mandag 3. mai 2010

Cecelia Ahern

De siste to bøkene jeg leste var disse 2, av den flotte forfatteren Cecelia Ahern.
Dama er 1 år yngre enn meg, og har allerede rukket å skrive 8 bøker. (+ noen noveller)
Helt rått spør du meg.
Hun er Irsk og er datter av den tidligere statsministeren i Irland; Bertie Ahern.
Den første boka hennes heter "PS I love you", dere har kanskje sett filmen med samme navn?
Den er basert på boka til Ahern, men det er endel forskjellig der.
Jeg for min del syns boka var kjempebra og gledet meg til filmen.
Som vanlig, så skuffer filmer basert på bøker.
Men det var en koselig film allikevel syns jeg:-)

Jeg har valgt å lese bøkene hennes på Engelsk, litt fordi jeg trenger å holde Engelsken "ved like" og litt fordi det er jo det språket hun skrev de på.
I tillegg er det ganske billig å kjøpe slike pocketbøker i Storbritannia.
(Tar alltid med meg noen engelske bøker om jeg er på tur over dit)

"Thanks for the memories" handler om en dame som akkurat har mistet sitt ufødte barn, og sliter med depresjoner og tanker rundt dette. Hun og mannen skiller lag og hun bor hos sin far en periode.
Etter at hun mistet barnet (og masse blod - så hun måtte ha en blodoverføring), og våkner opp på sykehuset, kan hun plutselig mye mer om historie og årstall enn hun kunne før...
Boken har to paralellhistorier, hvor den andre historien handler om en amerikaner som flytter til London, for å være nærmere sin datter og eks-kone...

"A place called here" handler om Sandy Shortt som siden hun var liten, har lett etter savnede ting og mennesker. Hun starter sitt eget "Missing people agency" for å hjelpe familier som har mistet sine kjære. En dag blir plutselig Sandy borte selv, men hvor har hun tatt veien??

Jeg likte vel kanskje "Thanks for the memories" best av disse to.
PS: Imorra skal jeg skrive om hvor vi har bestilt ferietur i sommer - JOHO:-)

6 kommentarer:

Vivian sa...

Alltid gøy å få tips til lettleste bøker. Likte godt PS i love you iallefall.
Det nærmer seg ferietid for meg, og kanskje kanskje kan jeg få ro til å lese iallefall en bok den uken vi skal være i Spania..
Er spent på hvor du skal feriere... :)

ingrid sa...

Liker disse bokannmeldelsene dine :-) Leser nå bok nr to av twilight sagaen etter du roste dem så :-) Kjempe kjekke...gleder meg til hver kveld jeg skal fortsette (blir ikke mange sidene hver kveld da men...hihi...sovner med boka i tryne!!)

Stine sa...

ille spent nå!!!
Hihi... jeg leser forresten siste Dan Brown boka... så når den er lest ut skal jeg ut på jakt etter engelsk pocket her på øya! Kanskje jeg finner disse?!!! Håper det!
Ikke sett mest bøker her.. og de jeg har sett er på spansk gitt...

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Hadde jeg likt å lese skulle jeg absolutt tatt tipset ditt med meg :P Men har vel lest to bøker i hele mitt liv, har nemlig ikke tålmodighet til det :P Selvom jeg gjerne skulle gjort det! :P Virker veldig spennende :)

Så koselig at du ville være med på min giveaway! ;) Ønsker deg lykke til og en fin dag :)

Klem Rebekka
www.frumaela.com

Elizabet Stilig hjem sa...

Takk for tipset. Fint med bokannmeldelse. Koselig blogg du har.

Klem Elizabet

Villasol sa...

Elsker bøker! Jeg pløyer gjennom det meste. Har lest bøker først og sett filmenr etterpå. Blir litt skuffet! Akkuart nå leser jeg Løsepenger av Danielle Steel. Rå bra!
Tusen takk fro kjempekoselig melding på bloggen min. Koselig at du la deg til som følger :)

Ha en fin kveld!

Ingunn