lørdag 22. august 2009

På besøk hos mamma

Da var plutselig denne uka over, og godt er det. Småtten har ikke hatt noen god uke stakkar, og vi voksne har ikke fått mest søvn akkurat:-(
Fredag dro mannen på guttetur til Sverige, derfor tok jeg med meg småtten og kjørte til mamma. Hun bor 45 min unna, så vi ser henne ikke hver dag..
Før jeg dro fra jobb, fikk jeg med meg denne vinflaska, som jeg vant i vinlotteriet vi har hver fredag:-) Første gang jeg har vunnet!
Vel fremme hos mamma og etter et godt pølsemåltid (småtten ELSKER pølser:), ruslet vi en tur for å lete etter lekeplasser.
Vi endte opp i den gamle barnehagen min, der jeg gikk fram til jeg var 6 år. Litt rart, for jeg husker ikke så mye derfra...
Småtten koste seg med aking, husking og sandkassa. Men han hadde allikevel mest lyst på denne bilen som lå på taket av barnehagen, og kunne for alt i livet ikke skjønne at mamma ikke kunne klatre opp & hente den til ham:-)
Det morsomste i livet til småtten (utenom biler, busser, tog, båter, is, pølser, sjokolade og sykkelen sin) er å hoppe eller kjøre med vogna gjennom vann. Han speider utover etter vann hver gang han sitter i vogna, og mormor måtte pent gå gjennom alle vanndammer han pekte på:-)
Mens vi var ute & gikk fløy disse gamle flyene over oss, på vei til Rygge Air Show lørdag.
Etter en koselig rusletur, tittet vi på barnetv og småtten tittet ivrig da Fantorangen var på PlingPlong. Sangen var kjempefin, noen flere som så på den?:)
Mormor og småtten spiller gitar og tullesynger sammen og har det kjempemoro:-)
Like før jeg dro i formiddag lagde mamma vafler til meg, det var ordentlig godt:-)

4 kommentarer:

Mona sa...

så kos da..vi kjørte forbi litt av Flyshowet på vei til min søster i Moss i dag..snill mamman din er da som lagde vafler til deg,godt er det:)selff må du skjønne at man ikke kan få er jo super interessant og som supermammaer har vi liksom den kraften til å klatre opp på tak ,i trær ,gå igjennom ild og vann for at smågulla skal få det de ønsker seg...ehhhh,jeg har dessverre ikke funnet den kraften ennå for beina mine liker seg best på bakken:)he he...høres ut som du og lille prinsen har hatt en fin fin helg:)

Størstepia sa...

Hihi, ja vi er supermammaer til en viss grad:-) Jupp, vi har hatt en fin helg så langt, søndagen ser også ut til å bli flott;-)

Lillesøs sa...

Mammas vafler så goooode ut :)

Størstepia sa...

Ja, og det var de første vaflene med det nye vaffeljernet hun ENDELIG fikk til bursdagen sin av LG, hihi:-)
nam nam