torsdag 26. august 2010

Høsten

Sommeren er kanskje min favorittårstid,
men jeg syns allikevel at høsten har sin sjarm.
For meg er høsten å sitte inne under pleddet mitt
-gjerne foran peisen med en stor kopp
kakao eller the.
Det beste er om det blåser ordentlig,
og gjerne regner litt, så det pisker på vinduet :-)
Bildene har jeg uten skrupler lånt fra AustroFlamm & Dagbladet...
Høsten er også H&M katalogen i posten
og bestille noen nye høst & vinterklær :-)
I år ble det denne fangsten til meg og småtten:


Disse bildene har jeg "stjålet" fra HM.com
Det er også skolestart for meg, og jeg
gleder meg over at jeg kan få lov til
å fortsette med klassen min
- iallefall fram til jul ;-)

Håper dere har en flott høstkveld alle sammen!

15 kommentarer:

tonje boganes sa...

Helt enig i det du skriver om årstidene. Sommeren er også min favoritt. Utetid. Varme dager og svale netter. Men det jeg liker med høsten er kveldene. Skulle ønske det ble raskere mørkt om sommeren også. Da hadde den vært perfekt!
Mye innekos om høsten. Og det er herlig. Og peiskos er toppen på høstdager!
Kjekt at du la deg til som følger hos meg. Liker bloggen din også, så jeg legger meg til som følger hos deg.
Ha en fin kveld.
Klem Tonje

Stine-Iren sa...

Masse fine kle til både deg og skjønne guten din:)
Eg likar høsten veldig godt òg:)
Høst for meg er kveldar under pleddet med kaffi eller te i koppen,leilihet fyllt med telys og kanskje litt løv som dett ned utforbi vinduet:)

Detta blir jo ein enda bedre høst der du kan kosa deg med den lille i magen:);)

Ha ein fin kveld:))

go klem!!

Monja sa...

Hei fine deg.

Først beklager at jeg ikke har kommentert på år, og dag..det føles slik. Har såååå dårlig samvittighet, men har vært litt giddaløs, iforhold til egen blogging og kommentere andres. Men har da vært så frekk;)at jeg har lest alle innlegga dine.

SÅ... gratulerer så mye med en liten en i magen, er det ikke herlig;)???Skjønner godt det har vært frusterende med en lang prøvetid, men nå er den jo byttet ut med ventetid...den er jo for det meste bare hyggelig:) Håper kvalmen har roet seg. Har selv slitt veldig med den da jeg har gått gravid. Den kom i uke 6, og plaget meg fram til uke 17, den gav seg rundt den tiden det var tid for ultralyd. Jeg spydde dag, som natt, og med Sofie gikk jeg ned 14 kilo...det var det værste jeg har vært med på..Med Emma, visste jeg jo hvor ille det kunne ende, så fikk behandling med engang..takk og lov, spydde da også, men ikke i så stor grad. Tok da bare av 10 kilo. Uff,men, i ettertid er det jo så verdt det:)

Så deg foresten på tv;)jeg lå i sofaen, og pluselig bare "oi, der er størstepia jo;)" Samboeren min bare he???størstepia, hva snakker du om, hehe,litt miljøskadd av bloggverden tror jeg at jeg har blitt;)

God kveld til deg og dine, og den lille i magen:)klemmer fra Monja

mona sa...

Ah, sommeren har gått så alt for fort! Men jeg er enig i at høsten også har sin sjarm :)
Nå fikk jeg veldig lyst til å titte litt på katalogen til h&m jeg også.. Masse fint dere har bestilt!

Mona Christin sa...

Hei.

Ja, denne sommeren har gått fort. Litt for fort. Kjenner jeg ikke er klar for høst ennå. Sto på Plantasjen her om dagen og så på lyng og pyntekål. Men slo tankene fra meg. Det er jo SOMMER. Venter minst et par uker til.

Har du sett så mange kommentarer du fikk på forrige innlegg? Hælle måne... Men det er kjempemoro da.

Smart det du skrev i mitt siste innlegg da. Og jeg vil jo si at nattbord, seng og kommoder er småting, ikke sant?? ☺☺

Drikk ingefærøl hvis du føler kvalmen. Det sies at det hjelper. Gleder meg til å følge deg videre.

Stor klem fra Mona C

Ena sa...

Vind, regn er sjarmerende når en sitter inne - skal man gå ute (og bli våte) er det greit å komme seg hjem og skifte til go'bukse, legge seg under pleddet og drikke noe varmt. Kunne ikke blitt mer enig i det! Men vi er jo heldige med Ilse Jacobsen støvlene våre ;)
Alltid gøy med nye klær til nye årstider, og så er det så spennende å handle det over nett o.l. for da gleeeder en seg også til det dumper ned i postkassen.
Håper klassen og foreldrene tar den gode nyheten godt, selv om de går glipp av en flott lærer :)
Klem fra Ena

mammaKine sa...

Helt enig! H&M har så mye fint.
Og gratulerer så mye med lille nurket i magen!! Så herlig. Veldig glad på dine vegne. Jeg legger deg til i blogglisten min jeg :-)
Sov godt. med lille bebis i magen! Så spennende.

Lotta sa...

Heia:)
Først:Lurer jeg på hvorfor jeg ikke er følger av din supefine blogg:)(Men nå er jeg det!!!!!:)

Ser du jobber som lærer!!!!Jeg går 2 året på allmennlærer på hio nå:) Herlig!! Håper å jobbe på mellomtrinnet når jeg er ferdig utdannet;)

Ønsker deg en fin fredag og helg:)
Herlige høstklær forresten...Gleder meg til å fyre i peisen etterhver:)Kos:)

Klem til DEG:)

Hege sa...

Ganske så enig med deg her altså. Peis og kakao gjør susen på kalde,mørke høstkvelder.

Kan jeg spørre hvordan du har fått midtstilt header'n din?

Jobber litt på bloggen om dagen,men skjønner igrunn ikke bæret,hihi.

Barbros lille verden sa...

Åja, en kopp varm kakao inne blant stearinlys er herlig på høsten!
Så masse fine klær du har bestilt! Den ytterjakka di var bare råfin :O)
Tusen takk for koselige kommentarer, prinsessekaka var artig å lage - og det var verdt det for å se uttrykket til jentene på 4!! Herlig :)
Ha en strålende helg!
Klem fra Barbro

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Så mye fint du har bestilt :) Likte spesielt godt jakken!! ;) Også likte jeg den struttende magen på to av bildene :P Du har en spennende tid i møte :)

Er glad i høsten selv, varm drikke og stearinlys er helt perfekt <3

Hildes Scrappeunivers sa...

Så koselig at du er med i vognposekonkurransen min! Jeg har også en til hvor du kan vinne barneklær :)

Lykke til i trekningen og god helg!

Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Skarp, ren høstluft er herlig. Pøs regnvær og "full storm" er ikke fullt så sjarmerende....men peiskos er digg. Kul lue til minstemann og fint for deg at du har en unnskyldning for å shoppe nye klær. Ønsker deg en riktig god helg!

ingrid sa...

Ååååååå grtulerer sååå masse med en liten i magen!!!! utrolig koselig! Jeg og vil!!!! ;-) Det er så herlig å kjenne de småsparkene der inne, en utrolig deilig tid...nyyyyt det!!! :-)

Myntebo sa...

Enig, høsten er en herlig tid!

Så fine ting du har bestilt, storebroren har også den luen og ...ja...har vel gått med den hver dag siden han fikk den, skikkelig stas!