mandag 10. mai 2010

Frognerborgen

I går tok vi altså turen til Oslo og ruslet oss en tur opp til Frognerborgen.
Et herlig sted både for voksne og barn;-)
Vi hadde med pledd og nistepakke og byttet på å fotfølge småtten,
og det luktet engangsgriller og grillpølser.
Ordentlig sommerstemning fikk jeg da;-)
Tenk om de kunne laget sånne lekeplasser i de fleste byene i Norge?!?!
Det er det nok helt sikkert ikke penger til;-(
Der vi har leilighet i Spania har de flere slike lekeplasser i alle byene rundt.
Helt fantastisk.
Barn får lekt sammen, trent det motoriske og hatt det fantastisk gøy;-)
Jeg stemmer for at vi bruker noen av oljemilliardene på å lage flere slike i hver by, tihi...
Hvordan er det der dere bor? Er det noen slike flotte lekeplasser???
(Vi har en kjempefin en i byen vi bor i også, men den er som Frognerborgen - ALLTID stapp full...)

Etter at småtten hadde lekt litt og jeg hadde fått skravlet endel med bestevenninna mi, så gikk turen opp til en kompis av mannen, som driver dekkverksted i Fetsund (av alle steder:-).
Småtten løp rundt og tittet på alle bilene og dekkene og rare maskinene der.
Han hadde mest lyst å kravle opp i denne haugen med dekk, men jeg fikk heldigvis stoppet ham (før han ramlet ned gjennom noen og ble stående fast midt i en haug dekk, hehe:-)!

Vi var også oppe & tittet på den nye Holmenkollbakken, og vi hadde tenkt å ta Holmenkollbanen ned, sånn at småtten fikk kjørt litt "tog". Men vi som er så urbane Oslo folk (not) visste jo ikke at den banen var stengt:-( Derfor ble det dårlig med togkjøring på småtten igår...

Håper dere alle har hatt en flott helg og at dere får en flott ny uke!

6 kommentarer:

June sa...

Å så gøy! Kan tenke meg han koste seg ja!!:)
Vi hadde samme greia med øyebetennelse. Måtte ikke vente fullt så lenge som dere, men det tok sånn ca 1 sekund for legen og kikke bort på Leah for så og skrive resept, hehe!

Håper dere har hatt en fin mandag!
Stor klem fra meg, (som er kjempedårlig på kommentarer i det siste):)

Villasol sa...

For ett flott sted og være for barn da! Og voksene også da!
Her har vi ikke noe slik utested. Bare lekeland. Høres ut som både barn og voksene hadde en koselig dag!

Jeg stemmer for at vi kan bruke litt oljepenger til skikkelig lekeplass til barna. De sier jo barn trenger mer frisk luft!!

Ha en fin kveld!

Klem Ingunn

FruLisa sa...

Frognerborgen ja, var der et par ganger mens vi bodde i Oslo, men det var jo SÅ mye folk der - støtt.

Nå er det snart natta her i heimen...Sebastian har feber, så usikker på hvordan natta blir:-/

klem

Lisas hjem og skatter sa...

åh, der ville vi også ha vært!!! skulle vært mange flere parker og lekeplasser rundtomkring i Norges land :/

Herlige bilder også :)

ha en kjempefin dag!

klem!

EndeligMamma sa...

Så koselig kommentar du hadde lagt igjen på bloggen min, tusen takk!

Så fant jo jeg siden din også, så skjønn gutt du har!

Hit kommer jeg gjerne igjen :)

Ha en fin kveld!
klem

Marianne sa...

Var å lekte på denne borgen sist helg, den er helt fantastisk for barna:)

Tidligere bodde vi på Grunerløkka og lekeplassen i Sofienbergparken er ikke så verst den heller!