søndag 20. november 2011

Hadeland Glassverk

Forrige søndag dro jeg og venninna mi innom
HADELAND GLASSVERK
på veien hjem fra Hafjell.

Jeg hadde lest at det var hyggelig julestemning og
aktiviteter og morsomheter for barna der,
nå i førjulstiden.


Vi dro mest innom for å titte på de herlige små butikkene,
kjenne litt på julestemningen og kanskje få noe fint
til en litt billigere penge.

Første stopp var innom "HONNINGHUSET"
og her var det mye forskjellig honning!
Det var tilogmed levende bier der;-)
(Inne bak et glass, vel og merke!:-)

"PORSELENSHUSET" fant jeg noen vakre og nostalgiske grøtskåler,
slike jeg hadde julegrøten i da jeg var liten.
Siden familien min nå er komplett, kjøpte jeg 4 grøtskåler,
sånn at vi kan ha en hver og spise julegrøt av hver julaften.


De var på 40% også, så jeg betalte ca 300,- for dem.

En av de flotte interiørbutikkene var
"INTERIØRHUSET"
og her hadde de alt fra Lexington sengesett,
til Duranceprodukter, pipservise
og Odd Molly & Beck Søndergaard klær.
Kjempemasse fint!!

Hadde det bare vært litt snø her, så hadde jeg fått skikkelig julestemning!
Det er sikkert helt MAGISK her med snø oppunder jul!
"JULEHUSET" var også et herlig sted!
Jeg som er juleelsker til beinet storkoste
meg her inne med alt de flotte de hadde!
Og hadde jeg vært barn hadde jeg nok skrevet
et julebrev med ønskene mine til nissen;-)!

"KRAMBODEN"
var nok en interiørbutikk inne på området.
Herlig Green Gate, SIA, Mille & Moi og Lexington
var bare noe av det flotte som møtte oss.

Eller hva med litt medisin??
Det hadde de også der inne:-).
Jeg likte spesielt den mot
lange køer!;-)

Det var både en stor restaurant inne på området,
og et hyggelig bakeri med masse godt!


Vi var også innom fabrikkutsalget, hvor de hadde
ikke bare Hadeland, men også Ittala, Steninge,
Porsgrund og andre porselensmerker.


Det er lysstøperi, tinnstøperi, glassblåseri og glassmuseum
inne på området også, og de er alle verdt et besøk.

HER ser dere hjemmesiden til Hadeland glassverk,
hvor program til juleaktiviteter også står.

Er dere i nærheten en gang før jul anbefaler jeg dere å legge turen innom!
Vi kjørte Riksvei 4 og tok av mot Jevnaker. Det tok ca 15 min hver vei.

God tur!

16 kommentarer:

Vingesus og Julebrus sa...

Ja, er det ikke supert på Hadeland Glassverk?! Vi har som regel en tur dit på en av søndagene før jul. Kjekt for store og små og verdens beste kanelboller: )

Flotte bilder du viser - gleder meg til vi skal dit i desember!!

-Kristin-

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så koselig! Drysser på litt snø på bildene dine så er det jul med en gang. :-)

BergenButler.no sa...

Åååå, den som bodde i nærheten! Har vært der en gang på vei hjem fra sørlandet og det var bare fantastisk!

Takk for alle bildene:)

Klem
Kjersti

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Heldige du :)
Skulle også gjerne vært der. Så mye fint.

Ha ei fin ny uke!

metanoia sa...

her var det mykje snop for øyet altså !
du har forresten vunnet en ekstra premie på giveaway'en min.

Trine sa...

Nesten flaut å si det: Jeg har ALDRI vært på HG! Kanskje det skal være en av utfluktene mine før jul.
Bærums Verk er et must - hvis du ikke har vært i julegata der!!!

Ingvild B sa...

Wow! Ja, så fantastisk!
Der skulle jeg gjerne vært!! =)

Myke minutter sa...

Takk for titten, jeg kunne nok svidd av en del penger der ja! :) Håper du har hatt en herlig helg og at ukestarten blir like bra! Klem

mammaKine sa...

Så mye fint! Mammaen min maser om at jeg skal bli med dit. Og det tror jeg jammen jeg skal etter å ha lest dette innlegget! Fine bilder!
Ang navn til bebisen i magen så har vi ikke bestemt oss helt enda. Men det heller veldig not Noah. Det var det vi vurderte, men falt på Mathias sist. Er så glad i Noah navnet nemlig ;-)

Mona Christin sa...

Rene godtebutikken dette her. Har hørt mye om butikkene der og at det spøker i ett av husa. Ooææææ...

Klem Mona C

Mette sa...

For en flott tur! Vi har de samme grotskalene og de er fast innslag hos oss pa julaften :-) Elsker de! Skulle gjerne tatt en tur dit na i julen, ja!

Sender ellers varme tanker mht det forrrige innlegget ditt. Viktig a ta vare pa hverandre.

ha en god uke!

No.15 sa...

Det så koselig ut. Når jeg bodde i Oslo hadde jeg og ei venninne alltid førjulstur til Bærums Verk. Det ble julestemning det!

Ha en fin ettermiddag.

klem

I Det Lille Grå Huset sa...

Kjempekoselig! Trur jeg må ta en tur dit snart! Er ikke sååå langt fra Hamar ;)
De medisinene er kule da ;) hehehe...
Kjøpte en pose med medisin mot sure kjerringer sist jeg var på Løiten Lys til samboeren min ;) hehe
Ha en fin kveld/natt!
Klem Line

Huset på landet sa...

Å her var det mye fint!

Jeg har aldri vær på Hadeland glassverk, men skulle gjerne vært der! Jeg skulle så gjerne kjøpt masse, masse av det du viser. Lurer på om jeg kan betale med monopolpenger? :-)) Og så søte grøtboller du har kjøpt :-))
Grattis!
Ha en fin-fin kveld fra Line

Bekka sa...

Var faktisk på Hadeland glassverk for aller første gang for noen uker siden, et vakkert sted med sååå masse fristende og fint å kjøpe!
Syns det var stemningsfullt der allerede, men kan tenke meg hvor utrolig flott det blir når det kommer snø også :)
Klem

kimberlee.blogg.no sa...

På Hadeland glassverk har jeg vært innom. Masse fint der..