onsdag 7. juli 2010

Fyrvokteren - Camilla Läckberg

I går kveld leste jeg endelig ut den siste boka
til Camilla Läckberg - Fyrvokteren.
Jeg hadde lest flere steder at denne boka var en av hennes beste
- og den skuffet absolutt ikke.
Holder fremdeles en knapp på at Ulykkesfuglen
er hennes beste, men det er jo min mening:-)

I denne boka møter vi igjen Patrick og Erika,
i litt tristere omstendigheter enn de forrige bøkene.

Erika og søsteren hennes Anna havnet i en trafikkulykke
helt sist i forrige bok (Havfruen),
de overlever heldigvis begge to, men begge var gravide.
Anna mister sin ufødte sønn,
mens Erika får beholde side tvillinggutter...
Anna får en dyp depresjon og Erika prøver
forgjeves å få henne ut av den.

Dette er ikke hovedplottet i boka, for "hovedpersonen"
i denne boka må sies å være Annie Wester,
og hennes holme; Gråskär.
Der er det et gammelt fyr, og mange
spøkelseshistorier verserer om øya.
Annie ankommer øya en sommernatt
- og har med seg sin 5 år gamle sønn.
De har flyktet fra mann/far i Stockholm,
og prøver å gjemme seg på Gråskär.
Hennes ekskjæreste Mats Sverin kommer på besøk til Annie på øya,
men etter noen dager blir han funnet skutt i leiligheten sin...


Herlig sommerlesing - kos dere!!!

5 kommentarer:

EndeligMamma sa...

Elsker også bøkene hennes! Har fortsatt noen igjen, gleder meg til å lese denne :)

Har akkurat sett på alle bildene fra ferien deres i Danmark, så jo helt fantastisk ut!! Må ha vært en veldig koselig tur :)

Ha en fortsatt fin fin kveld!
klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jeg har lest alle fram til Havfruen...så du ødela litt for meg nå, ha ha. Veldig god ferielektyre. Tusen, tusen takk for herlig pakke som kom i dag. Sikler på lakrisen, vettu, men har foreløpig stålsatt meg....

Pia sa...

Nå har jeg og fått lest denne - spennende som alle hennes bøker, egentlig. Har fortsatt Steinhuggeren som favoritt, tror jeg.

Bringen Blomster sa...

Kjempegode bøker! Syns svenskene er gode på krim :) Har du lest noe av Johan Theorin? Knallgode bøker det og :)
-synnøve-

plosiv sa...

Hei fine frøken!
Du, kan jeg få bruke kommentaren din i en bloggpost jeg skriver om mobbing og avisartikler og denslags?
Deler dine synspunkt 100%, men vil være sikker på at du er komfortabel med at jeg bruker deg før jeg publiserer. :)