tirsdag 24. august 2010

Min lille hemmelighet ;-)

I hele sommer har jeg gått og bært på min egen lille hemmelighet!
Det er en flott liten hemmelighet som en stund bare var min og mannens hemmelighet.
Etterhvert ble familie og venner innlemmet i den lille hemmeligheten,
og alle hjerter gledet seg:-)

Vi venter nemlig vårt andre barn 22. februar 2011!!!
Lilypie Maternity tickers

Det har ikke vært noen enkel vei til dette lille nurket:(

Da vi i 2006 prøvde å få førstemann så gikk det nesten før vi hadde begynt å prøve.
Nestemann skulle ikke bli like enkel...
Planlegger som jeg er, så hadde jeg sett for meg at det skulle bli 3 år mellom
størstemann og minstemann.
Da vi i fjor sommer startet å prøve, så jeg for meg at den satt i boks etter kort tid.
Det gjorde den ikke :-(
Flere og flere venninner begynte å bli gravide rundt meg og månedene gikk.
Jeg fikk stadig (dvs flere ganger i uka) spørsmål om det ikke var på tide med en ny snart...
Da folk begynte å spørre:
"Hvor gammel er gutten din nå da?",
så visste jeg at oppfølgingsspørsmålet var:
"Da passer det vel med et barn til snart da?:-)"
Jeg ble både sår og lei meg en lang periode, for det var ikke noe ålreit å ikke få det til.
(Og bli minnet på det hele tiden...)
Jeg begynte å lure på om det var noe gæærnt med meg eller mannen??
Kankskje det skjedde noe under forrige fødsel som ødela??
Tankene og spørsmålene var mange...

Helt til jeg skulle til legen for å ta en kreftprøve i april 
- da fikk jeg beskjed om at alt var ok med meg.
Legen mente at jeg kom til å være gravid innen sommeren var over.
Det hadde hun jo forsåvidt rett i,
men akkurat da så var jeg allikevel redd for at det aldri skulle gå...

Da det var gått nesten ett år med regelmessig mens,
så fikk jeg plutselig ikke mensen...
Jeg tok flere tester, men ingen av dem gav noe positivt svar.
Allikevel kom ikke mensen før det var gått over 2 uker,
så jeg mistenker at jeg ble gravid,
men mistet før det rakk å feste seg...
Skuffelsen var veldig stor, for jeg trodde jo at jeg var gravid...
Måneden etter fikk jeg heller ikke mensen, men da visste jeg jo ikke helt når
jeg skulle ha den... Jeg ventet i over en uke før jeg turte å ta en test,
men magefølelsen sa også nå at jeg var gravid. Turte allikevel ikke håpe for mye,
for skuffelsen hadde jo vært så stor sist måned.
Lørdag 19. juni fikk jeg denne testen:

ENDELIG!!!!
Denne sommeren har både vært slitsom og fantastisk,
heldigvis har jeg hatt fri under den værste kvalmen.
Litt sliten har jeg vært, men jeg tror allikevel at jeg har vært heldig!
Småtten vår, som nå skal bli storebror, skjønner nok ikke
helt det at vi skal få en baby til i huset.
Da vi fortalte ham det (han har visst det hele tiden),
så var han sikker på at han også har en liten baby i magen:-)

Jeg har allerede vært på en tidlig ultralyd og jeg har hørt hjertelyden !
For en fantastisk følelse!!!
Det er først nå, som jeg begynner å få litt mage & kjenner litt liv,
at jeg skjønner at jeg er gravid!!
Både mannen og jeg er overlykkelige, og vi gleder oss masse til å
møte det lille nurket i slutten av februar!

Ha en fantastisk kveld alle sammen;-)

44 kommentarer:

Hege sa...

Så utrolig koselig. Gratulerer så masse. Dere går en veldig spennende tid i møte.
Vet alt om det å være prøvere over litt tid,ikke moro. Men fantastisk herlig når det først sitter der.

Ønsker deg masse lykke til.

Hilsen fra
Hege

Shy sa...

Gratulerer så masse!
Det er ikkje alltid veien fram er like enkel, nei!
Lykke til vidare i svangerskapet.

rule sa...

Så utrolig koselig å lese!! Gratulerer så masse,og lykke til videre i svangerskapet!!! Klem

EndeligMamma sa...

Gratulerer så utrolig mye!! Dette var virkelig gode nyheter! Kan tenke meg hvor etterlengtet dette barnet er. Så fantastisk å endelig få en liten lillebror/lillesøster :)

Gleder meg til å følge deg videre i svangerskapet!!
Kos deg videre med familien!

Stor klem

Lynetmor sa...

Gratulerer så mye :-) Skjønner at det har vært en vanskelig tid. Men nå kan dere se framover og glede dere :-)

Stine sa...

hihi, ja jeg lurte på når du skulle poste det her serru!!! Ble ihvertfall veldig glad på dine vegne! Også bittelitt lei meg for at vi er her... sånn at jeg ikke får fulgt med magen like mye som hjemme... men egentlig, så regner jeg vel med at det kommer noen bilder etterhvert!! Også får jeg håpe det ikke tar alt for lang tid før jeg får sett nurket når det har kommet! Og ille moro at du har tremin dagen før min lille har 1 års dagen sin da! Klem klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

GRATULERER så masse! Nei, det er ikke alltid det går som planlagt og jeg synes det er ganske ufint egentlig av folk å "mase" sånn. Lykke til!!!

Randi sa...

Dette var et utrolig koselig innlegg å lese:) Gratulerer så mye! Å høre hjertelyden for aller første gang er et øyeblikk som er helt magisk, får nesten tårer i øynene bare av å tenke på det:)
Lykke til med den voksende magen, nyt hvert minutt!
Klem

Kathleen sa...

Å herregud, gåsehud!! Gratulerer så masse :) For et koselig innlegg!

Masse lykke til!

Stor klem fra meg!

Trine Lise sa...

Gratulerer så masse :)

Ingvild B sa...

Så koselig!
Gratulerer så mye :)
Hipp hurra!

Det er sp HERLIG å fortelle at man er gravid
- og du stråler helt gjennom skjermen her! :)

Håper du får et behagelig svangerskap!

Klem

Tina sa...

Åh, så koselig :)
Gratulerer så mye!
Syns du har en så herlig familie, koser meg alltid med reisene, litt baking, sykling, vann og ski, litt av alt! og alltid noe nytt :)
Men så elsker jeg små nurker og, så gleder meg veldig til å følge bloggen din videre..
Lykke lykke til, kjære pia (selvom jeg veit det ikke er det du heter, så vil du alltid være pia for meg :) )
Bloggklemmer fra Herman og meg!

Myntebo sa...

GRATULERER! Så utrolig herlig!

Skjønner at det har vært en vanskelig tid, har vel egentlig vært i samme situasjon som deg -men da før jeg ble gravid med førstmann. Nyt følelsen! (...håper formen er bra...)

Elin sa...

Åååå såååå koselig da:) Gratulerer så mye, blir da nesten litt rørt her jeg sitter å leser:)

Kos deg med den lille i magen:)

Klem Ea

by BeaTell sa...

Gratulerer så mye til dere! Det er tydeligvis ikke alt vi kan planlegge og ha kontroll over nei;) heldigvis gikk det tilslutt :D Så sitter der en spire på lur og godgjør seg! Så utrolig spennende! Håper du får et flott svangerskap og lyyyykkelykke til!

Stor klem

Murmels mamma sa...

Oi oi, for en fantastisk nyhet!
Gratulerer så masse!

Vet alt om hvordan ventetiden din har vært, det er grusomt å gå og vente og håpe på en liten spire, og bli like skuffa hver gang mensen kommer. Vi hadde prøvd i ca 2,5 år når vår lille plantet seg fast - akkurat når vi hadde begynt forberedelse til prøverør hos Volvat! Vårt lille mirakel!

Masse lykke til med svangerskapet! Håper det blir gode dager frem til han eller hun kommer til dere.

Klem fra meg

MissMette sa...

Så koselig :) gratulerer så mye... Ønsker deg en herlig kveld videre. Klem fra Mette

Ann-Cathrin sa...

Å så stas!!! Gratulerer så mye med lite nurk i magen♥ Spennede!!

Pia sa...

Gratulerer så mye!!!

Mona Christin sa...

Hei.

Næmen... Så moro da. Endelig. Gratulerer så mye. Blir stas å følge deg under svangerskapet.

Masse lykke til. Regner med at jeg får sett magen snart? Hehe...

Stor klem Mona C

Siri sa...

Ååååh, gratulerer så mye!! :D

Lykkeliten sa...

Gratulerer så masse♥ Til deg og hele familien:) Det er ikke alltid det er like lett, og går som man hadde tenkt. Men så fantastisk når det klaffer:)Masse lykke til videre i svangerskapet, håper du slipper unna de værste plagene!
Ønsker dere en fantastisk tirsdagskveld:)
Klem♥

June sa...

Jeii, så gøy!! :)
Gratulerer masse masse masse kjære deg!:)

Vi har 3,5 år mellom våre barn så jeg kjenner til spørsmålene og "masingen" om når nestemann kommer....

Veldig koselig å høre ihvertfall! Og gleder meg til å følge deg videre i graviditeten!:)

Mange klemmer fra June!:)

mona sa...

Åå, så utrolig hyggelig!!! GRATULERER!
Huff, det er det der jeg er redd for når vi etterhvert skal prøve på nestemann. Jeg tenker også at det er fint med tre år imellom, men man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta å bli gravid. Som dere, så ble jeg gravid med en gang sist, så man innstiller seg liksom på at det skal gå raskt neste gang også.
Masse lykke til med svangerskapet! Og jeg skjønner jo da at du ikke har behov for noen rockering med det første ;)

SukkerSnella sa...

Gratulerer så mye:)) for en hyggelig nyhet å lese på en gråværsdag :))Gud for en babyboom det er i bloggverden for tiden - veldig gøy:) Vet alt om hvordan det er å ikke bli gravid når man ønsker - men det ordner seg for snille piker:)

Klem

Trine sa...

Gratulerer masse. Barn er den deiligste gave. Lykke til og LEV VEL!

Lisalotte sa...

Gratulerer! Lykke til videre i svangerskapet :-)

SURRESILJE sa...

Hurra!

marie sa...

Så fantastisk! Gratulerer:)
Takk for at du delte dette, både det litt vanskelige og det gledelige!
:)Stor klem fra meg!

Barbros lille verden sa...

Gratulerer så masse!! Nå ble jeg kjempeglad på deres vegne :)

Så bra at du skriver litt om hvordan det er når man prøver og prøver og folk maser og maser. Ingen mener noe galt med det, men det er ikke så lett å svare og det føles forferdelig sårt. Jeg tror ikke folk tenker tanken en gang, og jeg tar meg jo i å spørre noen ganger selv også. Selv om jeg hater å få spørsmålet selv...Vi mennesker er rare!

Kos deg med den voksende magen, det er jo bare en fantastisk følelse å ha et liv på innsida!
Nattaklem fra Barbro

Ena sa...

Sååå koselig! GRATULERER!! For en spennende tid du har foran deg!
Lykke til videre, gleder meg til fortsettelsen:)
Klem Ena

ELIN sa...

For en fantastisk hemmelighet du deler med oss! Gratulerer så mye. Synd at veien dit ikke skulle være så lett, men regner med at det nesten er glemt nå. Folk kan være så tankeløse iblandt, og tenker ikke over at kommentarene deres kan såre. Vi slet veldig med førstemann - tok hele 3 år!! Min søster som er 4 år yngre enn meg fikk barn, og vi hadde jo vært gift i lengre tid. Nesten alle mine mine venninner fikk barn 2 år før meg, og vi ville jo også gjerne det, men det går ikke alltid som man planlegger. Skjønner gleden er stor hos dere nå, og ønsker dere masse lykke til fremover. Det blir spennende! Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg ♥ Klemmer fra Elin

susan`s side sa...

Gratulerer så mye, det var koselige nyheter!

verdens heldigste mamma sa...

ÅÅÅÅ så glad jeg er på deres vegne !! :) Dette fortjener dere da. Vet hvordan det er og gå og vente og vente og gruble på om det virkelig skal komme no baby? Jeg tenkte ikke på det før jeg fikk barn. At det fagtisk må klaffe den ene gangen i måneden også. Det holder ikke og prøve og å ønske seg. Naturen må inn i bildet!:)

Men heldigvis for deg så klaffet det til slutt !! :)

Ett mirakel! Alle barn er små undre, de kommer til oss helt uforstående til verden. Og vi må lære den den og kjenne, på godt og vondt !

GRATULERER!!!!

Stor klem :)

tonje boganes sa...

Gratulerer så masse!
Jeg vet hvordan det var å gå og vente og håpe lenge. Når du beskriver dette, kjenner jeg følelsen. Vi hadde det slik med første barnet. Vi ventet og ventet. Flere år. Men som så kom han da endelig. Denne skjønne gutten vår. Og han var verdt å vente på! Med nr to, gikk det lettere for oss. Hun kom akkurat som planlagt :)
Ønsker deg masse lykke til i svangerskapet.
Klem Tonje

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

SÅ fantastisk :D GRATULERE!!! Fy, så mange som blir gravide nå - blir helt verspesjuk selv jeg!! :)

Håper svangerskapet går kjempe bra!! :)

Lykke til på min giveaway, en stelleveske hadde jo gjort seg nå :D

Maria Mohn sa...

I tillegg er jeg også lærer og min lille gutt tror også at han har en liten baby i magen sin ;)

Fra huset i svingen sa...

Åååå for en hyggelig nyhet :-D
Gratulerer så mye til dere alle!!!

Klem Karianne

Epleskrell sa...

Hei du!

Gratulerer så mye med en nykommer i magen! Så utrolig stas!

Folk har det med å plumpe ut med upassende spørsmål om barneforøkelser, dessverre. Det er vel noe man burde være forsiktig med, for man vet aldri om det er et sårt tema! Selv har jeg blitt veldig påpasselig med å ikke spørre så mye rundt det siden jeg har endel venninner som sliter med barnløshet....

Håper du får et fint svangerskap og virkelig nyter graviditeten.. Jeg kjenner jeg savner å ha liv i magen min selv ;)

Klem

Guttemamma sa...

FANTASTISK, gratulerer SÅ mye!! Pass på deg selv nå, vi har jo ikke akkurat det minst stressende yrket...
klemmer♥

Linda S sa...

GRATULERER med spiren!! Og så så kjekt når dere har hatt lyst på ein liten så lenge, og at det endelig klaffa :)

Anette sa...

GRATULERER så mye!! Har tenkt tanken altså:):) kjempespennende!!:)

Vivian sa...

G R A T U L E R E R!!! Så utrolig gøy!!!!
Jeg kjenner til det der med forventninger fra mennesker rundt. Vi prøvde lenge, etter at vi hadde giftet oss, og fant til slutt ut at vi ikke kunne få på egenhånd. Og i den tiden maste de fleste og lurte på om vi ikke ville ha barn....
ÅÅÅh kos deg. Det er fint å være gravid - selv om det kan være slitsomt også... Gleder meg til å følge med:)
Masse klemmer fra Vivian!!!!

Camilla sa...

Gratulerer! Så herlig å se fram til en ny, liten tass! (Mis-)unner deg forventninga!
Og, du, en liten "trøst" herfra- det er 2 år mellom mine. Og i ettertid var det for tett for oss. Ihvertfall hvis mannen jobber kvelder eller reiser en del, som jeg har lest at din gjør. For meg var de første to årene for intenst, og jeg greide ikke å sette pris på eller nyte begge gutta på den tiden, var mye overveldet og sliten.

I dag har vi full fortjeneste av valget, men du kommer til å få en mye bedre babytid med nestemann nå!

Håper bekkenet blir bedre!

Kos deg!