lørdag 14. august 2010

Maryland Cookies

På torsdag fant jeg ut at jeg skulle bake noe...
Valget falt på disse:

Jag gjorde klart alle ingrediensene, jeg målte
opp og la de i skåler og kopper,
og la alt til rette for at småtten også skulle være med.
I det vi skulle begynne kom nabosnuppa og
slang seg med hun også:-)
De var superflinke til å høre på meg
og var veldig ivrige etter å hjelpe til:-)
Det var også veldig rettferdig
- de tok oppi ingredienser annenhver gang!
Da vi fikk de inn i ovnen sto de
& tittet ganske lenge inn i ovnen...
Blir de ikke snart ferdige???
Resultatet var meget vellykket
og både barn og voksne gledet seg!
Prøv dette med barna du også:-)
(for ordens skyld - jeg tok oppi en halv plate ekstra med
kokesjokolade, og syns ikke det ble for mye i det hele tatt:-)

5 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Mmmm, ser godt ut. Dårlig samvittighet, tror ikke jeg har bakt med seksåringen siden jul...gulp. Jeg har vel i grunnen bakt kun to ganger siden jul når jeg tenker meg om. Husmorpoeng og foreldrepoeng til deg, definitivt.

ELIN sa...

Det så deilig ut! Så flinke de var. Tipper dere koste dere med masse herlige kjeks når de var ferdige. Ha en fortsatt strålende helg. Klemmer fra Elin

Ingvild B sa...

Vi bakte cookies forrige helg.
Litt sticky den deigen
men kjeksene ble knall gode!

Lynetmor sa...

Hei, så fine bilder :-) Og så smart det var å måle opp alt og ha i små skåler og kopper først. Det skal jeg gjøre neste gang. Ha en fin dag :-)

Mona Christin sa...

Hei.

Så deilige kaker da. Flinke du og småtten.

Jeg var på kampen vettu. For et sammentreff. Mamma har også bursdag i dag, men måtte feire i går fordi ho skulle være med på kamp. Her legges alle bursdager utenom kampdager ellers kommer ikke vi. Hehe...

Klem Mona C

Ps Håper du får en fin skolestart.