tirsdag 29. november 2011

Dolce Gusto Nesquik

Til jul i fjor fikk vi Dolce Gusto kaffemaskin av pappa.
Ingen av oss er kaffedrikkere, så dette var både
tenkt på gjester som liker kaffe og til oss fordi
maskinen har kakao. Jeg har hele tiden syntes
kakaoen er litt sterk. Litt mye kakaosmak
liksom - jeg liker bedre Oboysmaken... 
(Vanskelig? Jeg?:-)

Til min glede så jeg forrige uke at det hadde kommet
Nesquik til Dolce Gusto, så da var det bare å løpe &
kjøpe!! Det er 16 kapsler i en pakke, og man trenger bare en
kapsel til hver kopp! (I motsetning til kakaoen, der er
det 2 kapsler til hver kopp, og dermed bare 8 kopper i en pakke!)


Jeg hadde vel håpet på litt mer Nesquik smak,
for jeg syns den smakte ganske likt til kakaoen
(Choccocino), men den var ikke HELT lik altså.


Cluet er nok å ikke fylle koppen FOR full,
for da blir den lett utvannet.


Den røde Green Gate Latte koppen min passet perfekt!:-)



Nå gleder jeg meg til flere nye smaker fra Dolce Gusto,
kanskje det kommer noen flere jeg liker etterhvert??:-)

Er det flere av dere der ute som ikke drikker kaffe??
(Skulle ønske jeg likte det, for jeg syns det lukter himmelsk!!)

GOD TIRSDAGSKVELD!!

16 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe, her er det heller ingen som drikker kaffe, men jeg elsker duften jeg og;)
Kaffetrakteren vår står inne i kjøkkenskapet og tas frem når vi har gjester, da må de lage den selv, jeg kan ikke det heller;)

Men en slik maskin til kakao hadde ikke vært så dumt... hmm...:)

Klem Line

Hege sa...

God kveld i heimen.
Nope,drikker heller ikke kaffe. Men vi gikk også til innkjøp av kaffemaskin forrige måned..og angrer ikke.Der får man også masse forskjellig smaker..Kjempe godt.

Klem Hege-Mamma til 3

mona sa...

Åå, nå tror jeg at jeg må gå og lage meg et glass med sjokomelk!! Har visst fått dilla på sjokomelk om dagen - ikke bra...
Jeg drikker forresten heller ikke så mye kaffe. Før drakk jeg det ikke i det hele tatt, men så begynte jeg å drikke iskaffe. Mmmm.. Nå kan jeg drikke all slags kaffe, men jeg drikker det stort sett bare hvis jeg får det servert på besøk, eller hvis jeg får lyst på en latte på cafe.

Joy sa...

Genialt med kaffemaskin som passer alle smaker! Vi har en nesressomaskin. Mannen I huset älskar stark espresso - själv har jag inte kommit längre i min kaffesmak än att jag tar en latte eller cappuccino i ny og ne. Cafe mocha är väldigt gott da - smakar mer choklad än kaffe. :)

Ha en fin fortsättning på kvällen. Kram joy

Ena sa...

Elsker kaffelukta - hater smaken! Her går det masse i te for min del:)
Kjekt med maskinen uansett da, er ikke å verst å se på heller.

Klem fra Ena

ingrid sa...

Lukter himmelsk, men liker det ikke!! men kaffe mocca går bra! prøvd d?? me ekstra sukker og kanel...nam ;-)

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Nydelig jule header du har fått.Kjempesøt!!
Vet du hva..jeg skulle legge deg i bloggrullen min...så fant jeg nettopp ut at jeg ikke ligger til som følger hos deg.
Nå har jeg iallefall lagt deg til(bedre sent en aldri) og skal legge deg i bloggrullen min!
veggord kommer til uken!

Mona Christin sa...

Det er jo genialt med kakao. Jeg drikker heller ikke kaffe, selvom jeg noen ganger kunne tenkt meg det.

Klem Mona C

hobbyvimsa sa...

Har samme maskinen,men har ikke sett denne kakaoen...Vi er stor drikkere av kaffe her i huset,og er super fornøyd med vår maskin.Bruker (Fresken)is teen også en del her...

Nyt kvelden:)

Klem Linda:)

Lillebølla sa...

Jeg drikker kaffe da, men den nesquik'en er en favoritt hos oss, sammen med isteen ( og iskaffen) Kjøpte den kaffe maskina i høst og den har blitt flittig brukt altså, både av store og små hos oss:)

Vet ikke om jeg har kommentert hos deg før jeg, men har vært innom flere ganger.

ELIN sa...

Godt å lese at det er flere som ikke drikker kaffe. Trodde snart jeg var den eneste he he. Denne hadde vært kjekk til gjestene våre, og kakao til meg :) Nyt den i flott kopp! Klemmer fra Elin

KROnPRINSESSENE sa...

Å jada, jeg drikker heller ikke kaffe ;)
Men vi fikk kaffemaskin til bursdagen, som også er beregnet til gjester (ikke fått den i hus enda, for har ikke bestemt meg for hvilken vi vil ha!)
Takk for tips angående sjokoladedrikk.
Det elsker jeg nemlig ;)
Ha en fin siste dag i november du også.
Klem May Helen

Tove `blogg verden sa...

Aldri drukket kaffe, men elsker lukten;) Her har vi ingen fancy kaffetrakter eller lignende-vi koker kaffe i kaffekjelen til de som ønsker det ;)

Tusen takk for koselige ord o babybildene...ja tenke så små de er når de er ny i verden...Helt ubegripelig at alle mine 3 var ca 1 kg mindre en denne gutten til venninnen in :P De vokser så altfor fort!!!
Nyt dagene
klem Tove

Karin på Hvaler sa...

Hei!
Ingen kaffedrikkere i huset her heller..men lukta liker jeg..barndomsminner også, når jeg våknet til deilig kaffelukt om morgenen og mamma puslet rundt på kjøkkenet :) Er visst en god te også til den kaffemaskinen din, husker ikke hva den heter.. Ha en fin dag i blåsten. Klemmer fra Hvaler.

Fabelaktig sa...

Jeg drikker ikke kaffe, som i vanlig svart kaffe. Men en cappucino, latte eller en iskaffe er ikke å forakte.

Mannen min er sånn som deg, han er kakao mann og er litt grinete på meg som nekter dolce gusto adgang i huset fordi vi har en nespresso stående. tihi!

Finfin dag til deg, søte :)
klem

Susann F sa...

Tea chai latte er veldig god, anbefales :)