onsdag 8. juli 2009

Ikea + lillebrorbesøk

Slik så det ut da jeg imorges bilte (som farmor kalte det) inn til Tigerstaden. Jeg lover at jeg kjørte helt alene!! Jeg er nemlig NOE redd for å kjøre i storbyen, har litt panikk for de stedene jeg ikke kjenner...

Men så kom den fantastiske dingsen NAVIGATOR inn i livet mitt. Livet mitt ble straks mye enklere;-)

Så da jeg plottet inn adressen til lillebror, følte jeg at jeg var helt konge. For da klarer jeg nemlig å snirkle meg igjennom Oslo's gater. Hihi..

Jeg måtte bare tilfeldigvis innom Ikea en bitteliten tur først... Der ble det mye unyttig stæsj, men jeg kjøpte meg iallefall nye kopper. Har sikkert 20 forskjellige kopper i skapet, og nå så jeg det nødvendig å rydde opp litt. Så da unnet jeg meg 12 nye kopper til 15,- hver. Kjøpte også bursdagsgave til småtten, som snart er 2 år. Setter inn bilde når han får det, jeg!

Ellers var tunnellen ved Sonsveien igjen åpen, jippi, ikke lange køer!!!

Her ser dere utsikten min på vei mot sentrum, og jeg lover at jeg forholdt meg helt rolig. *stolt*


Man blir ganske sulten av å konsentrere seg SÅ mye skal jeg si dere, så da bar det rett på cafe med lillebror! Stedet heter COFFI og ligger på Majorstua. Foccachia'en smakte fortreffelig og appelsinjuicen var ikke så horribel den heller:-) Meget koselig lite sted - anbefales!


Jeg var SÅÅÅÅÅÅÅ nær å gå inn på Fretex & kjøpe denne da jeg gikk forbi vinduet her... Dette var nemlig lik den første campingstolen min. Jeg husker den kjempegodt, og hadde den med både på teltturer både i Sverige og på Sørlandet. Memories...


Ellers snublet vi over denne butikken, som Therese har skrevet litt om i
bloggen sin.



Siden jeg ikke vant konkurransen hennes var det bare å ta opp kortet og kjøpe en av de nydelige t-skjortene der inne. Syns denne turkisfargen var nydelig! I tillegg har minsten begynt å lage verdens morsomste voffelyd. Han høres kjempesinna ut og sier voffvoffvoffvoffvoff kjempefort, og vrir hele ansiktet i verdens morsomste grimase. Da var det ingen vei utenom å handle denne:-)


Selvfølgelig var det 50% salg på Polarn også, der kjøpte jeg disse 2.


Meg & bror gikk ned på Aker Brygge og tittet på alle turistene, og kjøpte IS!!! Denne gangen fikk jeg hele isen for meg selv og trengte ikke å SLUKE den før minsten skulle ta den over:-) Mmm!


Mens vi satt på brygga kom sånn ca verdens største MÅKE forbi... Det ser ikke ut som det på dette bildet, men lillebror kan bekrefte det altså:-)


Vi spiste middag på et sted som heter Mucho Mas og ligger i en sidevei fra Bogstadveien. Helt RÅ nachos!!! Vi snakker Hard Rock Cafe standard! Og når vi itillegg fikk en kald glass-Cola, så var denne mat-dagen helt komplett!!

Jeg kom meg hel hjem også og hadde dere kjørt forbi meg på vei ut av Oslo idag, hadde dere sett verdens mest fornøyde sjåfør, som helt selv klarte å komme seg ut av storbyen. Godt jeg fikk kjøpt den navigatoren til mannen i 30-årsdagsgave i fjor, hehe:-)

Minstemann har slitt litt med å sove nå ikveld, for det er et sykt regnvær og tordenvær over oss. Det er visst ikke meldt bedre vær imorra, så da tenkte jeg å være inne og rydde i skuffer og skap. DET TRENGS....

Goodnight everyone.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra Oslo! Takk for en kos dag :)
Og den måka var på størrelse med en mellomstor hund.

Størstepia sa...

Det var det jeg SA!! Takk lillebror, håper de andre tror på meg nå da, hihi... Takk for en super dag selv! Gleder meg til neste gang vi sees!!!