tirsdag 31. august 2010

Julen???

Jeg VET at det bare er august.
Men allikevel klarer jeg ikke helt å slippe tanken på jul
- tiden flyr utrolig fort, og om ikke lenge så er vi i
slutten av november (vet jeg av erfaring:).
Jeg er som tidligere sagt et planleggings-menneske.
Jeg liker å ha orden og jeg liker å planlegge alt.
Helst i god tid.

I sommer har jeg handlet inn endel småting til småtten,
både fordi det er greit å ha noen "premier" når han
klarer å bæsje på do eller ikke tisser på seg om natta,
men også med tanke på julekalenderen hans:-)
I fjor var jeg i London i oktober og fikk handlet inn
hele julekalenderen hans + endel julegaver.
Kjekt med en slik shoppingtur litt før jul altså!:-)
Dette var innholdet i kalenderen hans i fjor - shoppet i London.

I år ser det ut til at vi holder oss hjemme fra storbyferier(æsj),
men jeg skal se hva jeg klarer å raske med meg når jeg er
i Spania i høstferien. Veldig greit å få unna noen
av julegavene og kalendergavene tidlig...
Slik så kalenderen hans ut i fjor.
I tillegg har jeg startet å finne fram bilder til kalenderen
som jeg bestiller på Japan Foto hvert år, og som familien
får i julegave. Den pleier det nemlig å være 30 % rabatt på
om man  bestiller FØR 1. november...
TRYKK HER for å se utvalget deres.
I fjor rakk jeg det med et nødskrik, men i år planlegger
jeg (hehe:) å være litt tidligere ute.

Flere som gleder seg til jul der ute??
Røkelselukt - tente lys - julemusikk og gløgg :-)
Stemningen rundt jul er helt MAGISK syns jeg,
tegneseriene på julaften formiddag er nok prikken over i'en for meg!

Godt at det er over 3 måneder (nesten 4 faktisk:) til julaften
- for jeg har ingen anelse om hvor julepynten min er....
(Vi har sånn ca NULL kvm oppbevaringsplass her i huset,
så jeg pleier å legge julepynten enten på loftet hos pappa,
eller på et lager som tilhører svigers... Det er bare å sette
i gang å lete...)

11 kommentarer:

Mona Christin sa...

Hei.

Vi snakket om det her om dagen at jula nærmer seg. Huff og grøss og gru. Men faktisk så har jeg ei liste som jeg laget på nyåret over ting som skal ordnes, fikses, skaffes og kjøpes. Konglene fant jeg i DK i sommer. Nå er jeg på utkikk etter et lerketre. Ønsker meg lerkegrener med små kongler på.

Jeg må kjøpe noen kalendergaver her hjemme så jeg får startet den, men vi reiser til Liverpool i desember og da kan jeg røske med meg litt derfra. Gleder meg.

Nå har vi noe til felles. Jeg ble sykmeldt i dag i 15 dager. Sliter med isjas/korsryggen/bekkenet. Litt usikker på hva det er. Venter på time til MR.

God bedring til deg.

Huff da, dette ble rene skolestilen...

Klem Mona C

Pia sa...

Jeg må vente LITT før jeg begynner å tenke på jul. Må komme igang med skolestart og alt annet først. Men det med kalender og sånn bør man vel bare starte opp med - er jo ikke alltid gjort i en fei.
Grattis med ny header - igjen!

Elin sa...

Jeg gleder meg til jul, men jeg har ikke lyst til at sommeren skal være over enda...:) Driver butikk, så i dag har jeg sendt inn bestilling på julelamper i alle former og fasonger...og mange julebestilinger er sendt inn, så jo jeg kan vel si jeg har begynnt å tenke på jul;)Hvertfall i jobbsammenheng...hihi...MEN jeg skal være ferdig tidlig i år, for desember mener jeg skal brukes til kos ikke stress...:)

Ha en finfin dag:)

Klem Ea

SukkerSnella sa...

God det ikke bare er meg som har begynt å kjenne julestemninga på kroppen he he :)
Jeg gleeeder meg så til min lille er stor nok til å oppleve gleden av å få pakkekalender;))

Jeg har allerede kjøpt inn julegaver(nesten flaut å si at det var i juni...) men jeg elsker julegaver, juletrær, jul jul JUL!! :))

Ha en riktig god og laaang førjulstid. :) he he

Ena sa...

Kjente jeg måtte "kjenne" på følelsen. Julen er en høytid jeg alltid har likt, og stresset med å kjøpe gaver er faktisk litt stemningsfullt. Håper småtten blir fornøyd med kalendergavene!

Klem Ena :)

Lykkemamma sa...

Ååh! Jeg GLEDER meg til jul!! ♥

FruLisa sa...

Hmmm - jeg vet liksom ikke helt jeg. Er nok enig med Pia - må komme i gang med skolestarten først;-) Kanskje det henger sammen med antall barn? Jeg er fremdeles stresset etter forrige jul og kan ikke fatte hvordan det kal bli i år - nå JOBBER jeg jo:-o

Men blir nok i jule-tenke-stemning etterhvert...

Klem

Myntebo sa...

ååå ja, nå kjente jeg nesten lukten av julerøkelsen her! Jeg elsker julen og har faktisk også begynt å tenke på den! På torsdag skal jeg å kjøpe garn til å strikke nisseluer til barna!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gratulerer med sesongens første juleinnlegg i bloglandia! ☺ Godt du minnet meg på det med kalender, det er vår tur til å lage til besteforeldrene i år. Vi bytter nemlig på annethvert år med svogers familie.

tonje boganes sa...

Har ikke tenkt helt på jula ennå. Men ikke dumt å være ute i god tid. Pleier å handle inn julegaver tidlig - før desember måned for å slippe rushet da. Hender jeg sparer noen gaver til rett før jul hvis jeg vet hva jeg skal kjøpe bare for kosens skyld :)

Ha en fin dag
Klem Tonje

Hildes Scrappeunivers sa...

Å jeg elsker julen. Har faktisk tenkt å skrive om det flere ganger på bloggen, men var redd jeg skulle skremme noen he he!!

Ha en herlig dag.

Klem

PS. kjedelig å lese om bekkenet ditt. Det så sinnsykt vondt. Jeg plages enda 7 mnd etterpå, og trener nå hver dag. Men jeg skal bli bra! Og stae kvinnfolk gir seg ikke så lett, så jeg biter tenna sammen.