søndag 30. oktober 2011

Kosedag med frokostpannekaker

Forrige uke var småtten på 4-års kontroll
og den dagen hadde vi satt av til mye småtten og mamma-tid !

Vi startet dagen med frokostpannekaker
(eller frokostpannepaker, som småtten sier:-)
og han var med å lage røra.


Vanligvis er det jeg som rører, men denne gangen
fikk han lov til å røre - og det var stas!

Stekingen tok ho mor seg av :-)

Ingen frokostpannekaker uten sirup !!

Her er min favoritt, nemlig sukker, smør og sirup.
JA, jeg vet det blir litt mye søtt,
men FY så godt.

Btw, jeg som er en virkelig søtmons klarer bare EN
med dette fyllet - det blir kanskje litt i søteste laget SELV for meg;-)

Oppskriften fant jeg hos Trine for en stund siden og den har vært brukt mye:-)


1 egg
2,5 dl melk
2 ss nøytral olje

PISKES SAMMEN

så blander du sammen
2,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1/4 ts salt

før du heller det oppi melkeblandingen.

Det er ikke så farlig om det er noen klumper,
og den trenger ikke å stå å svelle.
Jeg har også prøvd å lage denne med grovt mel,
men da må man redusere væskemengden noe.
Jeg hadde nemlig oppi likt med væske, og da sklei
pannekakene inn i hverandre i panna under steking.

Lykke til og kos dere med frokostpannekaker dere også;-)

9 kommentarer:

Ella sa...

Er så herlig med slike kosedager :)
Fine bilder og en herlig prins du har :)
Nyt kvelden, klem fra Ella

June sa...

Veldig kos med sånne dager!:)
Nå har jeg foressten lagt ut link til printene fra Lottes rom! :)

klem

Mona Christin sa...

Hei.

Frokostpannekaker er digg. Bare synd jeg ikke lager det så ofte. Vi er så sultne på morgenen at vi ikke kan vente på røra. Men det hender jeg lager det til kvelds da.

Det ser iallefall veldig godt ut.

Klem Mona C

No.15 sa...

Her om dagen laget vi grove vafler til frokost her. Stor suksess.

Det så jo himla godt ut med sirup på pannekakene da. Maple syrup har vi brukt før. Namnam!

Ser ut som at dere hadde det helt perfekt. Godt med slike pannekakemorgener :)

Klem, Lise

Lynetmor sa...

Nam, nam, det så godt ut :-) Deilig med sånne kosedager. Ha en fin kveld :-)

Ena sa...

Nam. Ble kveldspannekaker her, altså. Farlig å friste sånn på en søndagskveld ;)

Fin ukestart i morgen!

Klem fra Ena

Vivian sa...

Nam.. så godt ut.
Og så utrolig fint det var blitt her på bloggen.


Klem Vivian

Annfrid sa...

Det så søtt og godt ut. Ikke mist så det ut som om det var en gutt som koste seg sammen med mammaen sin.
Ønsker deg en fin ny uke.

Klem fra Annfrid

Unknown sa...

Så ut som en kos morgen ♥ og det er jo såå godt.Og lapper også...namnam ;-)
Ha en fin Halloween kveld!

Klem