mandag 30. januar 2012

Lille Special


Forrige uke var jeg innom den herlige
og sjarmerende butikken

"Lille Special"

som ligger midt i Fredrikstad Sentrum.


De har et stort utvalg av tesorter;
egen Lille Special te, Pukka te og Kusmi te,
er noe av det de fører.

De har også et hav av spesialprodukter innen mat;
pasta, vinagretter, pesto, olivenolje, honning,
marmelader, mini marengs og verdens beste lakris !


De lager gjerne flotte kurver med innhold fra butikken
som kan brukes til julegaver, til noen du er glad i eller
til jubileer. Det er ferdig lagde eller de kan komponere
en med det du ønsker selv.


Skilt og søte sitater har de massevis av!
Nydelige og morsomme pyntegjenstander,
Bastionkopper og mange flotte andre
kopper og skåler.

Og ikke minst
SJOKOLADE & KONFEKT.
Sjekk bildet under (lånt fra Lille Specials hjemmeside!:-)
og få vann i munnen. Det lukter himmelsk der inne !


Håndsåpe fra Green Gate...


Noe av grunnen til at jeg gikk inn var vel denne hyllen...
Jeg skulle se om de hadde fått inn noe av vårens Green Gate kolleksjon.
Det hadde de...


Det var kommet så utrolig mye fint i vårens
Green Gate kolleksjon, og jeg kunne sikkert dratt
med meg både kopper og skåler, kjøkkenhåndkler og mugger.


Jeg endte opp med KUN en lattekopp.
(Den over her)
Det kan jeg liksom forsvare overfor mannen.
(Selvom han ikke har lagt merke til den ennå:-)
Den brukes både som tekopp og til pynt.
Og oppbevaring noen ganger.
Kanskje tilogmed som potte til en søt, liten plante?


Likte veldig godt denne serien under her også.
Nydelige og vårlige farger:-)!


Flott utstilling i vinduet!


Tror kanskje disse 2 må stå på ønskelista også...


Den egentlige grunnen til at jeg gikk inn,
var skiltet under her. Jeg bestilte det nemlig
tidligere i høst, men det kom ikke før nå.

Det skal få sin plass på doen nede,
jeg syns det var både artig og fint.


HER kan dere se på Lille Specials hjemmesider !

Ta en tur innom da vel, om du er i Fredrikstad!
De har også en filial i Gamlebyen med enda litt mer utvalg.
God mandag til dere alle!

19 kommentarer:

Linda - HJERTEHUSET sa...

herlighet for en fantastisk fristande butikk! Fikk lyst å dra til Fredrikstad med ein gang;-)
Kuuult skilt!
klem:-)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så mye lekkert...

Ha en fin mandag
klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Mm, synes jeg kjenner sjokoladeduften helt hit.

tonje boganes sa...

Fristende butikk! Skulle gjerne smakt på noen av de sjokoladene :)

Ønsker deg en fin kveld
KLem

Fabelaktig sa...

For en vakker butikk! Herlighet, fristelser på rad og rekke!

Fineste start på uken til deg! Jeg skal en svipptur til det blide sørland, før det blir bloggtreff :) JUbi!

Klem

Villa Wonka sa...

Lille Special er en av mine favorittbutikker. Kjempe koselig, god service og fantastiske produkter :-)

Flott blogg du har :-)
Mvh Kristin

Vivishagerom sa...

Dette må være en kjempe artig og spennende butikk. Her kunne jeg trives! Så mye flott dem har.
Takk for titten!

Noatunfrua sa...

En av byens virkelige perler denne butikken her ♥ Herlige bilder! Må visst innom, helst når lommeboka er litt fullere enn den er nå :p

Mye lekkert fra GreenGate!
Klem til deg, søta!

Elin sa...

Å du store mi tid for en nydelig butikk:)..Lillesøstra mi bor i Fredrikstad, så det spørs om det ikke blir en tur dit når vi skal ned på besøk:)

Jeg bare ELSKER greengate, å det nye var bare helt knall...sukk:)

Ønsker deg en fin kveld:)

Klemmer Ea

Ella sa...

Ser ut som en herlig butikk :) Tror jeg hadde stått lenge ved sjokoladedisken :)
Ha en fin kveld, klem klem

Therese sa...

Åå nå kjente jeg at jeg lengter hjem til Fredrikstad!!
Etter 12 år på vestlandet savner jeg forsatt byen innimellom;-)

Legger meg til som følger hos deg.
Så koselig blogg;-)

Klem Therese

Mona Christin sa...

Hei snuppelupp.

Har vært innom der og det er virkelig en oase midt i gågata. Bare duften av å gå inn der gir en god følelse.

Så fint skilt du har kjøpt.

Jeg så skiltet til Riviera del Sol og tenkte på deg.

Klem Mona C

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

For en herlig butikk!! Elsker denne typen, gå å bare ta på følelsen c",)

Klem Anna

Bolette sa...

Så morsomt skilt du kjøpte, butikken er helt herlig. Er stadig innom for å kjøpe sjokolade med karamell og havsalt. Den er heeeeelt herlig:-)

Lene sa...

Å så mye lekkert.
Green Gate lattekoppene har jeg i alle tenkelige varianter, he he... Er helt hekta. Jeg bruker dem til kaffe, te, godteskål, blomsterpotte, til syltetøy og masse annet. De er så flotte :)

ingrid sa...

Oy for en flot butikk!!!! Digga de prikkete grå der :-)))) Vil ha Vil ha!!!!
Ha en flott uke!

Anette Willemine sa...

Hjelpes meg, der må det være farlig å gå inn! Så mye lekkert å kjøpe OG spise! Takk for at du deler, den er herved notert til mitt neste besøk i byen!

Ønsker deg en fin kveld!


AW

Anonym sa...

Å, ja, dit skal jeg jammen ta meg en tur! Det lukter gjennom skjermen helt hit til Moss!
Ha en flott uke!
Beate♥

Anonym sa...

Her er nettsidene demmes=)

lillespecial.no
facebook.com/lillespecial