mandag 24. mai 2010

Appelsinpiken - Jostein Gaarder

Forrige uke leste jeg ut denne boken:
Jeg fant den på skolebiblioteket, og husket at jeg hadde sett en reklame for filmen med samme navn. Filmen så jo søt ut på reklamen (jeg er en "sucker for love", og elsker kjærlighetshistorier), så jeg tok med meg boka hjem.
Den begynte litt kjedelig, det tok litt tid å komme inn i boka, men etter de første 50 sidene så gikk det lettere.
Historien utspiller seg både i fortid og i nåtid, da en gutt plutselig får et brev fra faren sin, som er død for mange år siden.
Han forteller historien om da han møtte Appelsinpiken,
og denne historien flettes inn i guttens egen historie.

Det var en nydelig bok, og nå må jeg nesten rote meg til å leie filmen også:-)

4 kommentarer:

marie sa...

Hei! Takk for god hilsen hos meg....Sånt gjør meg glad!
Jeg misunner deg som får lest så mye! Flinke du! Jeg har store ambisjoner om å få lest i ferien! Da kan jeg bare sjekke hos deg for gode tips! DET er helt sikkert!
Klem:)

by BeaTell sa...

Jeg liker Jostein G ja :) var helt opphengt i han da jeg gikk på skolen! Bra bok. Har du lest noen av Paulo Coelho? Det er min favorittforfatter nå!

Håper du også har en flott pinsehelg!

Andrea sa...

kjempe fin bok ja:-)
Men vil bare si så du er forberedt, filmen blir ikke helt som boka.Jeg ble skuffet, men det var kanskje fordi jeg hadde for høye forventninger til den:-p

ELIN sa...

Så flink du er til å lese bøker. Jeg leste masse før, men nå finner jeg ikke helt tiden :) Har mange uleste bøker her, som bare venter på meg he he. Når jeg skal legge meg nå, er det bare sove som gjelder.Ha en fortsatt fin uke. Klemmer fra Elin