tirsdag 14. september 2010

Forandring fryder

Her om dagen fant jeg ut at det var på tide å bytte ut det rosa på kjøkkenet...
Det hadde vært rosa hele sommeren (ettersom vi ikke var så mye hjemme,
så gadd jeg ikke styre med noe omgjøring heller...),
men rosa var liksom ingen høstfarge...
Har litt dilla på GRÅTT om dagen merker jeg,
så da ble det grått på hele kjøkkenet.
Kjøpte de fleste lys og pyntegjenstander på Nille!
Blomsten på bildet har jeg allerede klart å ta livet av
(bombe...),
jeg har nemlig brune fingre :-(
I dag gikk jeg og småtten til innkjøp av en plante jeg ikke kommer til å KLARE å ta livet av,
nemlig en plastplante.
Det skulle jeg ha tenkt på mye før...
(Hadde blitt mye billigere for meg)
I stua hjalp småtten meg med å pynte.
Vi samlet endel steiner på stranda i Danmark i sommer,
og småtten skulle absolutt ha med noen hjem han også.
Dere ser kanskje hvem han plukket med seg?!?!:-)
Da jeg pyntet med de andre steinene, så ville han ha sin stein der også,
og med de blå øynene klarte jeg ikke å si nei.
Er jo litt herlig også da;-)

På rommet til småtten har jeg ryddet litt og pakket bort
litt ting han ikke leker med lengre.
I tillegg har jeg laget noen hjemmelagde pynterammer
- den turkise er kjøpt på IKEA,
og bildet inni har småtten selv laget i barnehagen.
Syns det var så flotte farger!
Fru Fly sin side fant jeg en ramme med "So ro lillemann" sangen - og falt helt for den.
Jeg synger den for småtten hver kveld, så den passet perfekt oppå bokhylla hans!
(Ble jo ikke like fin som Fru Fly sin, men jeg syns den ble søt allikevel jeg:-)
Ellers rasket jeg med meg ennå en wallsticker til småttens rom
da jeg var på Nille her om dagen.
Denne bilen var herlig, og man kan tegne med
kritt på det svarte området!
(Kostet bare 49,- og det var flere i pakken enn disse 2!)
Ha en flott tirsdagskveld alle sammen!

14 kommentarer:

Gøril sa...

Alltid morsomt med fornyelse :)
Enig i at grått er kjempefint. Her har vi også litt i grått og sølv, men foreløpig er mest hvitt ser jeg.

So ro sangen er kjempefin, og veldig spesiell for meg. Vi sang den i begravelsen til Jesper. Endret litt på teksten, for vi pleide å synge den hver kveld til han, med vår variant da.
Det var veldig rørende, og fryktelig trist da vi sang nattasangen til han i begravelsen, og jeg har lenge tenkt på å kjøpe den som fru fly har lagd.

Nå tror jeg jammen at jeg skal gjøre det, takk for inspirasjon.

Lynetmor sa...

Hei, så fint som du har pyntet :-) Og så stilig den wall stickersen var :-)

Hege sa...

Herlig og fornye litt ja....blir så godt humør av sånt.

Så kul wallstickern var.
Og du,pakka di har ikke rukket å gå i posten enda...men det skjer i morgen den dag.

Hege

Elisabeth, innerst i veien sa...

Herlig når man kan kose seg med sånn dilling og pynting, ble veldig koselig med de steinene. ☺

by BeaTell sa...

Kjekt med fornyelser her og der!! :)

Jeg er sugern på å få litt lilla her og der ;) ha en fin kveld du også!

Mona Christin sa...

Fint med grått da. Liker den fargen selv.

Håper du har ryggen med deg på jobb og ikke mot deg. Jeg er fortsatt SM, men skal til legen og MR på torsdag. Litt spent... Men liten bedring på 14 dagers sm. Huff...

Klem Mona C

Monica sa...

Det ble jo veldig fint. Og så stolte barna blir når de får pynte med noen av de tingene de selv har funnet eller laget (selvom du opp igjennom årene får det liksom "litt fullt" her og der..hehe)

Var artige wall-stickers

monica

Randi sa...

Så fint du og gutten din har pyntet og ordnet i stand:) Kjenner meg så godt igjen mht barnas egen pynt, ikke lett å si nei når man ser stoltheten lyse. Synes det var fiiine steiner, jeg:)
Koselig gutterom, er så gøy med litt farger! Og kule wallstickere da:)
Ha en fin-fin dag!
Klem, Randi

Stine sa...

Så fint det blir hos dere vennen!! Både kjøkkenet og gutterommet!
Ble gåtur på meg ja! Fikk følge med en annen mamma her, det var veldig hyggelig! Calima her nå, så svette ble vi uten å gå særlig fort! Bilsete ja... driver å titter vi også... litt vanskelig synes jeg, for det han har er jo ment for opp til 4 år... så har ikke lyst til å gå over til sete med bilbelte som eneste sele riktig enda... kunne tenkt meg et sete med sånne 5 punktseler, som man kan bytte til vanlig etterhvert... også har jeg litt lyst på isofix, men kan nok ikke få alt ser det ut som... Driver å ser på det Ferrari setet... det har seler man kan ta av etterhvert nemlig... også er det halve prisen av hjemme i Norge... Maxi cosi har jeg ikke sett her... må søke på det på nett, se hvordan det er... for har vært veldig fornøyd med maxi cosi altså!

Guttemamma sa...

Kjempekoselig du har ordnet! LIker også grått på denne tiden..
Håper det går bra med magen og at du får slappet nok av!
klem♥

Lykkemamma sa...

Den som leter finner.. De har mye fint på nille!
Og grått er kjempe fint..

Håper dagen din er fin :-)

Klem

mammaKine sa...

Så knallfin wallstickere! Kjempesmart. Og så pent det ble med grått. HA en fin dag. Klem fra meg.

ELIN sa...

Alltid koselig å bytte ut litt pynt. Har planer om det her og, men ting tar tid he he. Mange flott innlegg her. Ser du sliter med å sove på magen, og det er vel typsik at det man liker best kan man ikke gjøre. Herlige bilder av småtten (sykkelfantomet) under her også :) Høstklemmer fra Elin

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Veldig moro med fornying :) Det ble veldig fint!! Er selv kjempe fan av Nille! :) Synes de virkelig har kommet seg i det siste :)

Også vil jeg takke for flott kommentar på "klærpåvintereninnlegget" mitt :)

Nå har vi kjøpt Reima til Thea og er veldig fornøyd!! :) Vinterdress blir nok også Reima :) Må bare vente litt med å kjøpe så jeg vet størrelsen. Men tipper det blir 86, siden hun er på 80 nå? :)

Har de Reima på OUTLET? :) Kanskje jeg kunne sett der etter vinterdress :)

Idag har vi også fått vintersko til henne, og det ble Ecco fra Eurosko, etter tips fra deg :) Har Ecco joggesko og er veldig fornøyd med dem :) Vi skal prøve ut ulltøy nå, er spent siden hun har atopisk eksem så vet ikke hvordan hun reagerer :) Selv kjøper vi også Trysilsokken på Europris :) Veldig kjekt at det er antiskli på dem :)

Stor klem!!