mandag 17. januar 2011

Dagen idag...

.. ble litt mer stressende enn jeg hadde tenkt...
Jeg ante nemlig fred og ingen fare da jeg kjørte ned hovedveien her
morgenen idag, da plutselig bremsene nektet å bremse ordentlig
og mange av lysene på dashbordet begynte å lyse / blinke...
Er det mulig...
Med småtten baki var det bare å ringe mannen og få han til å komme
så fort som bare mulig. Han måtte avslutte midt i et møte og kom
heseblesende til oss. Vi fikk bilen på verksted og det viste seg at det
var ABS bremsene, parkeringsbremsen, antispinn, antiskrens og
glødepluggene som streiket. Siden vi har longlife service på bilen så
fikk vi det gratis - PUH... Godt det ordnet seg.
Man blir bare så skremt når det er noe med bremsene, jeg gravid
og med småtten baki...


Det ble allikevel litt styr, for mens mannen fikk Passaten opp på verkstedet,
måtte jeg ta bilen hans og kjøre småtten i barnehagen. Så måtte jeg fise
tilbake til verkstedet for å hente mannen og kjøre han på jobb, og han
hadde et møte han MÅTTE rekke... Godt jeg hadde fri idag!
Så skulle jeg til nabobyen for å se på dypbagen til ei venninne,
og så hadde jeg endel ærender før jeg skulle være på sykehuset
til UL. Venninna mi var så snill at hun GAV meg bagen, siden den
var litt solbleket - fantastisk snilt!!
 Nå gleder jeg meg til trilleturer utover våren:-)!!

På sykehuset ble det venting i nesten en time, i tillegg til at jeg
måtte gå veeeldig langt fra bilen. Ikke det beste føret for en
gravid om dagen, og jeg brukte meget lang tid for å komme meg
både til og fra bilen.
Selve UL gikk kjempebra - symfysemålet mitt hadde gått ned fordi
lille snuppa hadde festet hodet godt i bekkenet allerede.
Legen syns det var litt tidlig, men jeg tør ikke håpe at hun kommer
før allikevel... Alle mål var helt perfekte, og hun mente at den lille
snuppa kom til å bli ca 3500g. (godt hun ikke sa 4900g;-)

Nå er det endelig kveld og jeg koser meg med ny the jeg
kjøpte i Sverige i går. Nam;-)
Ha en herlig mandagskveld!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Huff, det hørtes skremmende ut. Godt det gikk bra da. Min lille søte veide 4,3 når hun ble født, det fuker det også. Ut kommer de ;)

Hjertebank sa...

Det er bare sååååååå trivelig med bilproblemer... Godt at det gikk bra med både bil og UL.

Kristin Kreativius sa...

uff da! For en start på dagen! Godt du fikk noen hyggelige overraskelser og gleder utover dagen da:) Fin vogn! Vi leter og leter... Solgte bagvogna til litjtuppa, (litt korttenkt tenker jeg nå...) Men det blir jo artig å handle ny vogn da:)

Ha en god kveld!

Lynetmor sa...

Huff, det var litt av en start på dagen. Godt at det gikk bra da. Ha en fin kveld :-)

Birthes Verden sa...

Oi,det var litt av en start på uken. Bra det gikk bra med dere.
Og at Ul gikk bra.
Jeg er ikke helt oppdatert, men når har du termin?

Barbros lille verden sa...

Grøss og gru! Da hadde jeg fått sånn passe panikk kjenner jeg...:S
Enda godt det gikk bra!
Så fin vogn, heldig som FIKK bagen da!!!
Og sist men ikke minst, godt at alt er vel med lillesnuppa :)
Nattaklem fra Barbro (og Stein ;))

Ena sa...

Bilproblemer er alltid skummelt synes jeg, og spesielt når det gjelder bremsene! Godt alt gikk bra i alle fall. Nå håper jeg resten av uken blir roligere :))
Klem fra Ena

Mette sa...

Det var nok en skremmende opplevelse! Godt det gikk bra med dere alle (og bilen). Vogna var jo bare kjempefin!!!

ta det med ro na!

ELIN sa...

Godt det gikk bra med dere og bilen, men skjeønner at det ble en stressende dag. Så moro med ny bag og deilig å høre at alt var bra på UL. Klemmer fra Elin

mammaKine sa...

Så skummelt. Godt det gikk bra med alle mann ;-)
Både ang bilepisoden og UL. Ha en fin kveld, stor klem!

Hege sa...

Ingen drømmestart på dagen nei...
Så kjekt med evig garanti på bilen da :o)))

Godt å høre alt var bare bra på UL.

Klem Hege

Malin - mine gleder - sa...

Grøss - det var ikke noe særlig å starte dagen med, nei!!
Men godt det gikk bra da, og på UL også :D Flott vogn :D

Inger-Lise sa...

Oj det hørtes skummelt ut.. Skjønner at man blir litt stressa av sånt!! Godt din kjære kunne komme å berge dere! :)
Den teen så knallgod ut, den er allerede satt opp på handlelisten neste gang vi skal til Sverige! :)
Ha en finfin dag. KLEM

Ellen sa...

Uff, ikke noe særlig når det skjer noe med bilen mens man kjører. Godt det gikk bra!
Takk for koselig hilsen hos meg, koselig med nye følgere ;) Jeg har egentlig blogget en god stund på en annen adresse, men nå har jeg prøvd å anonymisere bloggen litt mer, det føles bedre med to små. Også fikk jeg jo helt abstinens av å ikke blogge ;) Rart det der altså. Jeg har tittet innom deg av og til, og skjønner at du venter en liten en til. Blir koselig å følge med dere fremover.
Klem fra Ellen

Elin sa...

Huff dette hørtes skummelt ut!!! Bra det gikk bra:)

Håper du fikk slappet av på kvelden da hvertfall:)

Ha en flott dag:)

Klem Ea

mona sa...

Oi, så skummelt med bremsene!! Godt at det gikk bra, og at dere fikk ordnet det så raskt.
Så spennende at hodet har festet seg allerede da. Kan jo håpe at det betyr at hun kommer en uke eller to før termin ;)
Kjempefin vogn forresten!
Klem

linn sa...

hei :O)

Takk for kommentar på bloggen min. Og kjekt at du fant litt inspirasjon ;O)

Kjempefin vogn du skal kjøre rundt med :O) Lykke til med innspurten!

-klem