tirsdag 16. juni 2009

Hjemme med småtten...

Idag er vi hjemme fra jobb & barnehage, for småtten er blitt syk:-( Dvs, han har jo vært forkjøla leeeenge, sånn ca fra oktober og til nå, men har hatt noen topper innimellom. I natt hadde han 40.5 i feber. Så høy feber har han aldri hatt før... Må si jeg ble ganske redd da 40 tallet viste seg på termometeret... Og han lå & skalv og hostet og gråt... Fikk dyttet i ham en stikkpille og gitt ham iskald saft og DRO av ham pysjen. Etter noen minutter roet han seg og lå & tittet på meg. Plutselig kom glimtet tilbake og vi lå der og tøyset og lo sammen midt på natta. Ble så glad da han ble seg selv, og jeg sovnet ikke før tempen hans var under 39. Det turte jeg ikke...

Så idag er vi hjemme, småtten er egentlig i god form, men litt sliten. Hadde rundt 38 ista. Nå sover han og jeg håper han sover lenge og at feberen er borte når han våkner. Setter ham nok i vogna & går ned på butikken en tur. Godt å få litt frisk luft for ham syns jeg. Og, det er ganske fint vær ute nå.


Sånn ser en litt småsyk og tullete gutt ut idag:-)


2 kommentarer:

Line sa...

Uff! Ikke noe gøy med feber for en sånn liten kropp...
GOD BEDRING!

Størstepia sa...

Nei.. Men han har vært i bra form da, heldigvis!! Tusen takk!!