lørdag 11. september 2010

Fredag, lørdag, lek & regn

I går var jeg og småtten en tur i lekeparken, for etter 3 dager hjemme fra
barnehagen begynte han å bli en S M U L E rastløs.
Vi koste oss der nede i over en time, både med sand, aking og tog!
En herlig avslutning på uka for småtten!
Etter å ha blitt inspirert av Trine og hennes herlige helgefrokost, så satt småtten og jeg
igang å lage frokostpannekaker. Det ble en braksuksess (iallefall for meg og småtten, mens mannen mumlet noe om at "dette var da ikke frokost"... :-)
Trykk på linken til Trine og finn den herlige og meget enkle oppskriften! Takk Trine;-)
Dette skal gjentas - vel og merke oftest når jeg og småtten er alene til frokost :-)
Litt unna oss har de åpnet et modelljernbanemuseum, og småtten elsker jo tog:-)
Vi møtte et vennepar av oss der, og mens mannfolka og de to småttisene gikk på
museum, så gikk jeg og venninna mi på café og bare skravla og koste oss!
Herlig!
Etter endt modelljernbanetur (om det er noe ord som er slik da, hehe),
så dro vi på Mc Donalds for å spise litt. Det er helt ok der når man ikke
er der for ofte syns jeg. Det er rart med det, det var bedre mat der da
vi bare kunne spise der når vi var på tur i Oslo og ikke hadde det så
lett tilgjengelig;-)
Småttisene storkoste seg uansett med Happy Meal og is og lekte
i lekelandet der. Vi voksne slappet av og skravlet videre;-)
Måtte en liten tur innom H&M også - hvor småtten fant en
dødningehodecaps, som han løp rundt med i butikken, tihi...
(han ser ikke helt god ut på det bildet altså, men det var det
beste jeg fikk av ham oppstillt:-)

Da vi kom hjem åpnet himmelen seg, men småtten gadd ikke sitte
inne foran tv'n av den grunn. (Noe som forøvrig hadde passet ho
mor bra, med en god kopp the i den nye MOOMIE koppen min:-)
Det bar ut i fullt regntøy og sykkelen skulle selvfølgelig ut den også:-)
VANN ER GØY!!!
Han har nemlig fått en ny gass til sykkelen sin,
sånn at den høres ut som en motorsykkel:-)
En av naboguttene hadde en slik, og det hadde
vært helt K R I S E om han ikke hadde en også...
Den kostet hele 39.90,- på BILTEMA, så det var liksom helt ok;-)
Her ser dere demonstrasjon:

Syns forøvrig at 11. september er en litt spesiell dag
- man glemmer liksom aldri den datoen...
HER er innlegget mitt fra i fjor om terrorangrepet i New York.
God lørdagskveld alle sammen!

PS: Moro at så mange stemmer på
kjønn-avstemmingen min:-)
Ganske likt foreløpig...

9 kommentarer:

susan`s side sa...

Så fint han har blitt frisk. Håper dere var fornøyd med behandlingen dere fikk hos oss.

Pia sa...

Flotte bilder - godt at han er på bedringens vei.
Fortsatt god helg!

Hege sa...

Tøffingen sjæl jo...skjønner godt det var morsomt med motorsykkel lyd på sykkelen jeg.

Sender pakka i posten på Mandag jeg :o)

Hege

Mona Christin sa...

Hei.

Var det fint på muséet? Jeg har hele slekta i jernbaneverket og er så og si oppvokst med jernbane.

Artig video.

11.9 var spesiell for oss også, men på en annen måte. Jentenes oldemor hadde bursdag og i 2001 var den ikke spesielt hyggelig å feire. Den dagen glemmer jeg aldri.

Klem Mona C

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha, ha, så fin BROOOOOOM, BROOM, BROOOM

Ena sa...

Regner har kommet til vestlandet for fullt også nå, men har man gode klær eller et godt pledd og te, så er der mange ganger fint med regn :)
Ha en fin uke, Størstepia m/ familie :)
Klem Ena

by BeaTell sa...

Gutter er og forblir gutter altså ;) BROOOM BROM ja ;) hihi....

Koselige bilder!!!

KLEM

Gøril sa...

Kjempefine bilder, ser ut til at han er på bedringens vei.

Klemmer til deg og dine.

mammaKine sa...

Så mange fine bilder. Ser ut som dere har hatt en fin helg. Det har vi også.
Klem fra meg :o)