søndag 25. juli 2010

Jordbær


Både jeg og småtten elsker jordbær!
De siste årene har vi snyltet litt både på
mamma og pappa, og "lånt" litt hjemmelaget
syltetøy gjennom vinteren.
I år fant jeg ut at jeg skulle være flink jente,
(jeg har tross alt blitt 30 år)
og mannen & jeg kjøpte en kasse med jordbær.
Vi vasket og renset
og halvparten ble frosset ned hele,
mens den andre halvparten ble gjort om til...
SYLTETØY!
Det var skikkelig digg,
og jeg gleder meg til å ta opp en og en av
disse herlige boksene med jordbærsyltetøy
utover vinteren!!!
De hele bærene bruker vi i smoothies,
og syltetøyet rørte vi bare sammen med litt sukker.
Vips, så har vi syltetøy i vinter
og smoothies'ene er reddet:-)

8 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Det er ekstra deilig med selvlaget syltetøy på skiva. Et herlig blaff av sommer en kald januarmorgen f.eks.

Mona Christin sa...

Hei.

Så flinke dere har vært. Så veldig godt ut. Den jobben det tar er det virkelig verdt. Har tenkt tanken selv, men har ikke funnet den rette prisen pr kasse. Hvor mye måtte du gi og hvor?

30 år og fru Flinkesen ☺ ☺

Ha en fin dag tross regn. Ble jo lovet sol og sommer... Sukk...

Klem Mona C

Stine sa...

Det så digg ut ja!!! Norsk jordbær er og blir det beste som finnes!!!

FruLisa sa...

Mmm - det så kjempegodt ut. Har planen klar jeg også, men det er en annen sak om det blir gjort noe med den..

Klem klem

Linda S sa...

Flinke dere :) Sånt skal eg lære meg også... når behovet er der ;) Kanskje i år?

Trine sa...

Så flinke dere har vært! Ikke noe er bedre enn sjølgjort :)

ELIN sa...

Det så kjempegodt ut! Så flinke dere har vært. Blir deilig å ha utover høsten og vinteren. Kos dere masse, og ha en ny flott uke. Klemer fra Elin

Ingvild B sa...

Å så flink du er! :)
Jeg har tenkt tanken selv mange ganger...
Men det blir bare med tanken :)

Klem