søndag 23. mai 2010

En (nesten) kort oppsummering av pinsen

Torsdag:
Det var så varmt at vi måtte kaste skoene og
finne en vanndam da vi kom hjem fra jobb & barnehage.

Vi måtte selvsagt hoppe litt i vanndammen også;-)
Morfar kom på besøk med en litt tidlig bursdagsgave;
SYKKEL!!!
Gutten ble fra seg av glede og ville helst ha med sykkelen
opp i senga da han skulle legge seg;-)
Fredag:
Været var enda bedre enn på torsdag,
så da bar det ut på hytta for første gang denne sesongen.
Småtten er utrolig glad i å kaste stein i vannet, og kunne sikkert stått på stranda i mange timer
om vi ikke hadde lokket ham med is eller andre ting;-)
Vi måtte også kjenne litt på vannet - men det var 8.5 grader, så det inviterte ikke akkurat til bading...

Inne langs brygga ville småtten allikevel vasse...
Boblebadet ble testet for første gang denne sesongen, og småtten skulle
ABSOLUTT
ha med denne rosa baderingen han fant i kjelleren;-)

Lørdag:
Mens vi ventet på at den lille båten skulle settes på vannet,
fant vi ut at farmors bil hadde stort soltak
som vi kunne titte opp av;-)
Her blir endelig båten heist ut i vannet, og småtten følger spent med!
Årets første båttur.

Søndag:
Vi matet hestene på vei bort i båthavna,
der pappa & farfar pusset på den store båten.
Småtten syns tydeligvis at det gikk litt tregt,
for han satte igang med å polere båten sammen med pappa:-)
(Bare i 2 minutter altså, lover at vi ikke driver med barnearbeid;-)
Størstepia fant plutselig en ny is i Hennig Olsen disken, nemlig
Isabella med lakris...
Spennende, tenkte størstepia, som er meget glad i lakris.
Det var ikke noen stor suksess syns nå jeg,
lakrissmaken ble altfor sterk mot fløteisen inni.
Kommer nok ikke til å kjøpe denne noe mer i sommer,
men da har jeg iallefall prøvd den;-)
Ellers så var det bare DEN herlige regnbuen utenfor oss ista
- ser nå at naboen på andre siden av gata har en kiste med gull hos seg
(er det ikke det det gamle sagnet sier da?!;-)
så jeg tror jeg skal ta en tur bort på kaffe snart, hehe...
Håper dere alle har en flott pinsehelg,
det er så vannvittig deilig at det er fri imorra også:-)
Kanskje jeg har litt "FRI" i slutten av denne uka også
- skolen min er nemlig tatt ut om det blir streik...
Ha en flott søndagskveld!!!

10 kommentarer:

June sa...

Åj, så mye gøy dere har gjort! Skikkelig sommerhelg. Herlig! Og stas med ny sykkel da!! Supergøy!:)
Nyt ekstrafridagen imorgen også da!
Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Herlige bilder, den regnbuen var jo ekstra flott. Det sies at lakrisisen fra isbilen (Hjem-is) er farlig god. ☺

Trine sa...

Fin bukett dere er!! og mange fine bilder... fin blogg... Takk for alle fine kommentarer! Alt er igrunnen veeeeeldig fint idag :) ha en fortreffelig mandag og fridag. :))

Villasol sa...

Så fine bilder! Ser ut som dere har hatt en fin pinse, med deilig vær. Vi fikk også puttet vesla våres i spabadet for første gang i helga. Godt de koser seg der.

Ha en fin dag!

Klem Ingunn

Line! sa...

SÅ mange fine bilder du har tatt denne helgen!
Så deilig med nakne føtter i sommervarmen! Og Småtten og Lucas sine barnehage sko er helt like ;)
Ha en strålende mandag videre.

Mona Christin sa...

Herlige sommerbilder. Endelig er sesongen igang. Den har vi venta på lenge.

Ha en fin uke.

Stor klem fra Mona C

Anonym sa...

Du skriver så fantastisk godt!
Kjenner jeg blir så glad inni meg hver gang jeg leser om dere :D

Mange fine bilder, gode minner!

Du må prøve lakrisis ifra isbilen, den er syyykt god! Favoritten her :D

Kanskje jeg skulle spist en for deg nå? ;)

Håper jeg vinner konkurransen!

klem kathleen

Pia sa...

Flotte bilder! Vi har også hatt sommervær - helt fram til nå, for nå slo det helt om!
Så får vi se om det blir streik...

Trine Lise (Trine's Verden) sa...

Høres ut som en herlig Pinse :)

Så flotte bilder du har tatt :)

SV: Så koselig at du vil være med på konkurransen min :)

Gro Marit sa...

Så masse fine sommerbilder :) Ble i godt humør av å se de :)