fredag 7. mai 2010

Dagen til småtten & meg

Dagen startet jo litt kjipt, med øyekatarr på småtten, men etter litt tørking og trøsting, så gikk det mye bedre. Vi fikk bestilt legetime (spurte om jeg bare kunne få en resept, men det gikk altså ikke - legen MÅTTE sjekke det ordentlig ut om det var noe med øyet...) og kom inn på legekontoret i håp om at det skulle gå greit fort. Meeeen, det gjør det jo aldri på legekontorer...
Da vi hadde ventet i 45 minutter gikk jeg opp til damen i luken og spurte om det snart var vår tur... Småtten var fantastisk flink, han bygde lego og tittet på bilene som kjørte forbi, men etter tre kvarter var han noe interessert i å dra kan dere si...
Etter enda 10 minutter (som jeg måtte gå å bære ham - ellers hadde han stukket av...) kom vi endelig inn til legen.
Det tok akkurat 1 minutt å se på øyet hans og skrive ut Kloramfenikol.
Merket jeg ble ganske irritert da.
Skjønner at de har mye å gjøre altså, men å la en (snart) 3 åring vente i nesten 1 time for en ting som tar 1 minutt, det er litt drøyt. Skjønner liksom ikke hvorfor jeg ikke kunne fått en resept?? Akkurat som om jeg "faker" til meg en resept på Kloramfenikol?!?!
JAja, godt det er tungrodd her i Norge...

Etter legen dro vi ned på McDonalds i by'n og ho mor kjøpte
*McFLURRY MED OREO*
ENDELIG har den kommet hit også, joho:-)
Småtten ville ha en snurreis fra Diplom Is og vi satt ute i det deilige været og koste oss.
Etter is dro vi en tur & besøkte pappa på jobb før vi dro i lekeparken.
Småtten storkoste seg og kunne sikkert vært der i mange timer til, hihi:-)

Da vi kom hjem var det årets første veranda grilling, med noe så fancy som grillpølser i lompe:-)
Etter herremåltidet var det på tide med litt trening.
Her trener han på innebandy/ishockey/golf og han er kjempeflink:-)
Nabosnuppa kom over og da tok vi fram Ole Brum bordet & campingstolene, og de satt & koste seg med is og de leste bøker:-)

Og, de diskuterte smokker. Hehe..
Det har vært en helt fantastisk vårdag - nå merker jeg at energien kommer mer & mer tilbake!!!
Jeg elsker vår & sommer;-)
Ha en flott fredagskveld alle sammen!

3 kommentarer:

Siri sa...

Leger kan være så ubrukelige noen ganger!

Fikk sånn gladfølelse av bildene dine. Vååår og varme er tingen! :D må ut i finværet idag vi også. Ha en herlig dag!

Line! sa...

haha! Kjenner meg igjen i den legekontor historien ja...!
Vanvittig irriterende å måtte vente en halv evighet, for å få en resept...

ELIN sa...

Usj, ja legebesøk, legevakt og sykehus er en tålmodighetsprøve. Veldig kjipt at det må være sånn. Godt å se at dere hadde en kos dag i solen når dere var ferdige! Så søte de små var ved bordet med smokken sine :) Ønsker dere en fortsatt god helg. Klemmer fra Elin