onsdag 8. september 2010

Syk liten pjokk

Da jeg hentet småtten i barnehagen igår satt han og gråt stakkar.
Helt slørete i blikket trodde jeg han bare var helt utslitt,
og tenkte ikke på å kjenne på panna hans...
Jeg skjønte at det ikke var som det skulle
da han sovnet før jeg hadde fått satt
meg inn i bilen...

Da vi kom hjem
målte jeg feberen hans til over 39 grader stakkar.
Han lå og skalv og var så varm som bare det.
Jeg fikk gitt ham en stikkpille, og han sovnet som
en sten i 1 time.
Feberen gikk opp til over 39 igjen like før kl 20,
så vi gav ham en ny stikkpille.
Natta var urolig...
I morges ringte jeg legen og fortalte om feberen.
Jeg ringte også fordi jeg fant en rar utvekst / klump bak i halsen
hans, men hun mente det ikke var noe problem. Hun ville at vi
skulle komme inn på mandag...
Utover dagen fikk han prikker i hele munnen, og da jeg ringte
legekontoret hadde de selvsagt lunsj akkurat da...

Jeg ringte til privat lege og fikk time en halv time senere.
Der fant de ut at han hadde streptokokker og at det hadde
gått ganske langt...

Huff, får så dårlig samvittighet, men han sa ikke at han
hadde vondt i halsen, og han NEKTET plent å åpne munnen...

Nå kjemper vi i ham antibiotika, og etter å ha sovet 2 1/2 time
i ettermiddag, så er han i litt bedre form nå ikveld!
Krysser fingrene for at det blir litt mer søvn nå i natt!

Ha en fin kveld alle sammen!

15 kommentarer:

Anette sa...

God bedring til gullgutten din! Ikke noe moro med syke barn:(

Myntebo sa...

Stakkars liten...., aldri kjekt å se de små ha det vondt. God bedring til småtten!

Siri sa...

Huffameg :( god bedring til gutten din :)

Lykkemamma sa...

Uffamei, ikke noe godt når de små er syke..
Men ikke ha dårlig samvittighet da, sånn skjer alle, det er jammen ikke lett å forstå og vite med de små.

Håper natten blir god :-)

Klem fra Marlen

ELIN sa...

Huff, stakkars liten. Ikke godt med feber og streptokokker. Håper dere får i han medisinen, for da kommer han nok fort på bedringens vei. Lykke til, og god bedring til småtten. Klemmer fra Elin

Linda S sa...

Stakkars liten, det er ikkje noko kjekt å vere sjuk. Håper at han snart blir bedre.

mona sa...

Stakkars lille.. Masse god bedring!

ingrid sa...

Off...stakkars liten!! Masse god bedring til lille gutten :-)

June sa...

Off, grusomt når de små er syke! Og ikke alltid lett å vite eksakt hvor de har vondt når de ikk forteller så mye!
Ønsker god bedring og håper det går fort over!

Klem June:)

Gøril sa...

Det er ikke alltid så lett å vite hvor vondt, eller hvor vondt det er med disse små. Håper du ikke sitter med dårlig samvittighet lengre, for det er jo ikke din feil. Du kunne jo ikke vite, du er jo ikke lege.

Men, det er aldri morsomt når barnet er sykt, aldri.

Håper det går fort fremover nå og at han blir fort frisk.

God bedring til småtten :)

FruLisa sa...

Stakkars lille Småtten. God bedring til han og lykke til med antibiotikaen til dere, det er jo nesten håpløst å få det i dem....

God-bedrings-klem

Ena sa...

Det er så vanskelig å vite med barn som ikke kan beskrive smerte ol. like godt som oss voksne. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, du merket klumpen bak halsen og ringte legen :)
God bedring til småtten!
Klem Ena

tonje boganes sa...

Stakkar. God bedring til gutten din. Håper derer klarer å få i ham antibiotikakuren.
Og ønsker dere en god natt; med masse søvn!
Klem Tonje

Mona Christin sa...

Hei.

Stakkars Småtten da. De er ikke alltid så flinke å si fra de små. Godt han er på bedringens vei. At legekontorer har lunsj-stengt er jo typisk når en trenger dem. Han blir nok fort frisk så lenge han får medisiner, men å få de i han kan sikkert være en prøvelse. Lykke til.

Klem Mona C

Elin sa...

Huff stakkars liten...Håper han får til å ta sin medisin, så han blir bedre snart:)

God bedring:)

Klem Ea