mandag 19. oktober 2009

Londonturen i bilder

Slik var utsikten fra hotellrommet:-)


Verdens beste butikk. Iallefall verdens billigste! Vi brukte ca 3 timer der inne. ALT var billig og de hadde det meste av klær og tilbehør. Fantastisk for en gjeng shoppingsultne jenter:-)


Her står (litt av) jeg + ei av de andre snuppene, med våre shoppingfunn;

Skulle blitt et bra bilde av oss 2 med Regents Street i bakgrunnen, men så kom den bussen...

Piccadilly Circus. Lillywhites i bakgrunnen, fantastisk og billig sportsbutikk i 6 etasjer. Her kjøpte jeg NikeSko (150,-) til småtten + Adidas joggedress (120,-)

På kvelden spiste vi på Jamie Oliver's
Fifteen, og det var en morsom opplevelse. Det koster 60 £ for middag der, og man må bestille lang tid i forveien.
Vi dresset oss litt opp denne kvelden og storkoste oss:
Her var en av de 6 rettene: (skjønte ikke helt hva det var da, hihi, altfor mange vanskelige mat-uttrykk på engelsk)
Lørdag morgen durte vi rett til dette kjøpesenteret. For å komme dit tar man Central Line (den røde) til Sheperd's Bush.
Flott og superstort shoppingsenter med bl. a. Disney, Polarn (ble litt billigere enn hjemme pga kursen:), Bershka, UGG, Next, Timbeland, Zara osv osv osv.

Etter ca 5 timer på Westfield, gikk turen hit:
2 av oss var litt slitne av all shoppingen (varte bare ca 1/2 time hos meg altså, hihi), så vi gikk litt rundt og bare tittet på livet og kjøpte oss Crepe med Nutella. Nam.

Shoppinglysten kom plutselig tilbake etter kort tid, og da er denne gata på Covent Garden helt suveren. Her ble det forede Crocs på småtten, badedrakt til meg og julekjole til meg. Joho.
Vi hadde også et BRENNENDE ønske om å dra på PRIMARK igjen, og det spilte liten rolle at det var lørdags kveld. HELT til vi så køen. Det er det værste jeg har sett i hele mitt liv, har seriøst ikke sett en så lan handlekø i HELE mitt shoppingliv. Heldigvis slapp de gravide foran køen, og siden jeg gikk sammen med ei av de gravide, lempet jeg alle varene mine på henne, og lykken var stor:-)
Søndag formiddag skulle vi på marked på Portobello Road, men det kom så sent i gang at vi ikke gadd vente på det. Vi dumpet allikevel innom en markedsbutikk, hvor alt kostet 5 £ (ca 50kr). Fant en pentopp der, og da ser det ut til at opptil flere av dagene i jula er reddet:-)
Fant en koselig Italiensk caffebar med varme sjokolade/eggekrem croissanter (eller hvordan det skrives), og den måtte jeg nesten innom. Godtemoms som jeg er:-)
Snakk om godtemoms. Sjekk disse sjokoladedekte jordbærene: YUM!!!


Disse fant vi i Camden, som er et kjempekoselig markedsområde å rusle i. Særlig på søndag! Da vrimler det av mennesker der og masse boder og snodige butikker.
Etter at det brant der for et par år siden, har de bugget opp et nytt lite markedsområde ved elven, og her var det så utrolig koselig. Hit skal jeg garantert tilbake! Sjekk de kule stolene:-)

En mann som blåste store bobler utover gata, syns nesten selv at dette bildet ble kult;-)
Så var dessverre denne turen over. Her sitter vi på Ryanair på vei hjem, med 15,8 kg i bagen (damen i skranken var snill mot meg denne gangen:) og 9 kg i håndbagasjen, så fikk jeg vel handlet NOE med meg hjem. Dette frister til gjentakelse jenter, var det New York vi ble enige om neste gang???;-)

8 kommentarer:

ELIN sa...

Så flott reiseskildring :) Nå fikk jeg skikkelig lyst til å dra på storby shopping også! Så ut som dere fikk med dere mye av det London hadde å by på - hærlig!. Klem

Line! sa...

Fint London innlegg =) Og fine bilder. Ser ut som dere har hatt en flott tur!

Størstepia sa...

Elin: Takk:-) Ja, storby shopping er utrolig moro, anbefales på det sterkeste!

Line: Takk:-) Ja, vi hadde en kjempeflott tur!

Stine sa...

Fatastisk tur dette ja! Og du er jo så fink til å skiildre turen vår i bilder!! Lillegutt her så med en gang at det var motorsykler vi satt på!!! :) Ikke kommet meg helt ned på jorda igjen enda jeg... men må veldig veldig snart planlegge ny tur, for jeg gleder meg allerede! klem klem

Monja sa...

som dere har kost dere da;)fikk jeg lyst til å dra på jentetur også...det må være en real dose vitamininnsprøytning...herlig;)ser du har shoppet bra også:)heldiggrisen....og velkommen hjem igjen;)klemmer

Størstepia sa...

Stine: Takk:-) Ja, vi må planlegge en tur snart!!!

Monja: Vitamininnsprøyting er det helt klart! Shopping er som balsam for sjelen, hihi:-)

Kathrine H sa...

Jeg er selv veldig glad i å reise, men lysten til å oppleve London har underlig nok ikke vært særlig stor. Men det høres og ser ganske flott ut, så kanskje en dag... :o)

Hege sa...

Tusen takk for masse flotte tips.
Skal besøke flere av stedene du har nevnt her.
Har jo vært der noen ganger nå,men har fortsatt ikke fått vært i Camden marked..så det er ett must denne gangen :o)

Klem Hege-Mamma til 3