mandag 27. september 2010

Laks med spagetti og pesto

I dag fant jeg ut at jeg skulle prøve noe nytt;-)
(Det er ikke sånn veldig ofte - kresen som jeg er...)

Men jeg ble iallefall inspirert av reklamen for godfisk.no som
går på tv om dagen. Der hadde de en enkel rett med laks,
som ble kokt i fløte. Sammen med pasta. NAM.
Jeg gjorde ting litt på min egen måte, men brukte denne som grunnoppskrift.
Til 3 pers (2 voksne og 1 barn) bukte jeg dette;

3 laksefileter
1 kartong matfløte
3 ts pesto
litt revet ost
litt parmesanost
salt
pepper
spagetti eller annen valgfri pasta

Jeg skar opp laksefiletene i store terninger
og satt på spagettien (etter pakken).
Da spagettien nesten var ferdig kokte jeg opp fløten
sammen med litt ost, parmesan, pesto, salt og pepper i en stor panne.
Da det hadde blitt en greit tykk saus la jeg oppi laksen.
Jeg syns ikke at laksen ble spesielt fort gjennomkokt,
så jeg skar den opp i mindre biter mens den lå i panna.
Da trengte man ikke la den ligge der så veldig lenge,
og sausen ble ikke så altfor tykk.
(Spørs selvfølgelig hvordan man liker den...)
Da laksen var mer eller mindre ferdig
la jeg oppi spagettien og serverte med det samme.

Vel bekomme!

4 kommentarer:

Hege sa...

Hei og hå...
Liker når det kommer litt sånne oppskrifter...trenger litt tips i middagsveien.Stadig inne å kikker på ukesmenyen din for litt tips ;o)
Er du flink til å følge den?
Har stadig prøvd meg på det jeg også,men sklir ut hver gang,hihi.

Ha en god mandag kveld.
Hege

Pia sa...

Det så godt ut - greit med noen fiskeoppskrifter - der sliter jeg litt...
Takk for tips!

verdens heldigste mamma sa...

hei og hopp sukkertopp!

Skikkelig fiskemiddag det jo! jeg lkan ikke gå for så mange andre enn ovnsbakt laks med poteter, rømme, revende gullrøtter, smør og agurk salat! Visst noe annet skulle prøves grynter far på nesa! Han er en fiskeha... ! Men jeg har tvinga han til og hvertfall ta inn litt fisk :)

Hvordan er formen din da ? :)

Stine sa...

Det så deilig ut! Denne skal jeg teste til uka altså!! Hihi, har matliste for denne uka nemlig.. og virker som vi klarer å holde oss til den så langt! Bare byttet litt da... ble pannekaker idag... for vi skal på piknik på onsdag da vi egentlig skulle hatt pannekaker! Hihi... Så ihvertfall nydelig ut!
Ikke lenge til Spania nå nei, dere får kose dere masse masse! Hihi, at vi kan telle til tusen er å ta i litt da... for er VANSKELIG å huske alt altså!!