mandag 31. januar 2011

Ny middagsplan

Nå har det seg sånn, at når vi går inn i februar
er jeg litt i babymodus. Skal fremdeles jobbe denne
uka, men nå er det bare snakk om dager / få uker, 
før denne babyen har tenkt seg ut...
Ny middagsliste blir da litt enkel, jeg orker
ikke styre med masse hjemmelaget, og satser
på endel TORO og andre halvferdige/ferdige
produkter... Vet jo ikke når denne babyen
bestemmer seg for å komme ut heller, så da
vet jeg ikke hvor SLAVISK jeg følger denne
middagsplanen. Det er uansett greit å ha noe å
forholde seg til, og brått kommer ikke babyen
før i starten av mars...

So, here it goes:

Uke 5 (31.1 – 6. februar):
Mandag: Pytt i panne
Tirsdag: Fiskeboller i karrisaus
Onsdag: Kokkens gryte
Torsdag: Laks og brokkoli fiskegrateng
Fredag: Fiskesuppe – med kokosmelk
Lørdag: Middag hos et vennepar
Søndag: Pizzasnurrer (med ferdigbunn)

Uke 6 (7. – 13. februar):
Mandag: Pasta Carbonara (pose fra TORO)
Tirsdag: Risengrynsgrøt
Onsdag: Laks i gratinerte poteter
Torsdag: Middagspølser med potetstappe
Fredag: Horn med ost og skinke
Lørdag: Overraskelses valentinesmiddag for kjærsten
Søndag: Bali kyllinggryte (morsdag – skal ha gjester på kaffe)

Uke 7 (14. – 20.februar):
Mandag: Pannekaker med bacon (Romantisk på Valentinesday, syns dere ikke?!:-)
Tirsdag: Lapskaus
Onsdag: Fiskepanetter
Torsdag: Kjøttbullar i Gräddsås med potetstappe
Fredag: Casa Di Mama Pizza
Lørdag: Gulasjsuppe
Søndag: Spagetti og kjøttdeig

Uke 8 (21. – 27. februar):
Mandag: Wienersnitzel
Tirsdag: Fish & chips
Onsdag: Tortellini med skinkebiter
Torsdag: God gammeldags fiskegrateng
Fredag: Laks med ris og saus
Lørdag: Crispy Chicken bites spice mix i lefser med salat
Søndag: Karbonader og egg

Da har jeg iallefall en PLAN:-)
(Og vi lærere liker å ha litt kontroll, tihi...)
Ha en herlig mandag!

10 kommentarer:

Mona Christin sa...

Hei.

Så flink du er. Greit å ha en plan. Her er det helt planløst. Bortsett fra kvelden i forveien. Skulle vært flinkere der gitt... Føler seg nesten litt matlei når du jobber med mat hele dagen. Men det hender jeg får nyttige tips da, fra kunder...

Klem Mona C

mammaKine sa...

Så deilig å ha en plan. Nå har vi kommet oss inn i hus og jeg kunne virkelig tenke meg å begynne å skrive middagsplaner som du gjør.
Ha en fin dag, klem fra meg!

June sa...

Godmorgen! Og takk for inspirasjon. Nå har jeg laget middagsplan for hele februar!:)

Ha en fin dag idag

klem June

Kristin Kreativius sa...

:D Så deilig med middagsliste! Kan hende jeg stjeler noen tips herifra! Og nå fikk jeg innmarig lyst på risengrynsgrøt... Her i huset er det bare jeg som eter det, og da blir det aldri til at jeg lager det... Ja, tenk at vi går inn i februar allerede! Det går innmari fort synes jeg, og vips så sitter vi med et spedbarn i hendene. Jeg har heldigvis noen måneder til enda!

Ha en fin dag:)

Tindrande Auge sa...

Ikke dumt med middagsplan! Vi har prøvd på det her i huset..men det fungerer ikke alltid helt optimalt hehe Ha en flott dag videre!

Lisas hjem og skatter sa...

flink du er altså :) nei, nå er det ikke lenge igjen til lillesnuppa kommer til verden altså :)

klem/lisa

1 Prins og 2 Prinsesser sa...

Wow du er flink da, det er greit å planlegge middager fremover. tror vel jeg skal ta noen middags ideer fra deg ;)

Så bra du fant masse fint på babyshopping, tenkte jeg skulle få kjøpt meg sånn solskjerm ,ser veldig bra ut.
Sånn stelle matte har jeg også brukt på mine 2 jenter (helt lik) kjempe bra.

Ha en fin mandag!

Ena sa...

Alltid godt å ha en plan, må si du er flink på de middagsplanene dine! Kos deg med magen den tiden som er igjen ;) Har du blitt tante forresten??
Klem Ena

InstatreffNorge sa...

Hællæ snuppa:)

Takk for alle koselige ord du legger igjen, det setter jeg veldig pris på:)

Så flink du er som lager lister..det sparer man absolutt penger og tid på:) Jeg må komme igang med det igjen jeg også.. skulle skulle, burde burde;)
Nå er det ikke lenge til bebisen kommer:):) hihi..kan tenke meg du gleder deg nå:) Rart å tenke på at snuppa her snart er 1 år...syns ikke det er lenge siden jeg var høygravid:P tida flyr med barn..

Ønsker deg en fin ny uke:)

Klem Lise

Mette sa...

Jeg ble sulten av a lese planen din og det er maaange timer til lunsj! ;-) Veldig smart a ha en plan, altsa.

kos deg i denne siste rugetiden! Og gratulerer som tante!

klem mette