søndag 14. juni 2009

Bursdag 2 + waterworld

Dagen idag startet også strålende, og vannlek måtte liksom til;-) Siden de har hatt vann som tema i barnehagen de siste ukene, så syns han det var kjempemoro å få leke med det hjemme også!!

Først hjalp vi pappa & vaske bilen, (småtten vasket på samme sted hele tiden, det var visst VEEEEELDIG skittent akkurat over hjulet på høyre side:) og det ble vi GANSKE våte av kan du si...

Når vi først var bløte, så kunne vi like gjerne holde på litt til med vann... Jeg spurte om han kunne vanne det grå-brun-bleke gresset vårt, men han ville visst heller vanne huset. Det var sikkert tørst, sånn som han:-)

Vann er no' snåle greier;-)


På ettermiddagen var det klart for familiebursdag og vi var 11 voksne og 1 liten småttis til grilling og kaker. Godt vi har stuebord & stoler til 12 pers:-)


Oreokaka var et must, men jeg feilberegnet litt på kremen som skulle være det øverste laget, så denne Oreokaka ble 3 lag isteden for 4. Heldigvis klaget ingen, så den ble en suksess igjen. Lillesøs hadde vært så snill & bake en nydelig gulrotkake til meg, og den smakte kjempegodt!! Tusen takk snuppa:-)


Jeg sanket jo inn flere gaver (lønner seg & ha bursdag innimellom merker jeg) og fikk masse av det jeg ønsket meg!!! Av Svogeren min fikk jeg 2 dolokk. Hehe. Det er sånne som går S A K T E ned og ikke smeller. Med en liten tass i huset, som elsker å slamre med dører, dolokk ++, så var dette et must for oss. (Det skal sies at broren til mannen jobber i rørbransjen og derfor ønsker vi oss sånne ting av ham, hehe:)

Av mamma & typen fikk jeg denne Rosendahl ildfaste forma (som jeg ønsket meg:) og av søster og bror fikk jeg MENU vinkjøler + BAKE IT EASY:-) TAKK TAKK TAKK!!!



Ellers fikk jeg videre abbonement på bladet MAMMA av min kjære mamma + den beste av alle gavene:
DEN NYE BOKA TIL CAMILLA LÄCKBERG!!!
Jippi!!! Nå blir ferien helt topp, gleder meg som et barn til å ligge nede på beachen i Marbella & lese denne. Etter et tøft skoleår, så trenger jeg det. Syns nesten jeg fortjener det, hihi...
Takk til deg mamsen min. Supre gaver.

Fikk også utelys sammen med mannen, av svigers + farmor til mannen. Mannen har nemlig bursdag i juli, så vi pleier å ønske oss litt store ting sammen. Så den bursdagsdagsgaven kommer uti juli engang;)
Må jo nesten nevne at jeg fikk gavekort av pappa på Steen&Strøm senterne, som jeg kjøpte meg mange flotte Rosendahl glass for.
Nå skal jeg legge meg & lese i Jenta som lekte med ilden, hihi, har bare 200 sider igjen. (og gidder ikke dra med en sånn murstein på ferie liksom..)

2 kommentarer:

Line! sa...

Så masse fint du har fått!!
Og herlige vannbilder av småtten. Lurer på hva som gjør vann så tiltrekkende for disse små jeg!

Størstepia sa...

hihi, ja vann er alltid like morsomt det;-)