fredag 17. juli 2009

Luftslottet som sprengtes - Stieg Larsson

Da ble jeg endelig ferdig med denne mursteinen også:-)

Og jeg må si jeg syns denne boka startet mye bedre enn de to første. Det kan selvsagt ha noe å si at den forrige boka endte LITT spennende og jeg måtte få tak i denne pronto.


Utover i boka så syns jeg at den godeste herr Larsson forklarer og forteller altfor mye om små detaljer og hva ting & tang og uttrykk betyr. Da mistet jeg nesten interressen og falt litt ut i perioder, men han har en vanvittig evne til å hente seg inn og boka er plutselig superspennende igjen. Rettssaken mot Lisbeth Salander var skrevet så man trodde man var tilstede og endelig fikk de tatt knekken på Peter Teleborian og Säpo. Digget det:-)

Denne boka avslutter triologien og det er nesten synd at det ikke har kommet ut flere Stieg Larsson bøker. Treningkast 5


Er det noen som har noen gode forslag på hvilken krimbok/krimbokserier jeg bør lese nå???

(PS: Har lest hele Harry Hole serien + Hodejegerne, hele Camilla Läckberg serien og nå da Stieg Larsson serien...)

1 kommentar:

Ingvild Plosiv sa...

Bra terningkast, jeg er helt enig, det er en veldig god bok.
Jeg har forresten utfordret deg: http://www.plosiv.net/?p=2314
(og hvis du gidder å oppdatere lenken til meg i blogger du leser mye (åe, du er så grom som sier du leser meg mye!), så blir jeg superglad). :)