torsdag 5. august 2010

Allsang på grensen

I går dro jeg med meg venninna mi
og sønnen hennes på Allsang på Grensen.
Og de som kjenner meg vet kanskje at
det var en grunn til at jeg ville dra akkurat igår...
En ting var selvfølgelig at Håvard Lilleheie var medprogramleder
(han er jo bare morsom),
og at Madcon var der - så jeg kunne vise mine Glow-dans kunnskaper,
at Peter Jöback var der... Han synger jo helt rått.
Charlotte Pirelli er ikke gæærn på de høye tonene hun heller,
og jeg husker godt at bestevenninna mi og jeg hadde sykt dilla på
"Take me toyour heaven" :-)!
Meeeeen, den egentlige grunnen til at jeg dro var vel denne karen:
Eller egentlig sangen hans;
"YES MAN"
som jeg har hatt veeeeldig dilla på denne vinteren og våren:-)
Han skuffet ikke heller, sangen var kjempefin live!!

Det var nesten 10.000 mennesker på Festningen,
så det var jo umulig å få plasser langt fram.
Vi satt et stykke bak stolene, men koste oss masse fordet
- sang og danset og koste oss med med slush og popcorn og vaffel:-)
Det var gøy å se hvordan man laget TV-show,
for plutselig stoppet de midt i en setning og måtte ta ting fra starten igjen.
Programlederne flyttet seg fra sted til sted og det tok litt tid
- Håvard Lilleheie startet med sangen "Ooa hela natten"
og sang den så falsk at jeg og venninna mi braste ut i latter.
Da var det bare å ta den på nytt:-)
Peter Jöback var mer femi enn jeg husket - litt for mye Ari Behn over han nå syns jeg...
Og Madcon showet som vanlig. Josef hadde bursdag, så da satte
de nesten 10.000 menneskene på Festningen i gang med "Happy Birthday".
Han kom med en herlig kommentar etter det:
"Det er ingen som har sunget bursdagssangen for meg før,
morra mi kan jo ikke norsk engang":-)
A1 framførte sin nye sang
"In love and I hate it",
og vi publikum måtte lære oss teksten før de gjorde opptak.
Fengende og herlig låt (syns jeg da:)!
Det er nok ikke noen stor sjans for at jeg er på tv ikveld,
men jeg skal se på det med stor iver,
for det er jo litt spesielt å ha vært der:-)

Flott å gå ned fra Festningen i går kveld,
himmelen var flott
og utsikten likeså..
Kos dere ikveld
-med eller uten Allsang på Grensen :-)

9 kommentarer:

Ena sa...

Sikkert en spennende opplevelse - og gøy å høre at det ikke går så smertefritt som det ser ut på tv :p Jeg skal på jobb, men skal se opptak senere. Allsang på grensen er i grunn ganske koselig :)

Klem fra Ena

Stine sa...

Ser ut som du hadde en fortreffelig dag i Halden vennen!! Så skikkelig bra ut ja, må få til en sånn tur neste år jeg da!
Prøvd kameraet litt idag da... og tror nok det blir brukt... for vi har jo kun speilrefleksen sånn ellers nå, så da må det jo bare bli brukt da! Fornøyd så langt ihvertfall!! Litt uvant, men det blir man jo vant til! Tror nok det blir passende til det livet vi har her nå ihvertfall... så får vi heller satse på å ordne oss et lite ixsus etterhvert!! ha en flott uke videre da!

Stine-Iren sa...

såg veldig koselig ut.me var på klasssetur ein gang og da budde me på ein camping på Fredrikstensfestning:)Veldi fint der oppe.

no skal eg sjå om eg ser deg:))

klem

ELIN sa...

Å nei, søren at jeg ikke leste dette før he he - har jo sittet og sett på, men så dere ikke. Enig med deg ang. Jöback, litt for femi nå, var sprekere med kort hår synes nå jeg :) Uansett, koselig at dere har vært på besøk i byen 'min' da :) Så dere hadde det flott på ferie og. herlige badebilder. Ønsker dere en riktig flott helg, Størstepia! Klemmer fra Elin

Elisabeth, innerst i veien sa...

Vet du, nå har jeg for første gang sette hele dette programmet. Synes det i grunnen er litt harry, he he. Men jeg synes Muri er søt og så måtte jeg se etter deg og jeg så deg flere ganger....eller kanskje noen andre blide jenter med mørkt hår. ☺ Enig ang. Jöback, for meg er og blir han en julesangsanger, der kommer hans stemme til sin rett.

Lynetmor sa...

Hei, virker som om dere koste dere kjempe masse :-) Ha en fin fredag :-)

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg leste dette innlegget etter tv-programmet og jeg tror jeg så deg på tv. Kan det stemme? Mange bra artister der i dag (i går). Jeg elsker fortsatt Yes Man. Den skulle ha vunnet i Norge.

Allsang på grensen er overhodet ikke harry, bare koselig.

Mens vi snakker om tv. Jeg var på tv midt i kampen på søndag. Huff, likte ikke det synet akkurat. Neste gang skal jeg smile... Hehe...

Klem Mona C

marie sa...

Kan se for meg at du hadde det riktig så fint her! Fine bilder og skikkelig sommerstemning!
God helg til deg og gutta dine!
Klem

♥ Linnie ♥ sa...

Kjempeflotte bilder da :)

Så det ikke på TV engang jeg, menmen :)

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg, sånt ER så gøy =)

Håper du og dine har hatt en fin sommer, det har vi, men savner LITT mer sol - synes det har vært litt VEL grått i år :-S


Ønsker deg ei riktig flott helg :)

Klemmer fra Linnie =)