torsdag 13. januar 2011

En skuespiller har sett dagens lys..

...hjemme hos oss...
Slik ser han ut, den lille røver'n:-)!


Denne morgenen så falt nemlig småtten da han gikk ut av senga si,
og kom gråtende inn til ho mor. Han sa at han hadde et "stort problem",
og sa at han hadde så vondt at han ikke klarte å gå.
Hjelp, tenkte jeg, nå blir det vel lege og røntken osv...
Men han hadde ikke vondt når han satt rolig & så på tv, bare når han
prøvde å gå... Han knakk virkelig sammen og HYLTE og var helt fra seg
når han prøvde å stå på beinet sitt.
Vi prøvde å komme oss i barnehagen, men jeg måtte bare gi opp da han
ville krabbe ut i bilen (i snø og -9 grader).
Siden jeg har fri på torsdagene, så tenkte jeg at jeg heller fikk holde ham hjemme.
Han hadde vondt en stund til, men så tenkte jeg at jeg skulle se om han "faket"
eller ikke, så jeg spurte om vi skulle bake noe.
"JAAA", sa lillemann - han ville bake "mussins", og ruslet stille og rolig
og uten dramatikk inn på kjøkkenet og begynte finne fram ting til bakingen.

Det var da jeg skjønte at en ny skuespiller hadde sett dagens lys.
Jeg håper jo at han når langt, f.eks en ny Brad Pitt hadde gjort seg.
Dessverre frykter jeg at skuespilleren bare kommer fram under slike anledninger som
idag, nemlig når han heller vil være hjemme sammen med mamma
istedenfor å dra barnehagen.
Grunnen til at han valgte å ha "vondt" i beinet tror vi er fordi vi fortalte
ham om dattera til et vennepar, som falt ned i barnehagen i går og brakk
leggen på to steder. Dette gjorde tydeligvis inntrykk, siden han valgte å
fake beinvondt idag...

Jeg valgte å ta det med et smil idag, men nå står vi foran litt av en utfordring.
Hvor lett er det å vite om de bare spiller, eller om det virkelig er sant?
Hvor dårlig samvittighet hadde jeg ikke hatt om jeg hadde sendt ham i
barnehagen og han virkelig hadde gjort noe alvorlig med beinet sitt??
Hvor teit hadde det vel sett ut for de i barnehagen om jeg hadde levert
ham og han ikke hadde klart å gå på beinet hele dagen??
I tillegg har han nå klart å lure oss en gang, og det gikk jo ganske lett,
så hvor lenge blir det til neste gang han prøver???

Vi koste oss iallefall med å bake "mussins" og småtten slikket bollen
til han fikk vondt i magen:-)


Vi tok oss også en tur på et av kjøpesentrene i byen og møtte svigermor til lunsj.
Småtten fikk løpt litt fra seg og tok et par av bilene og togene (som man putter
penge på) - og bildene som ble tatt på toget gikk til oldemor:-)!
Da var beinet helt glemt;-)!
Vi snublet også innom H&M, og svigermor kjøpte litt til lille snuppa i magen,
er det ikke nydelig?!:-)
Småtten valgte seg også en genser og noen sokker og alle var fornøyde;-)

Soloppgangen var fantastisk flott utenfor her idag,
måtte bare dele disse bildene med dere!
Håper dere har hatt en bra dag alle sammen,
med eller uten skuespillere:-)

15 kommentarer:

tonje boganes sa...

Smiler og ler godt av gutten din. Jeg har ei lita jente jeg som også kan slike skuespillerkunster og kjenner godt til dette:)
Ønsker deg en fin kveld
Klem Tonje

Line sa...

hehe....det var jo morsomt da!! Og veldig sjarmerende synes nå jeg. hvertfall for en gang eller to. det er utrolig hvor utspekulerte de små er. merker det godt hos eldstemann hos oss også. han vet godt hva han må gjøre for å få rett oppmerksomhet av rett person. Ha en fin kveld, søte du!! klem Line

Elin sa...

hehe må le altså:) De er ikke gamle før de lurer oss trill når man rundt:)
Men det er ikke enkelt nei når de sier at de har vondt, for plutselig er det jo reelt også!! Man får være litt lurere enn dem...hvertfall enda ei stund:)

Ha en fin kveld:)

Klem Ea

Anonym sa...

Utrolig hvordan de kan spille disse små ;)

Nydelig klær til lilletuppa. Jeg venter på at H&M her skal få den jakken ;)

Klemmer fra meg.

Anonym sa...

Litt innloggingsproblemer idag, innlegget over er fra meg, Camilla, på VillaGreve ;)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Velkommen som skuespillermamma! De er noen luringer disse små, han ville jo bare være sammen med den snille, gode mammaen sin. ☺

Nydelige soloppgangbilder.

Ena sa...

De finner på de utroligste ting, og det er neimen ikke lett å vite om det er sant eller ei. Spesielt om de sier de er kvalme eller lignende! Husk at han gjorde det for å ha en kosedag med mamman sin :))
Klem fra Ena

Mona Christin sa...

Hei.

Så søt han er da. Stakkars liten. Klart han vil være hjemme hos mamma. Men det er ikke alltid lett å vite forskjell på virkelighet og skuespill, for de lærer fort og tidlig. Greit en gang imellom, bare han ikke lar det bli en vane. Får lissom vondt av de når de IKKE vil heller. Alltid godt med mussins som trøst da.

Klem Mona C

Gøril sa...

Hehe, selv om det sikkert ikke er så kjempemorsomt for dere, så må jeg innrømme at jeg lo.
Han er jo råsmart, jo.

Godt å ha kosedag med mammaen sin da, vond fot eller ei, hehe.

Takk for fin kommentar på innlegget mitt. Det kostet litt å skrive det, men var godt å få respons på det.

Klemmer

Hege sa...

Hahahaha....ja,jeg må jo le.
Kjenner det godt igjen...har ei lita skuspillerinne her hjemme vi også.

Så søte klær du har funnet da...begynt å komme litt nyheter i butikkene skjønner jeg.
Gleder meg til neste bytur.

Ønsker dere en super helg.

Klem Hege

Joy sa...

Hehe... Vilken underbar historia!Hmmm, ja det låter bekant att de ibland bruker sin charm och list till att få sin vilja egenom, hihi.

Otroligt fina kläder du fick shoppat. Jag har märk att det är så mycket enklare att hitta fina kläder till jenter än till gutter. Så nästa gång hoppas jag på jente ;)

Ha en riktigt mysig helg!

Kram Joy

Livy sa...

*he-he* de er noen luringer de små!! Skjønn da :)

Tusen takk for koselig melding hos meg :) Det er storesøster som skal ha det nye rommet, hun gleder seg stort. Mini får lillesøstersrom(som er malt i kaffelatte) så jeg skal også forsøke å fiffe det opp med puter og annet stæsj :)

Ønsker deg en fin fredag! Klem fra Livy

Hjertebank sa...

Hihi, ja de er lure disse små ;)

Barbros lille verden sa...

Å, så nydelige klær!
da snuppeline og jeg var på shopping i går fant hun ut at hun måtte kjøpe en gave til lillebebisen, så søt vettu :)
Nå er i hvert fall første gave i hus!

GJETT om jeg kjenner meg igjen i skuespilleriet da!!! Litja snakker om at det er vondt både her og der hele tida, så jeg har jo slutta helt å høre på henne...med mindre det er opplagt selvfølgelig, når hun har slått seg og sånn ;) Gjett om jeg brant meg på det forrige fredag da, hun klaga på vondt i magen, og etterpå spøy hun i bilen...usj. Det er utrolig vanskelig å vite når det er tull og ikke!!
Litt snodig at du skulle skrive om akkurat dette i dag, for i morges var det akkurat det samme her i heimen...men da var det relativt greit å skjønne at det var trøtthetsfakter ute og gikk ;)
Lykke til med videre bedømming!!
Helgeklem fra Barbro

♥ Netta ♥ sa...

FOR en skuespiller, bare det å tenke ut denne utspekulerte planen er utrolig godt gjort for en 3-åring :-O Artig at han glemte seg når det skulle bakes da ;-)

Så flott at du tok utfordringen - nå vet jeg enda litt mer om deg :-)

Ha en herlig helg!

Klem
Netta