torsdag 6. januar 2011

FOR EN DAG...

I går kveld begynte det å snø
- MYE!!!
Det var fantastisk vakkert å titte ut av vinduet,
men det var deiligst å sitte inne foran peisen & se ut!
(Hadde mannen vært hjemme hadde jeg nok sendt ham ut
for å måke litt:-)

For første gang i mitt liv fikk jeg meldig på mobilen min fra IF
om at det var meldt over 10 cm snø iløpet av kvelden og natta,
og at hvis jeg skulle ut & kjøre måtte jeg passe på at bilen var godt skodd:-)!



Det blåste og snødde hele natta, men da jeg tittet ut av vinduet imorges
syns jeg ikke det så så ille ut.
JODA.
10 cm snø var en underdrivelse.
Jeg fikk snø OPPI de høye Timberlandstøvlene mine og
de er OVER 10 cm høye altså!!

Dette var synet som møtte oss da vi kom ut...
Mannen er selvsagt på Kick Off i Oslo,
så jeg måtte pent ta fram snøskuffa og begynne å grave
meg fram til garasjen...
Hadde jeg ikke hatt jordmortime idag, så hadde nok både
småtten og jeg blitt inne. Iallefall en stund før vi skulle ut og leke
litt i snøen...
Å måke snø når man nesten er 8 mnd på vei (OG har bekkenproblemer)
 er ikke en veldig  god idé...
Jeg visste ikke om jeg skulle LE eller GRINE, det var bare
Så vannvittig TYPISK at mannen var borte akkurat nå!!!


Mens jeg sto der og holdt på å begynne å STORtute kom naboen bort og
sa at han godt kunne hjelpe meg!!! Å, så takknemmelig jeg var på ham
da! Jeg gråt nesten av glede, og han hjalp meg med å måke vei fram
til garasjen. Jeg sa at han ikke burde måke resten av gårdsplassen,
for de har nok å måke selv.
Men da jeg kom hjem hadde han
allikevel måkt hele plassen for meg...
Jeg tenkte jeg skulle gå over der imorra med en flaske vin
og et takkekort!!! Hva skulle man gjort uten snille naboer??


Nå sitter jeg her med vondt i ryggen - og formaning fra JM om at
dette var SISTE gang i vinter jeg prøvde meg på snømåking...
Det håper jeg også, og mannen har fått forbud mot å reise
bort mer før termin. Jeg var nok litt streng og sinna og fortvila
da jeg ringte ham ista stakkar.
Heldigvis kom svigermor og hentet småtten for en times tid siden,
og han skal sove der til i morgen. Det trengte jeg virkelig!!!

I morgen er det planleggingadag og jeg skal på kurs...
Får håpe ryggen blir bedre, ellers må jeg vel pent
holde meg i ro hjemme...


23 kommentarer:

Mona Christin sa...

Hei.

Så snill nabo du har. Og ikke minst hensynsfull. Du var heldig med den.

Klem Mona C

Pia sa...

Huff, føler veldig med deg! Husker noen vintre da jeg har vært høygravid, mannen har vært bortreist og snøen laver ned. Det er så man vil legge seg ned og grine, ja. Godt at du fikk hjelp!
Og så må jeg ønske deg og dine et riktig godt nytt år! Det blir et spennende år for deg, dette her - lykke til!

Anonym sa...

Huff, det gjorde jeg når jeg gikk med Prinsen og i 2 dager måtte mannen bære meg dit jeg skulle for jeg kunne ikke gå.

Hadde heldigvis ploppet ut prinsessa når snøen begynte, men å komme seg noe sted uten lappen i dette været med søskenvogn er bare å glemme :/

Birthes Verden sa...

Det er godt med snille naboer :)

Vi har nettopp flyttet og dagen etter kom ene naboen bort med blomster til oss og ønsket oss velkommen i nabolaget.

Håper ryggen din blir bedre.

Kose- grisene ♥ sa...

Ånei, har du bekkenproblemer også?? Huff, du må være forsiktig, du trenger kroppen din i god (best mulig) behold nå som du nærmer deg ferdig :-)
Men kjære meg, for en snill nabo du har?! Vi har også en engel av en nabo, som alltid måker for oss. Og kjører ned søpla vår når vi glemmer det, hehe..
Men så gjør vi begge tingene for de også, er veldig fint å ha et slikt forhold når en bor så nærme hverandre :-)
Godt å høre du har barnefri i kveld da, krysser fingrene for at bekkenet ikke krangler med deg under møtes og div i morgen!
Og ikke måk mere nå mor, send kællen ut istedet, spesielt nå som han har fått forbud mot å reise vekk før termin ;-) Hehe, smart trekk!
Klem fra meg :-)

Hege sa...

Au,au,au...det er nok ikke det lureste du har gjort nei. Men hva skal man gjøre da,hvis man må ut :o/
Håper ikke ryggen blir bedre.
Å ja,enig med jordmor..IKKE mere måking på deg.

God bedring.

Hege

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hurra for snille naboer! Klart du ikke skal måke.

i mitt lille rekkehus sa...

Svarer deg her inne: Ja, skal si fra hvis jeg finner ut hvor de selger slike eplekasser! Søsteren min nevnte Home&Cottage, men hun så de før jul...
Du må være forsiktig nå den siste tiden av svangerskapet! Kjekt at det finnes greie og snille naboer:)

Inger-Lise sa...

Det var myyyyyye snø ja.. Godt med snille naboer, håper du får hvilt deg så du orker kurs i morgen.
Pass godt på deg selv og magen, ikke lenge igjen nå! :)
Takk for trøstekommentar hos meg. :)
KLEM

tonje boganes sa...

Å, god bedring med ryggen.
Godt det finnes snille naboer som kan hjelpe til :)
Klem Tonje

velkommeninnenfor sa...

OY OY OY, så fine bilder. Det med gule toner ble utrolig fint !! Vi har også fått ekstremt mye snø i dag ! Mor klager, ungene stor koser seg !" :)

Klem Elisabeth

Mette sa...

Stakkar deg! Det var godt naboen forbarmet seg over deg... Bildene ble i allefall veldig fine.

Og na formaningene fra meg pa 'oya': Ta na hensyn til deg selv! Ingen ide a sette igang fodselen en maned for tidlig, vettu!!!!

finn frem en god film og sett deg til rette og slapp av!

klem mette

Camilla sa...

Stakkar deg!
Der var jeg vinteren for 5 år siden også. Da bodde vi i et hus uten tak over inngangspartiet. Når jeg, gravid med 1,5-åringen på armen skulle ut døra om morgenen, stanget den i all snøen!

Så, føler med deg!
Godt du fikk en kveld, natt og morgen uten barn!

God bedring!

Janet sa...

Det var snill nabo. Kjekt at det ennå finnes noen av dem, og som gjorde det uten at du behøvde å spørre. Stakkars deg. Men du får trøste deg med at det var et vakkert skue og at du har gode naboer.

Barbros lille verden sa...

Hei du!
Det er så typisk!!! Godt å høre at du har en SÅ snill nabo da :)
Håper ryggen kommer seg! Det skal jo så lite til i denne tilstanden. Jeg er et stykke etter deg, 15 uker igjen her. Den siste mnd har bekkenet begynt å småskrante, håper virkelig at det ikke blir verre. Det er IKKE gøy!
Nattaklem fra Barbro

Carina Dale sa...

Ta det med ro med snømåking og bekkenproblemer. Min kollega i Lekenhverdag hadde bekkenproblemer i svangerskapet og det er ikke å fleipe med. Nå må du bare surfe resten av veien frem til fødestuen. Du trenger snart alle kreftene dine. Fine vintebilder !!!

Alle oss sa...

For noen vakre vinterbilder ! Det er verdt all denne vakre snøen når man ser så flotte bilder?

Jeg fikk også denne hyggelige sms`n fra IF.

Og når man er høygravid, mannen er (u)heldigvis på tur (for han), så er det gull verdt med slike naboer.

Lykke til resten av svangerskapet :-)

Tina sa...

Åh, så bra du fikk hjelp! Noen dager passer det absolutt ikke å være alene, og er enig med jordmora di.. Måking en mnd før termin da gitt... :)

Håper du har fått slappet av mye i kveld, så ryggen er bedre.

Ha en deilig og rolig helg Pia, uten måking, med kos og mer titting ut av vinduet (kjempe koselige bilder)

Hilsen fra Tina

Vivian sa...

Tusen takk for så mange fine kommentarer♥ Håper alt er bra med deg! Hørtes ut som en tøff skuffejobb. Ja det er typisk at mannen skal være borte en sånn dag! Håper du får slappe av i helgen - det er meldt om mye mer snø i helgen (iallefall her sør) Jeg synes nå vi har fått nok snø for en stund:)

Så flott årskavalkade du har laget, gleder meg til fortsettelsen.

God helg!! Klem

Livy sa...

Heisann!
Så snill nabo du har - Det er gull med slike mennesker!! Håper formen er bedre i dag.

Tusen takk for koselige ord hos meg :) Så supert å oppdage nye blogger, også så moro at du også har en liten bebis i magen :) Legger deg til i blogglista mi jeg - gleder meg til å følge deg videre!

Ønsker deg en fin fredag! Klem fra Livy

Livy sa...

Hei igjen... :)
Leste akkurat innlegget ditt om samtalen med sykehuset i forbindelse med neste fødsel. Vi bare dele litt av min erfaring med deg :) Jeg hadde også en forferdelig første fødsel(jeg klarer den dag i dag ikke å sette fingeren på hva som var værst - men mange ting ble traumatiske for meg). Jeg var også innstilt på keisersnitt, men etter samtale med fødselslege før fødsel bestemte jeg meg for å forsøke en vanlig fødsel igjen - O lykke sier jeg bare :D Hadde en fantastisk fødsel med nr 2, og fantastiske folk rundt meg!

I tillegg til samtalen med lege, skrev jeg et brev som jeg la sammen med papirene mine som avdelingen fikk da jeg ble lagt inn(dette var dessuten god terapi for meg, da jeg fikk skrevet "av meg" endel vonde følelser). Alle på vakt visste hva jeg hadde gjennomgått gangen før, og jeg ble tatt godt vare på av alle, uten at de brukte noe tid på å snakke om forrige fødsel - bare så godt å vite at de visste.

Kankje er dette noe du kan gjøre også? Det var iallefall positivt for meg :) Ønsker deg masse lykke til fremover :) Klem fra Livy

Malin - mine gleder - sa...

Gjett om - det er masse snø nå!
Må selv måke snø her hjemme nå, tungt arbeid ja! Men har jo ikke vondt av litt trim da..
Men du får passe på nå som du er gravid :)

Eline sa...

Bra med snille naboer, men nå må du høre på JM og ta det med ro! Ingen fødsel uti snøen nå altså!
God bedring og hvil deg. Jeg sitter på sykehuset i de vonde sengene og kjeder meg grønn. Men, utrolig glad for å være her når det er sånn vær hvis det skulle skjedd noe.
Ha en fin kveld.
Stor klem