tirsdag 31. august 2010

Señor Peregrino

I sommer leste jeg denne fantastiske boka.
Señor Peregrino av Cecilia Samartin.
Boka handler om en vakker ung jente fra Mexico, Jamilet, 
som klarer å ta seg illegalt over til USA.
Tanten hennes bor i Los Angeles, og Jamilet
drømmer om å få et flott og herlig liv der.
Under klærne skjuler Jamilet et stort og veldig stygt fødselsmerke.
Leger og healere har prøvd helt fra hun ble født å ta det bort - uten å lykkes.
Hva skjer med Jamilet og fødselsmerket når hun begynner
å jobbe med Señor Peregrino og får høre hans pilegrimsfortelling?

En vakker og velskrevet bok, men jeg fikk ikke helt taket på avslutningen.
Noen andre som har lest den og skjønte mer?

5 kommentarer:

Maria Mohn sa...

Har ikke lest den..! Har du lest Khaled Hosseini sine bøker? Anbefales!!!
Jeg skal på UL 24.9. jeg da, hadde jo vært artig om vi skulle på samme dag ;)
Har vært på en tidlig UL og, har litt historie bak meg med sykt barn og en kjip spontanabort, håper det går bra denne gangen :)
Hvor i Frstad bor du da? Du vil kanskje ikke skrive det på nett? :) er du på facebook? Du får gjerne adde meg :)

Ella sa...

Hei hei og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg :)
Har lest den boken for en stund siden, og de to andre av samme forfatter, drømmehjertet og Salvadorena, syns de var bedre.
Nå husker jeg ikke helt slutten, så må friske opp minnet litt :)
Ha en fin kveld, klem klem

ELIN sa...

Hei igjen, nå har jeg endelig fått lest litt her igjen. Så flott høst header du har laget :) Kjedelig å høre at bekkenet krangler. Håper du finner noen som kan hjelpe deg med det, og at snart er i farta igjen. Klemmer fra Elin

Andrea sa...

Hva var det du ikke fikk tak på? Skjønte du at senor peregrino er bestefaren hennes? Bare spør så skal jeg forklare slik jeg forsto det:-)

Anonym sa...

Jeg fikk heller ikke helt tak på avslutningen og det irriterte meg. meen nå har det kommet en oppfølger, leser den nå, håper den er mer oppklarende:)
Gry