onsdag 12. mai 2010

Forberedelse av 30årslag :-)


Tenk at om noen uker så er størstepia 30 år...
Det må jo feires!!!
Jeg gleder meg til å feire dagen med gode venninner;-)
Temaet for festen er ROSA, noe som jeg har litt dilla på nå.
Heldigvis er det mye rosa i butikkene også, og når jeg ser noe jeg
KAN få bruk for i bursdagen min, så plukker jeg med meg litt herfra og derfra;-)

Tenkte å lage meg et minnealbum fra festen, og derfor kastet jeg
meg over dette søte albumet da jeg fant det på Åhlens!

Jeg har tyvstartet litt, og laget klar endel.
De første sidene med invitasjonen og hvilken fest det er,
er jo null problem å lage klart på forhånd!

Jeg har også limt noen klippede rosa ark tilfeldig inne i albumet,
og tanken er at på disse skal gjestene skrive hilsner.
Har kjøpt endel klistremerker og har med tusjer og penner,
så jeg både håper & tror at dette kommer til å bli et flott minnealbum;-)
(Skal lime inn bilder fra festen på de hvite sidene)

For å pynte opp litt ute på hytta tok jeg turen innom
- og bestilte denne flotte vimpelrekken.
Jeg sa at temaet var rosa og at jeg gjerne ville ha med noen 30 tall
innimellom - og VIPS dumpet denne ned i postkassa mi idag;-)
Gleder meg virkelig til å pynte opp med denne!

Her er noe av det stæsj'et jeg har plukket med meg
- mest fant jeg vel på Nille!
De har jo kjempemye fint krimskrams og pyntegjenstander.

Nå satser vi bare på 30 grader og SOL fra skyfri himmel, så skal nok festen bli en suksess.

Noen som har noen forslag
om hva jeg kan servere forresten??
Skrev i invitasjonen at det var hemmelig
- mest fordi jeg så det på en invitasjon jeg fant på nettet og syns det var så kult,
men også fordi jeg ikke hadde bestemt hva jeg skulle ha, tihi;-)
Det skal være litt sommermat - noe enkelt som jeg kan gjøre ferdig på forhånd
- og som ikke tar vinter & vår å lage...
Tips tas imot med takk;-)
Langfri for de fleste denne helga - nyt & kos dere!!!

10 kommentarer:

kallemillelente sa...

Dette blir bra fest!
Rosatipset mitt er cosmopolitanglass fra Rice. Du kan jo ønske deg noen som du kan bruke i selskapet:)
Jeg skal feire 30+30 med mannen i juni, og kommer til å følge med på hvilke mattips du får. Jeg har nemlig i et overilt øyeblikk bestemt meg for å servere lammesteik til 40 gjester (eller er det 50!?! Har mistet kontroll. Uæææææ). Men hadde glemt at hadde tretthetssyndrom - og hadde glemt at faktisk bare er et menneske - og lammesteik høres litt vel slitsomt ut. Men nå skal jeg snike til meg mattips fra dine lesere. Tjoho!

Stine sa...

Hei vennen!!!
Reker vet du... de er ROSA!!!
Rosa reker i en rosa bolle!!
Også en rosa velkomstdrink da!!
Hihi, skulle så utrolig gjerne vært med på feste din... har jo tatt vare på det perfekte rosa antrekket, sånn i tilfelle dette temaet skulle komme en gang!! :)
Så synd at jeg desverre ikke er i Norge da... kjipt...
Blir nok veldig bra da! Perfekt sted og super vertinne... kan ikke bli bedre da vet du!

Vivian sa...

Hei! Så koselig med minnealbum, det blir kjempefint! Skal si du er flink å ordne til. Dette blir nok en perfekt fest!
Mat... Sist jeg var i 30 års fest fikk vi en kylling og karri gryte med ris, brød og salat til. Det var godt.
Og reker, som allerede er foreslått, er jo alltid en vinner. Veldig enkelt også da. Jeg hadde det i min 30 års dag, sammen med krabber og blåskjell (hmmm kjenner at jeg gleder meg til krabbesesong nå... )
Kos deg du også med langhelg. Klemmer fra Vivian

Pia sa...

Jeg tenkte først tapas, men så at Stine foreslo reker, og dte er jo både lettvint og rosa.
Lykke til med bursdagsforberedelser - den minneboka blir flott!

ELIN sa...

Så morsomt å planlegge 30 års fest! Tipper det blir supert. Masse flott rosa stæsj her :) Vi hadde reker på 30 års laget vårt. Veldig greit det. Ha en flott helg, og lykke til med forberedelsene. Klemmer fra Elin

marie sa...

Så flink du er! Dette gleder jeg meg til å se fortsettelsen av - det blir helt sikkert fantastisk! Reker kan vel kombineres med tapas, ulike salater, foccacia osv? Gode dressinger, couscous og videre i den retningen? Gode pastasalater er min favoritt...Jeg skal tenke videre og kanskje komme med andre mer konkrete forslag...:) Lykke til!
Klem

Camilla sa...

Herlige bilder!

Du kan bruke desserttipset mitt som jeg skrev et innlegg om idag, det må være midt i blinken, søtt og godt ;)

Drømmeskyen sa...

Så koselig! Skikkelig jentefest:)

Kos deg masse på den store dagen, og på forhånd gratulerer så mye:)

Hilsen Hilde

Line! sa...

Wow!
Her var det mye rååååsa ja!! Herlig!
Det blir nok en ordentlig flott 30 årsdag.
Med mine matkunnskaper kan jeg ikke komme med noe forslag, men jeg kan iallefall ønske lykke til med den store dagen da ;)

June sa...

Ååå, gøy!!
Kult med rosa tema og kjempegod ide med minnealbum!:)
Jeg har samme album med bilder fra den første tida til ungene i!:)
Jeg har også bursdag i juni, men har et par år igjen til 30, så det blir felles feiring med mannen (som ble 30 i mars), for da hadde vi jo en liten bebis i hus og var ikke akkurat kalr for fest.
Alltid gøy med fest på sommeren. Håper dere får knallvær og mye gøy og moro!
Big hug from me!:)