onsdag 19. januar 2011

Gravidstatus


Denne fant jeg hos Frøken Makeløs og uten skrupler kopierte jeg den inn hit. Det viste seg at hun hadde termin bare 3 dager før meg og at vi hadde endel like svar:-)
♥ Termin : 26. februar 2011

♥ På vei : 34 uker 6 dager i dag.

♥ Igjen til termin: Fem uker og to dager. Hjelp!

♥ Kjønn: Jente – og nå har vi snart en av hver – JOHO:-)

♥ Utålmodig: Noen dager. Mens andre dager gruer jeg meg SYKT til fødsel igjen. Kan ikke skjønne at jeg utsetter meg selv for det en gang til…

♥ Hodet ned: Jupp!

♥ Aktivitet innenfra: Massevis – tror hun prøver å treffe alle mine indre organer!

♥ Navn: Vi står mellom 3 navn, og jeg har virkelig INGEN aning hvilket vi skal velge…

♥ Vektøkning: Rundt 10 kg til nå. Av erfaring blir det mer den siste mnd…

♥ Barnerom ferdig: Sånn halvveis. Står en del der inne som må flyttes ut (skrivebordet, PC’n og en gjesteseng), men vi vet ikke helt hvor det skal ennå. Har kjøpt litt ting til henne, men det er jo ingen hast – hun ligger jo inne i Leandervugga si hos oss de første ukene uansett.

♥ Utstyr kjøpt: Heldigvis har vi jo de store tingene fra storebroren, men ROSA tøy og annet rosa har jeg kjøpt litt av. Ellers får hun ny dypbag (arvet fra en venninne) og ny sportsvogn. Noe nytt jentesengetøy og ny bilstol har hun også fått.

♥ Mangler utstyr: Ikke så mye – har jo de fleste store ting fra småtten. Skal på handletur med både mamma og svigermor, og da skal jeg nok få dratt med meg det siste:-)!
♥ Strekkmerker: Nei, heldigvis ikke (bank i bordet…)!

♥ Melk i brystene: Har kjent litt og fått litt råmelk – men nå visste jeg jo hva jeg kjente etter!

♥ Om fødselen: Jeg gruer meg kjempemye, men prøver å psyke meg opp til ennå en fødsel. Jeg tenker at den KAN ikke bli så ille som sist,og alt under 2 døgn er jo en forbedring! Ut må ho!

♥ Plager: Har hatt bekkenproblemer og låsninger siden uke 14, men nå er det mer kynnere og sparking som er slitsomt. (Noen ganger virker det som om hun er ute etter de indre organene mine – det gjør DRITvondt!)

♥ Oppegående: Jupp, jobber ennå, selv om jeg har 2 dager fri i uka. Småtten holder meg også gående – hadde jeg ikke hatt ham hadde jeg nok ligget mye mer på sofaen!

♥ Sulten: Egentlig ikke. Har ikke vært noe særlig mer sulten enn vanlig i dette svangerskapet.

♥ Dilla på: Hadde litt dilla på gløgg og pepperkaker rundt jul, men det kan godt være årstiden og ikke graviditeten!

♥ Hodet festet: Ja, og det hadde visst festet seg allerede i desember…

♥ Kynnere: MASSE!!! Hele magen er helt HARD og jeg kan se hele formen på den lille snuppa!

♥ Tungt: Syns det nå ja. Det er slitsomt å bøye seg ned for å ta opp noe på gulvet, det er ikke en spesielt morsom ting å ta på skoene, yndlingsgeskjeften min er heller ikke å gå i trapper merker jeg!

♥ Høygravid: Ja, visstnok. Leste mye mer med nr. 1, så da visste jeg alt om graviditeten.
♥ Vann i kroppen: Ikke som jeg ser!

♥ Neste kontroll: 20. januar 2011 (imorra:)

♥ Sykehusbagen: Har begynt å skrive huskeliste – prøver å huske hva jeg manglet sist / var fornøyd med, men det er ikke så lett å huske 3 ½ år tilbake i tid. Skal sette i gang å pakke den neste helg, da er det ca 4 uker igjen…

♥ Humør: merker at jeg innimellom blir SUPERsinna og frustrert for ting som man egentlig burde ta med knusende ro. Dette spørsmålet burde vel egentlig heller gått til mannen, hihi…


 
Lillesøs og meg - JANUAR 2011.
(Småtten hjalp oss å ta bilder da, hehe, så de ble litt uskarpe:-)

17 kommentarer:

1 Prins og 2 Prinsesser sa...

Så morsom den var, tar å kopierer den jeg også. Om det går bra?

Ena sa...

Herlig oppdatering! Heldig som får en av hver. Og så håper jeg fødselen går bedre denne gang, viss du hadde vond erfaring fra forrige gang. Sier de ikke at andre gang ofte går fortere??
Kos deg med en, ikke lenge før han ikke er alene igjen ;))
Klem fra Ena
ps. merker jeg blir nysgjerrig på de navnene dine, hihi, men forstår så godt at du anonymiserer!!

Kristin Kreativius sa...

Så fine mager:) Og gøyale svar:) Hm... Kanskje jeg 'stjeler' den om ei stund jeg og?

Hi-hi:) Jeg ble veldig nysgjerrig på de navnene jeg og... Men vi holder også det vi har funnet hemmelig. Så ingen 'tar det før oss' lissm:D
Om det ble jente denne gangen også stod vi mellom Erle og Anneli. Men vi får også en av hver. Og guttenavn synes jeg er mye vanskeligere asså!

ha en fin kveld!

mona sa...

Så fin oppdatering!! Fikk mimret litt om da jeg gikk gravid selv også :)
Tenk at du har kommet så langt allerede, tiden flyr altså. Krysser fingre og tær for at fødselen din blir mye bedre denne gangen. De sier jo at nr to ofte går lettere.
Klem

Camilla- casual living sa...

så koselig tid dere går i møte... husker så godt hvordan det var. rart hvordan man kan savne det veldig,uten å ville gå igjennom det en gang til:)

Vivian sa...

Moro liste!! Kanskje jeg også kopierer den om en stund.
Lykke til nå på slutten, jeg husker godt hvordan det var - det er jo ikke så lenge siden jeg var høygravid sist:)
Men nå går tida fort - tenk at snart skal gjøre klar veska til sykehuset.
Ha en fin kveld! Klem Vivian

Anonym sa...

Fiiiiiine magene:)Jeg hadde tøff fødsel med nr 1 og drømmefødsel med nr 2.

Du kan få samtaler på sykehuset for å få hjelp mot frykten. det fikk jeg

Pia sa...

Det går bedre med fødselen denne gangen!!
Lykke til!

Heddas gode grunner sa...

Så spennende! Kos deg den siste tiden som gravid -regner med det kommer flere oppdateringer før fødsel, men ønsker deg likevel lykke til nå! Det går nok kjempebra :)

Artig at du ble inspirert av tipset om pynting av tennbrikkettboksene på bloggen min! :)

God natt og fin torsdag! :)

FruHellstrøm sa...

Hei på deg :)
Så koselig at du fant veien inn til meg da :) Og vil bli med på min give away :)

Ja det er kos å gå gravid , og du har jo ikke så mange ukene igjen :)
Koselig at dere venter jente, så får dere en av hver:) (ikke at det betyr alt da )
Jeg har gutt og jente fra før, og nå venter vi gutt igjen i mai :)

Tror jeg vil stjele Gravidstatusen fra deg igjen jeg ;) hihi

Ha en nydelig kveld:)
Klem Tina

Millemilla sa...

God kveld!
Så flotte mager.Artige bildene var da, gjør jo ikke noe at de var litt uklare. Blir morro for søskenbarna å se når de blir større.
Kos deg med magen din! Nyt den siste tida!

Barbros lille verden sa...

Så gøy med TO store mager!
Kanskje jeg og må stjele denne etter hvert ja ;)
Her har vi en liste med navn på blokka, men det er to som peker seg ut...dessverre er det sånn at vi liker best ett hver!!! Vi får se hva det blir til da, kanskje vi bare må finne et tredje ;)
Nattaklem fra Barbro

Mona Christin sa...

Hei.

Veldig forskjellige mager på dere. Rart det der. Og veldig heldig som ikke har fått strekkmerker. Trodde nesten ikke det var mulig. Pris deg lykkelig.

Gleder meg til å se snuppa, selvom det er en liten stund til, men bare en liten.

Klem Mona C

Mette sa...

Sa artig. Og rart a se hvor forskjellige magene er. Kos deg og rug ivei! Hva tenker Smatten om denne magen din, da?

klem mette

Unknown sa...

Den var artig;)
Og så fint bilde av søstrene sisters ♥ Koselig og få barn på samme tid da;)

Klem Line

InstatreffNorge sa...

Fiiin mage:):)
Du har termin to dager etter jeg hadde for ett år siden.. men hun kom den 22. da. Skjønner ikke hvor dette året har blitt av!
Nyt den siste tiden som gravid, det er såå koselig:)

Klem klem

Marit sa...

Så gøy å lese. Jeg venter også ei lita jenta. Masse lykke til :)