søndag 23. oktober 2011

Garasjen er ferdig (utvendig:-)

Nå er garasjen endelig ferdig :-)

Jeg har skrevet litt om utbyggingen vår tidligere,
men her kommer et mer utfyllende innlegg :-)

Først var det huset som fikk noen ekstra kvadratmeter
og så var det garasjen som fikk et stort rom over og en carport.

Her kommer et bilderas av garasjeutbyggingen:




Planen for utbyggingen var å få et ekstra stort rom over garasjen.
Huset vårt har nemlig ikke kjeller, og vi savnet både oppbevaring
og en "kjellerstue". Det er lite oppbevaring i huset vårt, så det
skal bli deilig å få noen flere skap & skuffer der ute!


Mannen er oppvokst med en kjellerstue, der hadde han
venner på besøk da han var mindre og da han ble større
hadde de både fester og vorspill der. Det er veldig greit
å vite hvor barna er når de blir litt eldre, og man vet jo
at en dag kommer de til å begynne å drikke sammen med
vennene sine (selvom jeg håper den dagen aldri kommer...),
og har de et trygt sted å være er det så mye bedre enn
å reke gatelangs. Nå er det bare å håpe at barna har lyst
å bruke rommet, og fram til den tid blir det nok en "guttehule"
hvor det kommer en stor tv med dvd og spillmaskiner :-)
Det er jo også mulig å bruke det som kontor eller gjesterom.








Her nærmer det seg ferdig :-)




Mannen har tatt seg av det meste av malerjobben,
og han har gjort en kjempeinsats!!
Fruen i huset ble lei av å male etter 6 minutter
(mannen tok tiden på meg:-) og klagde hele tiden
i de få timene jeg hjalp til... Jeg er iallefall sikker
på EN ting, og det er at jeg aldri ville blitt maler:-)
Det tar jo en EVIGHET!!! 




 Det har kommet inn store Velux takvinduer
og de kommer til å slippe inn masse lys i
"kjellerstua" vår :-)






Her kan dere se hvordan det så ut før
- og etter. (Hvis dere syns jeg har en litt
rar stilling på det øverste bildet, så er det
bare at jeg spretter en ball i bakken. Det
var det eneste FØR-bildet jeg fant i farta:-)


 Nå gjenstår LITT jobb,
vi skal nemlig innrede oppe selv.
(Gulv, paneler, skap, maling osv...)

Håper alle har hatt en super helg!
God ny høstuke imorra!

12 kommentarer:

Ella sa...

Så fint det ble! Tipper det rommet kommer til å bli mye brukt etterhvert!
Lykke til med innredningen :)
Ha en fin fin kveld, klem Ella

Mette sa...

Så flott det ble! Det Blir jo en loftstue! Har venner som har gjort det samme og det er et fint sted ungene kan øve å spille musikk... Trommer f.eks :-)
Gratulerer!

Unknown sa...

Så utrolig FLOTT det ble!
Og så deilig med mer plass;)
Blir nok stas med innredningen;)

Ha en finfin kveld;)

Klem Line

Ingvild B sa...

For en god tanke!
Å det ble jo så fint!
Kjempe spent på hvordan det blir inne!!!

Utrolig dyktig mann du har!
Og jeg er som deg ang maling...
Det er gøy i et halv sekund så er jeg done! Hehe..

Klem

Livy sa...

Heisann!
Så utrolig fint det ble!!

Og du; SÅ utrolig skjønne bilder av barna i det forrige innlegget :-) Tenk at lillesøster har blitt sååå stor!! Skjønne er de!!

Ønsker deg en fin kveld! Klem fra Livy

mona sa...

Så supert med en sånn "kjellerstue"!!! Kjempelurt!
Vi har kjellerstue her, og det er jeg veldig glad for. Jeg har vokst opp med kjellerstue selv, og vet hvor fint det er.
Gleder meg til å se bilder når du har fått det ferdig inne også :)

Trine sa...

Dette ble kjempefint. Godt jobba!

Mona Christin sa...

Oj, den ble jo dobbelt så stor. Et gutterom er ikke dumt å ha. Noe sånt vi også drømmer om.

Gleder meg til tirsdag.

Klem Mona C

♥ Netta ♥ sa...

For en flott garasje mannen har bygget, man skal ikke kimse av å ha en skikkelig handymann i huset. Jeg malte 4 strøk på vår garasje når den ble bygget og det var KJEDELIG, jeg skjønner godt at du ga deg etter kort tid :-) Vi har også rom over garasjen og det blir brukt til alt fra TV-titting, overnatting og leking.

Ha en fin uke!

Klem
Netta

Tone sa...

Ble superfint:)
Å male ute er utrolig kjedelig, mye artigere å male inne!!
Da gleder vi oss til bilder av innredningen etterhvert;)

Unknown sa...

Hælle min så flott det blir. Blir jo DEN garasjen jo! Kjekt med "kjellerstue" ;-) Det savner vi også og spesielt mer lagringsplass. Man får vel aldri nok av det. Fyller seg opp over alt ;-)
Maling er en tålmodighets prøve. Hihi!!

Klem Ellen

ingrid sa...

Oy så flott det blir! Blir sikkert en kjempe poppis oppholdsplass både for barn og foreldre skal du se :-)
Takk for tips med amming! Har gått til innkjøp av mme, og i morgen blir det pause for disse puppene
;-))

Ha en flott mandags kveld!!