onsdag 7. oktober 2009

Den store utedagen

Idag har jeg hatt utedag med elevene mine, og den store oppgaven idag var å lage grønnsakssuppe ute. Siden det står i kunnskapsløftet (lærerens "bibel") at vi skal ha om mat og helse, så tok vi like godt å smalt sammen både grønnsaker, tilbereding av mat og hygiene på mandag og idag. Mandag skjærte elevene opp grønnsaker og idag brukte vi de i grønnsakssuppe ute. Det var jo vi lærerne som lagde suppen, mens elevene spiste:-) De syns det var kjempegodt! Og det er jo FLOTT! (Min ble forresten mer lapskaus enn suppe, men godt ble det uansett:-)
Her ser dere undertegnede kjenne om suppen er varm på primusen:-)
Etter jobb var det tur til kiropraktor, som jeg er sånn ca hver 6 mnd. Etter jeg fikk småtten fikk jeg akutt lås i ryggen og klarte ikke bevege meg. Så etter det har jeg gått regelmessig, sånn for å sjekke at ikke ting låser seg igjen. Det er IKKE godt å være hos kiropraktor, men det er ganske bra etterpå.
Det var ganske kaldt idag, men flott vær, så vi tok en rusletur med småtten i vogna nå i ettermiddag. Rett nedenfor oss driver de med ommlegging av rør, og det er gravemaskiner, lastebiler og traktorer der. Han elsker alle de tre, og kan sitte og se på dem i timesvis. Så vi sto sikkert en halv time og så på at gravemaskinen hentet pukk i hengeren på traktoren og la ned i et stort hull. Snakk om underholdning:-)

Etter vi klarte å lure ham bort derfra, så fant vi en lekeplass i nærheten, og sklier og husker og dumpelhusker er ikke så altfor gæærnt:-)
Se de flotte høstfargene i bakgrunnen!
Det er fysisk umulig å gå FORBI en vanndam uten å hoppe i den:-)
Vi tar forhåndsregler og tar på småtten gummistøvler:-)

Håper alle har hatt en like fin dag som meg;-)
Imorra skal jeg til frisøren igjen, lurer på hva hun skal gjøre med meg da?!?!;)
Tuddelu:-)

2 kommentarer:

Line! sa...

Å så deilig med utetid! Da sover man godt om natten =)
Lykke til hos frisøren =) Du får legge ut bilde av resultatet.

Størstepia sa...

Utedager er supre, bare man har på nok klær:-)
Bilder fra frisøren ligger ute;-)