søndag 9. august 2009

Den første dagen i Budapest

Da bar det ut på tur igjen:-)
Denne gangen hadde vi bestilt en 4 dagers tur i 60års gave til pappa, men med oss på lasset!
Flyet gikk fra Rygge tidlig lørdag morgen og turen gikk fort (underkant av 2 timer!).

Mannen sovner alltid på flyet, helst FØR det tar av...
Vi kom oss på hotellet og gikk ut og ned mot Donau for å skaffe oss litt lunsj. Utenfor der vi spiste sto denne søte statuen:
Mannen hadde gledet seg lenge til denne:-)
Mens jeg koste meg med spare-ribs:
For å få litt oversikt så tok vi sightseeingbussen:
Heroes Square:
Utsikt fra Citadella, helt 'breathtaking'
Parlamentet:
Trabantene går fremdeles her nede:-)
Funicular'en som gikk opp til slottshøyden, bak Chain Bridge:
St. Stefans katedralen:
Nede på t-banen fant jeg denne reklamen, det var jo telenor jeg fikk inn på mobilen:-)
Pappsen og mannen på t-banen.
Hadde bestilt bord på Jazz Garden, et flott sted som ser ut som en hage, lite og intimt, og med jazzkonserter nesten hver dag. God mat og koselig atmosfære:-)
Mannen spiste Gulasjsuppe til forrett, mmm, det var kjempegodt:-)
Meg & mannen på restaurant:
Slik så det ut der inne:
Jazz konsert. (Ikke helt min greie, men pappa liker jazz og da var det koselig å ta ham med hit:-)
Utsikt mot broen "Szabadsag hid"
En flott første dag i Budapest og et FLOTT første inntrykk - denne byen vil jeg se mer av!!
Det kommer en ny oppdatering imorra!!

2 kommentarer:

Line! sa...

Så mye dere har fått sett!
Ser ut som en herlig by!

Størstepia sa...

Ja, det er en FANTASTISK by! Helt super til å reise på jentetur f.eks:-)