søndag 30. august 2009

Bok vs film

På fredag fikk vi endelig rotet oss til å se "Menn som hater kvinner" på dvd. Ikke dårlig til å være oss:-)


VS



Det stemmer like godt med denne filmen som med alle andre. De klarer ikke få med hele boka. I boka ble forholdet til Erika Berger lagt stor vekt på, mens her ser vi bare Erika et par ganger i løpet av hele filmen... Hans forhold til andre kvinner ser vi heller ikke så mye til. Og i boka er han jo en notorisk
don juan og har damer i hytt & pine:-)

Det som var mest viktig på slutten av boka syns jeg i midlertid var det at Lisbeth hadde kjøpt en julegave til Michael og da hun skal levere den, så ser hun Michael og Erika gå hånd i hånd utenfor leiligheten hans. Det er da hun skjønner at hun har blitt forelsket i Micke... Og bestemmer seg i det øysblikk hun ser ham sammen med Erika at hun aldri skal prate med Michael igjen... Det er jo ganske viktig for de neste filmene også mener jeg. Mulig de bruker det i en av de neste filmene da, som et tilbakeblikk...

Ellers syns jeg filmen var veldig bra, men jeg hadde sett for meg at ting så anderledes ut. Bl.a huset han bodde i syns jeg var mye større på filmen enn i hodet mitt, hihi.. Også var broen ut til Hedebyø'n mye større enn jeg hadde trodd.

Lisbeth Salander likte jeg både i boka og på filmen. Hun var omtrent som jeg hadde trodd, bare penere i filmen.

Håper de som ikke har sett den har tenkt å se den en gang, den er absolutt verdt en kikk!

Ingen kommentarer: