplevd akkurat brullupsdagen en gang til! Og svisjet rundt i drømmekjolen! :)

Jeg har linket deg i det siste innlegget mitt:)

fin kveld til deg:) Klemmer:)

Tindrande Auge sa...

wow skjønner godt at det var et drømmebryllup! Nyyydelig du/ dere var og skikkelig lekker kjole! ;) klemmer fra Nina

Trine sa...

Her var det mye fint: både pene mennesker, kjoler, kaker og reisemål. Gjennomtenk, det bryllupet der. Jeg kan ikke si det samme om mitt eget bryllup for 100 år siden ;)

mammaKine sa...

Wow! Høres jammen ut som et drømmebryllup!! Nå fikk jeg lyst til å gifte meg altså :-) Hihi. God kveld, klem fra meg.

I Det Lille Grå Huset sa...

For et herlig bryllup dere hadde!
Ble både rørt og latterfull av å se bildene og av å lese =)
Herlig med sangen du spilte inn ;)
Ha en fin fin kveld og lykke til i utfordringen =)
Klem Line

mammaKine sa...

Hei igjen! Alt gikk bra på sykehuset i dag. Bebisen i magen vokser greit og har det bra. Jeg fikk lagt en "plan" for fødselen og føler at jeg ble hørt. Er det Fredrikstad du har født på også?? Klem!!

Linda S sa...

Det såg ut eit nydelig bryllup <3

Hildes Scrappeunivers sa...

Åhhhhh for et drømmebryllup. Og for en bryllupsreise!!! ♥

Ha en super kveld!

Klem

Hild Frøya sa...

For et herlig innlegg. Nydelig kjole du hadde.

Karin på Hvaler sa...

Såå nydelige du/dere var <3 Vakkert bryllup på et vakkert sted :) Du må bare vinne! Lykke til!
Klemmer fra Hvaler!

Therese sa...

Så nyyydelig brud du var!!! Helt skjønn;-)

Jeg elsker brylluper og burde vel helst drevet brudesalong istede for interiør;-)

Fin søndagskveld!

stina sa...

For ett Drømmebryllup!!!
Så vakre og lykkelige begge to:)
Fantastisk bryllupreise var det også,
alt virker som en DRØM...
Gid lykken vil gro som gresset bak do!

Klem fra meg:)

Tuna sa...

Hei, kan jeg spørre hvem du kontaktet for å leie båten? Hvor mange tar den? Supert hvis du fortsatt har denne informasjonen! Super fint bryllup:)