tirsdag 27. oktober 2009

Sunt og godt

Igår overgikk jeg nesten meg selv, og smelte til med sunn og god middag:-)
Mannen min var mer enn imponert, for jeg er ikke kjent for å være så veldig glad i grønnsaker og sunne greier.
Grønnsakssuppa ble meget god, det syns iallefall jeg og mannen. Småtten ligner nok på mora, for han tittet på tallerken sin, vred ansiktet og sa "liker ikke"... Jeg lurte ham allikevel til å smake, men da spyttet han alt ut igjen og sa "æsjameg". Han plukket ut kjøttbitene og spiste KUN de. Ja, ja, jeg prøver å dytte i han litt grønnsaker i middagen hver dag, men det er IKKE lett. Noen andre som også har det sånn???
her er iallefall oppskrifta på suppa mi: (sikkert BARE jeg som har funnet på en sånn, hihi)
3 poteter
3 gulrøtter
1 / 2 kålrot
litt blomkål
kyllingskinke (sånn i boks)
3 grønnsakssuppebuljongterninger
1 l vann
litt salt og pepper
Koker det til det er mørt og godt. NAM.
Dette blir nok en slager, så den skal jeg lage igjen.
Ha en strålende tirsdag
PS: Ennå ingen bud på huset, så vi ligger parat og bare venter...

7 kommentarer:

Camilla- casual living sa...

Grønnsakssuppe er så godt! Det tror jeg nesten jeg må lage på søndag.... *gleder med allerede*.

Lykke til med huset. skal krysse fingrene for at det ikke kommer inn andre bud på huset:)

Størstepia sa...

Ja, det er faktisk veldig godt, også tar det jo ikke så fryktelig lang til å lage heller:-)
Krysser fingrene vi også!!!

ELIN sa...

Synes du har vært riktig så flink jeg! Det går nok litt opp og ned med barn og grønnsaker :) Klemmer fra Elin

Monja sa...

Lykke til med husprosjektet, vi satser på at det går deres vei;)mmmmm grønnsaksuppe er såååå godt er vel noe av det beste jeg vet...yammi...hvorfor ble ikke jeg innvitert på middag i dag???;)

Størstepia sa...

Elin: Det var godt å høre, får bare fortsette å prøve...

Monja: Takk:-) Satser på det vi også, selvom det kan bli uhorvelig dyrt..
Bare å komme på middag, tihi, var mye igjen etter at småtten nektet å spise:-)

Linda S sa...

Vi hadde sånn suppe i barnehagen der eg jobber, og eg fekk med meg rester heim. Men ungane mine åt ikkje så mykje av den :)
Då dei var små åt dei alle mykje grønnsaker til middag (blanding med gulrot, mais og erter)- men no ete den eine jenta kun gulrøttene og den andre et mest berre ertene. Minstemann et foreløpig forsatt alt, og elsker det.
Men eg veit jo at det er lett for dei små å ikkje like grønnsaker. Eg har jo vore der sjølv ;) Og kanskje går det over ein gong.

Kathrine H sa...

Den så faktisk veldig god ut!
Her i huset er vi ikke akkurat kjent for å spise sunt og variert - det blir lite frukt og grønt... Men jeg skal jammen forsøke meg på denne oppskriften i løpet av uka! :o)