mandag 8. juni 2009

Muffins

Muffins i flere farger:




Vanligvis baker jeg bare sjokolademuffins (hihi), men nå syns jeg at jeg måtte være litt mer kreativ. Så jeg tok tre ganger oppskriften og delte den i 3 boller. Den ene tok jeg rød konditorfarge i, den andre tok jeg grønn konditorfarge i og den tredje tok jeg oboy og kakao i.

Her er oppskriften (Som jeg har hatt med meg helt fra heimkunnskapen på barneskolen:)



2 egg

2 dl sukker

3 dl hvetemel

1 dl melk

100 gr margarin

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

(2 ss kakao/oboy)



Visp eggedosis av egg og sukker. Ha i smeltet margarin (el. flytende melange) og rør om. Rør inn det tørre og det våte vekselvis.

Stekes på 200 grader i ca 12 minutter. (Jeg stekte de på ca 10 min i min ovn, på varmluft. Så det lønner seg å sjekke innimellom)

2 kommentarer:

Stine sa...

Min lille gutt spiste vel 3 stk sjokolademuffins... så han anbefaler dem nok på det sterkeste!! Alt det andre du disket opp med var veldig godt det også!! Alltid koselig hos deg vet du vennen! Gleder oss alt til neste gang! :)

Tindrande Auge sa...

Jeg måtte le litt når jeg så muffinsene, så kule!! Er virkelig noe jeg skap prøve med minsten på haloween ;)
Men et lite spørsmål: hadde du 2ss med kakao og 2 med oboy?? klem fra Nina