mandag 24. august 2009

Fanthomas & babysvømming

Mandag igjen gitt...

Hørte på P4 på vei til jobb idag at de hadde gjort et studie på bloggene i USA, om hvilken dag folk skrev mest positive ord. Den nest lykkeligste dagen vår er mandag, ifølge den undersøkelsen. Da sa Silje Stang at hun trodde de fleste skrev om dagen igår, og dermed var det egentlig søndag vi var nest lykkeligst.

Vet ikke jeg. Mandag er det slisomt å komme seg opp, det er LEEEENGE igjen til helga og jeg vet at mannen jobber mye i uka, så jeg får småtten og alt rundt alene.
Min lykkeligste dag er nok fredag tror jeg... (Eller den dagen jeg starter sommerferie, hehe)
Hva er deres???


Må også fortelle dere om den søte, morsomme og kule klassen min. De har nå fått for seg at de skal "heie" meg inn i klasserommet. Så når jeg runder hjørnet, så hører jeg de roper navnet mitt og klapper og hoier. Man blir litt sånn: "nei, nå må dere slutte da, dere må stå pent i rekka"... Sånn at de andre lærerne hører det. Men inni meg blir jeg jo litt glad da, hihi.. Og de klemmer meg hver dag de skal hjem. Det er litt koselig. Godt de bare er i 4.klasse, blir nok ikke sånn oppover tenker jeg...

Men til en episode i klasserommet idag: vi skulle ramse opp alle tegneserier vi kom på og de ramset opp Donald og Mikke og Knoll&Tott osv. Da en av gutta i klassen skulle si en han kunne kom det: Fanthomas! Jeg holdt på å dåne av latter.
Da jeg hadde kommet meg etter latterkrampen, spurte jeg han om han leste den serien?? Joda, han leste den innimellom. (Han er 8 år!!!:) Og da jeg spurte om han visste hvem den serien var bygget på så sa han uten å tenke seg om: "Jan Thomas, vel"!:) Så spurte jeg om han visste hvilket ord som i tillegg til Jan Thomas utgjorde Fanthomas, svarte han: "Ehh, mener du Christopher"??? GUD, å jeg lo. Spurte om han leste Se & Hør, og det tittet han nå i iblant.

For the record: Dette er den tøffeste gutten i klassen!!
Enough said:-)

Digger elevene mine jeg:-)

Så over til dagens aktivitet for småtten: BABYSVØMMING.

Eller, det kan vel kanskje ikke kalles babysvømming lengre, han er jo 2 år:-)
Kurset heter PROFFKURS nå, men syns nå ikke småtten er så proff...

Her er før svømminga, og han gir bestekompisen en real "Musht" på kinnet:-)

Her klatrer han på pappa, og dette er før han slo seg TOTALT vrang. For 2. gang på rad. Tror han har hatt det litt fritt i sommer og han har kunnet gjort mye som han vil. Sånn er det å være enebarn og ha alle besteforeldre + foreldre for seg selv...

Han skulle IKKE hoppe, og IKKE svømme, og IKKE synge, og IKKE ditt eller datt. Jeg ble småsprø. Og han fikk pent være med på det de andre gjorde. Han skrek som en gris og man skulle tro vi mishandlet ham... Men men. Det gav seg da vi plutselig skulle svømme gjennom en tunnell (skrives det forresten sånn???), da lyste han opp. Tunneller er nemlig favorittgreia om dagen og han vil gjerne kjøre fram og tilbake i tunnellene...

Her har sinnet lagt seg og aking i sklia var ustyrtelig morsomt!

Ja, ja, det kan jo bare bli bedre?!?!:)

Håper alle har hatt en super mandag!

2 kommentarer:

Kathleen sa...

Vi skal på babysvømming med Matheo på onsdag, første gang og jeg er utrolig spent! :)

Ler litt av klassen din :)

Størstepia sa...

Ja, det er kjempemoro og de stortrives i vannet:-) (uteom småtten min innimellom:)
Han har gått på det siden han var 4 mnd og vi har storkost oss hele gjengen!

Ja, ler litt selv jeg:-)