onsdag 19. august 2009

Tusen strålende soler

Da fikk jegn endelig rotet meg til å lese
"Tusen strålende soler" av Khaled Hosseini.
Dette er en meget sterk og følelsesladet bok, Hosseini skriver fantastisk bra! Jeg hadde tårer i øynene flere ganger i løpet av boka. Det er en bok man ikke klarer å legge fra seg, den er både spennede og historisk.
Historien utspiller seg i Afghanistan, hvor 2 jenter blir giftet bort til samme mann, som er voldelig. De prøver å rømme, men blir tatt. Den handler også om Taliban, krig, sult og kvinneundertrykklese.
Det er også en fantastisk kjærlighetshistorie, og om den ender godt tør jeg ikke skrive, siden dere helt sikkert vil finne det ut selv:-)
Anbefaler boka på det sterkeste!!!

2 kommentarer:

Mona sa...

åhhh.takk for godt boktips..må jeg lese:)så flotte bilder du har rullerende på siden her da:)har jeg ikke fått med meg tidligere:)håper dagen din har vært fin:)
Klem M:)

Størstepia sa...

Bare koselig! Jeg syns iallefall den var fin.
La inn de rullende bildene ista:-)
Og dagen har vært sånn passe... Vært hjemme med lillemann og ikke vært helt iform selv;(