søndag 19. september 2010

Ut på tur i finværet

I dag tok jeg med meg småtten og pappa'n min
ut til sjøen i det fantastiske været!
Småtten gledet seg til å kaste stein og grave litt i sanda igjen:-)
Her ser dere steinsamleren min,
han er utrolig opptatt av stein
(mest det å kaste dem i vannet:-)
Det var helt fantastisk natur der ute,
det var nesten ikke mulig å fange det på kameraet...
Jeg koste meg med kameraet mitt og tok sikkert 200 bilder,
mens småtten og morfar koste seg med steinkasting;-)

Vi tok med gravemaskinen og den ble flittig brukt i sanden og i vannet.
"Morfar, hent den" var veldig populært da gravemaskinen fløt
utover i vannet...
Utsikten var enorm...
Lurer på hva han tenker her?!?!
I morgen er det allerede mandag...
Helgen har gått veldig bra til tross for at jeg har vært gressenke.
Jeg har fått masse god barnevakthjelp av besteforeldrene, og mannen
overlevde så vidt Birkebeinerløpet.
(Han klarer nesten ikke å gå idag da, hehe, og værre blir det nok imorra..
Skjønner ikke at noen vil seg selv så vondt jeg da...)
Denne uken er det frisørbesøk på småtten, ultralyd med den lille spiren og til helga
skal jeg være jaktenke...
Ha en strålende ny uke alle sammen!

19 kommentarer:

FruLisa sa...

Så koselige bilder! Jeg misunner dere nærheten til sjøen. Ikke alltid vi var så flinke til å dra ut til sjøen da vi bodde i Oslo, men vi hadde muligheten. Det er noe spesielt med sjø, svaberg osv...

Her er det o-store bilde-prosjekt på gang - det er særdeles lenge sida vi systematiserte osv....

Klem

Murmels mamma sa...

Gleder meg til å høre om ultralyden! Åssen er formen din nå?

Klem

ELIN sa...

Så godt å høre at det har gått bra med deg i helgen, g for en flott tur dere har hatt ved sjøen i dag. Nydelige bilder! Når ser jeg jo at magen vokser også - spennende! Masse lykke til på ultralyden som kommer. Klemmer fra Elin

Hege sa...

Ser jo ut som dere har hatt en helt super dag i dag da.Flotte bilder.
Lykke til på ultralyd i løpet av uka.

Klem Hege

tonje boganes sa...

Koselige bilder og så hørtes det så deilig ut med en slik fin tur. Det har blitt litt lite slikt på oss de siste dagene pga av syk gutt og øse-pøse vær
Ha en fin kveld
Klem Tonje

Ella sa...

Så utrolig mange fantastiske bilder, ser ut som om der har hatt en super dag :)
Her bare regner det, stort sett, og denne helgen har vi stort sett oppholdt oss inne!
ha en fin kveld videre, klem klem

Ingvild B sa...

Så herlig bilder!
Wow! Og for et nydelig vær!
Helt annerledes enn her, det skal være sikkert... Brr..

Det ser ut til at du går en spennende uke i møte ;)
Lykke til!

Klem

Ena sa...

Sjøen er ypperlig selv på høsten, og vi er heldige som har så masse sjø å ta av i landet vårt! Ser ut som dere har hatt en flott tur, og det så ut som perfekt vær til å slå seg løs med fotoapparatet også! Ha en fin uke som kommer!
Klem fra Ena

Bling - our elf on the shelf sa...

Fantastiske bilder. Ser ut som en flott tur :)
Lykke til på UL til uka. Jeg synes ikke det er lenge siden jeg var på UL selv, og nå ligger bebisen å sover trygt i senga si :)

Janet sa...

Du har klart å fange den vakre naturen med kameraet, ja! Dette så deilig og flott ut. Gir energi slikt. Her har det vært øspøs hele helga.
Lykke til på UL! Spennende.

Mona Christin sa...

Hei.

Vi har vært veldig heldig med septemberværet. Kan bare huske 2 regndager (bortsett fra natta).

Herlige bilder du har tatt. Stranda på høsten kan være idyllisk som bare det. Høre lyden av sjøen som så vidt bølger og se det klare vannet.

Vi har brukt noe av dagen i Kongstenhallen og sett på 8 åringen.

Ha en fin ny uke og ønsk mannen god bedring. Hehe...

Klem Mona C

PS Lykke til på ultralyd.

Tina sa...

Åh, så utrolig fint det var der! For meg som bor langt unna sjøen, så tenker jeg: Hvorfor i all verden dra på stranden når man ikke kan bade?? :)
Men det ser jeg jo, like herlig er sanden, naturen og ikke minst steinkasting.. Stein er poppis nr 1 her i gården og.

Lykke til med UL til uka, spennende..

Finfin uke til dere og, klemmer fra oss.

Gøril sa...

Så fine bilder. Det så ut som en nydelig tur, turer blir alltid mye bedre når man har finværet med seg synes jeg. Og det ser det absolutt ut som dere har hatt her.

Kan tenke meg du er spent på UL. Jeg har stemt at jeg tror det er ei lita pie ;-)

Ha en fin mandag, og en fin uke :)

ingrid sa...

Så herlige bilder du tar :-) Nydelig det øverste av deg og lillegutt :-)

Shy sa...

Veldig fine bilder!

Ida sa...

Ja, Clas Ohlson har mye bra til en billig penge:-) Veldig greit når disse ideene ramler ned i hodet.

Så god gutten deres er, en skikkelig gla`gutt ser det ut som.

Ha en flott kveld du også!

Klem Ida

Mammadamen sa...

Flotte bilder, og herlig tur:-)

Ønsker deg en strålende uke!

Mammadamen:-)

mammaKine sa...

Så fine bilder. Det ser jo helt fantastisk ut der! MAsse lykke til på UL. Spennende da :-)
Klem fra meg.

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Heisann :) Takk for veldig koselig kommentar på bloggen min. Det er veldig gøy å høre reaksjonene til folk og det har overraskende nok kun vært positivt! Synes alikevel ikke du kan kalle deg eldre mor :) Eldre mor tenker jeg type 40 år :P

PS! Du er skikkelig skjønn!