mandag 26. juli 2010

Småttens 3-årsdag

Det var jo forrige uke,
at småtten min ble 3 år,
men jeg har ikke rukket å se
ordentlig på bildene før nå..

Temaet var TOG,
noe som småtten selv bestemte:-)
Jeg bestilte Thomas effekter fra
og fikk det raskt i posten!

Jeg klippet ut skinner av vanlige
hvite ark,
og satt bursdagstoget oppå.
Bursdagstoget var noe jeg kjøpte på
togmuseet på Hamar, et greit stort tretog
med tall opp til 6.
(Man setter altså på det som passer:-)
Det kostet 129,- og det passet perfekt
som pynt på bursdagsbordet til småtten!:-)
På morgenen fikk småtten
litt påfyll av DUPLO fra mamma & pappa,
men for barn er boksen mer morsom
enn innholdet:-)
Kaka lagde jeg dagen før,
men fikk den ikke til helt som jeg ville.
Vi var på hytta og hadde ikke alle hjelpemidler,
så pynten på toppen ble ikke helt som jeg hadde sett
for meg:-( Allikevel ble den helt grei, og ikke minst GOD!

Kaken er laget av sjokoladekake, med vaniljekrem imellom:-)
Jeg laget en slags smørkrem på toppen,
for jeg toppet med MMF.
Småtten ble heldigvis førnøyd,
og maste hele bursdagen om å få smake på
"den grønne kaka" :-)
En fornøyd bursdagsgutt!
Og her ser dere en gutt som virkelig har kost seg
-det ser man på skjorta, hehe...
Dagen ble avsluttet med en liten båttur,
hvor kameraten ble med bort og kjøpte
reker til kvelden!
Både vi og småtten hadde en herlig bursdagsfeiring!
Det var 10 små venner der (med foreldre),
og vi voksne koste oss like mye som barna,
med grillpølser, kake, gele, sjokoladepudding og skattejakt;-)
Jeg gleder meg allerede til neste år
- lurer på hva temaet blir da?!?!:-)

Dette innlegget er med i Foreldremanualens månedstema for februar 2011
- nemlig barnebursdag!

13 kommentarer:

Stine-Iren sa...

kjempe fine bilder:))
ikkje fornøgd me kaka??? Den var jo kjempe fin og proff!!Heldig liten gutt!!
For ein perfekt avslutning på ein ellers flott bursdag:))

Kos deg:)

Klem fra Stine-Iren

Kathleen sa...

ååå finnes de toglysene enda? Jeg elsket de som liten :D

Sist jeg bestilte fra helt i 100 fikk jeg aldri det jeg bestilte. De sendte ikke ut et nytt produkt og pengene beholdt de :P der bestiller ikke jeg fra igjen.

Ser ut som en vellykket bursdag! :D

God tur til Gøteborg :)

klem kathleen

Trine Lise - Mitt liv som hjemmemamma sa...

Så flott bursdags selskap :) Morro å se, og ikke minst inspirasjon til min Prins sine fremtidige bursdager :)

SukkerSnella sa...

De toglysene fikk meg helt tilbake til mine egne barnebursdager :) så koselig :=)
Kreativ kake..noe jeg må begynne å lære meg også, 4 måneder til vi feirer første barnebursdag her i heimen :)

Mona Christin sa...

Moro med tema-bursdager. Blir lissom litt ekstra stas det. Her har det gått i prinsesser, Hannah Montana, High School Musical og vanlig karneval. Bare vent til han blir større. Da blir det sikkert Mac'ern-bursdag eller Eventyrfabrikken. Har vært der og. Nå er det mest poppis med badebursdag på Quality.

Ha en fin dag.

Klem Mona C

by BeaTell sa...

For en fin bursdag! Tenker lillegutt er veldig happy! For en koselig stue dere har. Og den kaka da du. Jeg må si jeg ble imponert altså!!! Flink!!!

by BeaTell sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
C ♥ sa...

Herlig og fornøyd bursdagsgutt. Både pynt og kake så virkelig bra ut, så jeg skjønner ham godt :)

Håper dere nyter sommeren.
klem C

ELIN sa...

Dette så ut som en super bursdagsfeiring. Kan skjønne småtten kosa seg max. Kaka så helt proff ut spør du meg - kjempeflott! Ikke verst dere fikk samlet til selskap i ferien :) Det er ikke alltid like lett. Klemmer fra Elin

Kristin sa...

Ser ut som at det var en bursdag som falt i smak:) Skal feire to bursdager 16. august. Mine blir da 6 og 9 år!

Ha en fortsatt god sommer!

FruLisa sa...

WOW - her var det skikkelig opplegg ja:-)

Nattinatt

Anette sa...

Utrolig kult!!

Den kaka ble jo kjempefin! Ingen grunn til å være misfornøyd med den!;)

June sa...

Gratulerer så mye med dagens hans på etterskudd!:)