søndag 16. august 2009

Dampbåt & forkjølelse...

Idag morges våknet småtten opp enda tettere i snuten enn han var igår... SÅ han var NOE sutrete på formiddagen, og han ba nesten om å få sove i 12tiden. Vi måtte vekke ham halv 2, ettersom vi skulle på båttur på Kornsjø.. Det var ikke videre populært, men med dvd'spilleren på i bilen og "Cars" på, så fikk vi lokket ham ut i bilen.


Turen opp gikk greit, men småtten var ganske sliten og gråt og bar seg litt innimellom. Vi lurte et lite sekund på om det var dumt å ta ham med på båttur, men med en gang vi kom ut av bilen og han så bade båter og morfar, så var all elendighet glemt. Det var tak på båten, så det var ikke kaldt. Jeg hadde kledd opp minstemann som om det skulle vært november, og måtte ta av ham litt da vi kom inn i båten.


Det var en nydelig båttur og dampbåten het "Prøven". Den går éntimes turer på Kornsjø og er åpen for alle. Det er bare plass til 10 pers i båten av gangen, så det lønner seg å bestille. Den går hver lørdag og søndag juni-juli-august. Vi dro på denne turen fordi det var en av bryllupsgavene våre i fjor, vi hadde båten for oss selv:-)


Her kan dere se noen vakre bilder av turen:








Småtten måte tute med hornet, og hadde han fått vilja si så hadde han nok gjort det hele turen:-)







Her prøvde jeg å ta bilde av navnet på båten, men det var en liten pjokk som mente jeg heller burde ta bilde av ham:) Han dro kameraet bort mot seg selv; "MIIIIIL" (smil) sier han og ser så uskyldig inn i kameraet:-) Kan jo ikke noe annet enn å le meg skakk jeg da:-)

Slik ser båten ut:

Da vi kom i land mente pjokken at vi skulle ta et bad. Men med den vinden og så surt som det var, hadde nok bare han lyst til det. Morfar holder ham ned til vannet så han får kjenne på det, ellers hadde han ruslet rett uti:-)

Til slutt bare et flott bilde av Kornsjø stasjon, er den ikke flott???

Etter endt båttur dro vi på harryhandel for å fylle opp fryseren litt, etter jeg aviste den, så har det vært ganske dårlig utvalg av middag... Men nå er den fylt opp med både kjøttdeig, kyllingfileter, svinefileter og spareribs. Hvem kan klage da???

Også må jeg gi meg selv en liten klapp på skulderen. Jeg gikk RETT forbi godisbutikken. Jeg som er AVHENGIG av sjokolade!!! Jeg hadde SÅÅÅÅÅÅÅ lyst å gå inn der og fylle opp en pose med sjokolade og melkepletter, men jeg klarte å styre meg.
Flinke meg;-)


Imorra er det første skoledag for barna, blir moro å se dem igjen! Nå får vi bare håpe småtten er i bedre form og kan være i barnehagen imorra... FINGERS CROSSED!!!


Ha en kos søndagskveld folkens!

2 kommentarer:

Line! sa...

Sååå koselig båt! Så veldig idyllisk ut =)
God bedring til Lillegutt! Håper han blir fort frisk, hvis han ikke er det allerede da.
PS: Man går da vel ikke FORBI en godisbutikk?! Værste jeg har hørt i hele dag ;)

Størstepia sa...

Ja, var veldig idyllisk der:-)
(men kanskje det hadde vært lettere å nyte det hvis ikke en UROLIG 2 åring hadde vært med, hehe)
Ja, vet, å gå forbi en godisbutikk er tøft, har liksom alltid gått innom der:-) Men har man sverget på å ikke spise godis i uka, så er det vanskelig å ha noe i huset...