onsdag 15. juli 2009

Harrytur med lillesøs og TTT

TTT = ting tar tid. Vi har nemlig vært i banken idag for å opprette konto til småtten. Sparebøassa hans var nesten full, så den var nødt til å bli tømt. Mens vi ventet på å få en kunderådgiver, gikk vi ut til mynttelleren, og småtten hadde STORE øyne. Summen ble 1256,50,- En bra start:-) Nå er det bare å passe på å sette fram sparebøssa hver gang besteforeldrene er på besøk, sånn at vi kan gå i banken igjen om et års tid, hehe...
Her ser dere gutta mine på mynttelleren.
Men etter vi nå hadde talt opp pengene hans, fikk vi da endelig en kunderådgiver. Det tok "bare" 3 kvarter å åpne en konto til småtten. Gir dere det a?? Småtten var ikke veldig fornøyd med det, så han løp ut og sto & så på bussene isteden. Kanskje like greit. Jeg & mannen byttet på å stå der ute og skrive under på papirer...
Da kontoen endelig var i havn, bar det ned på Japan Foto. Vi må ha nytt pass til småtten i august, så da var det like greit å ta det nå i juli, når begge har ferie. Bilde av minsten skulle vi ta på Japan Foto + hente noen bilder. Det er ALLTID lang kø der inne, og idag var ikke noe unntak. Selvfølgelig var det ÉN på jobb, og det sto 5 foran oss i kø. Heldigvis møtte mannen en kamerat som også skulle opp & ordne pass, så vi fikk han til å trekke en kølapp til oss på Politistasjonen. Men tilbake til passbildet. Småtten var ikke særlig keen på å sitte på en krakk å bli tatt bilde av på kommando. Vrææææl og hyyyyl og "mamma mamma mamma miiiiiiiin"... Stakkar hun som prøvde å ta bilder, hehe... Lett å få barn til å sitte der & ikke smile, hodet rett fram, begge ørene må syns osv osv. Nei. Ikke enkelt, men etter ca 20 bilder, fikk hun 1 hun kunne bruke.
Vi gikk opp på politistasjonen, og der møtte vi kompisen til mannen. Gudsjelov at han hadde trukket lapp til oss, for da vi kom opp dit var det bare 2 foran oss i køen. + ca 20 bak. Vi ventet vel ca 3 kvarter før vi fikk komme inn. Småtten likte ikke helt ventingen her heller, så vi byttet på å sitte ute & peke på bussene og kjede oss med å se på nummertavla. Endelig kom vi inn, leverte bildene og skrev under og viste våre pass. Småtten begynte å blie trøtt, så vi måtte lokke med en is for at han skulle være i godt humør. Kronesis med sjokolade var en sikker vinner:-)
Etter den formiddagen i byen kjørte småtten & mannen tilbake på hytta, mens jeg tok med lillesøs til Sverige. Vi dro først til Strømstad, og der var det VILLE tilstander på Systembolaget kan dere si. Jeg skulle bare ha en kartong med rosévin jeg da, så det gikk kjapt med meg. Damen i kassa så litt på meg, og så spurte hun om jeg kunne vise leg. Jeg tittet litt rart på henne en stund, og da sa hun plutselig "du er kanskje 27, 28 eller noe du"??? Ehh, ja. Jeg er 29. Men det var morsomt å bli spurt om leg. Det er bare 9 år siden jeg lovlig kunne handle på polet i Sverige:-) Vi tok også en liten tur på Nordby, hvor jeg shoppet meg noen topper og litt til småtten. Ikke bare oss der heller, hehe...
Da jeg kom hjem hoppet både jeg, mannen & småtten opp i boblebadet. Nydelig.

Kos med kveldsmat og "cars".

Gjett hvem jeg skal på konsert med i overimorra da????:-) Jahn Teigen i Tønsberg!!! Gleder meg masse. Jeg er meget stor fan av alle de gamle slagerne, og regner med å ikke ha mye stemme lørdag morgen:-)

Nå skal jeg ned å lese ut "Luftslottet som spregtes". Har 50 sider igjen, så det går glatt:-)

Ingen kommentarer: