søndag 11. september 2011

Tenk at det er 10 år siden...

11. september 2001.
Jeg husker at det var en uvirkelig dag,
noe sånt kunne da virkelig ikke skje?!?!


Jeg og pappa var i New York i august 2001.
Vi var som de fleste andre turister, 
en tur på toppen av World Trade Centre.


Lite visste vi at vi var noen av de siste
turistene som kom opp i tvillingtårnene...


New York skyline august 2001.
Et vakkert skue!
Slik blir det aldri igjen !


Dette herlige bildet tok enten pappa eller jeg.
(Begge mener det var dem:-)


Mannen og jeg var i New York og på Ground Zero 
da vi var på bryllupsreise i juni 2008,
og denne skulpturen fant vi igjen
like ved båten som går til
Frihetsgudinnen og Ellis Island.


Den sto nemlig mellom tvillingtårnene da jeg
så den sist. Litt medtatt, men allikevel i god
forfatning utgjør den et lite håp for alle som
ble rammet av terroren 11. september 2001.

Her kan dere lese litt om den:



Slik så Ground Zero ut i juni 2008,
gleder meg til en gang å se minnesparken og
de nye tårnene når de står ferdige !



Til slutt noen flotte bilder av tårnene som jeg
googlet like etter angrepet!


Håper dere alle har hatt en fin søndag,
vi har vært i bursdag i Oslo og
ikveld kommer vi nok til å sitte
klistret til tv skjermen for å se på
diverse 9/11 dokumentarer!



PS: Har dere stemt idag???
Det har vi !:-)

7 kommentarer:

Mine diller♥ sa...

Hei :) Tusen takk for koselig kommentar hos meg og at du vil følge meg videre. Ja tenk det er 10år sidan då dette ufattelig tragiske skjedde. ¨Flotte bilder og kjempekoselig blogg som eg gleder meg til å følge vidare.
Ha ein fin kveld vidare og ei ny god veke. Klem ♥

Vingesus og Julebrus sa...

Hei!
Nei, det var en voldsom dag for 10 år siden. Og enda sterkere for deg, kanskje, siden du nettopp hadde vært der. Men ja, tenk 10 år alt...

Skal stemme i morgen før jeg drar på jobb!

Ha en fin kveld! : )

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg har også stor interesse for 9/11. Så på en dokumentar i går som var veldig utfyllende. Jeg kan ikke fatte at folk hoppet ut... Huff...

Tenkte jeg skulle stemme i morgen. I dag har vi vært på middag hos mamma og pappa.

Klem Mona C

Elisabeth, innerst i veien sa...

Det er fortsatt uvirkelig...Må være ekstra spesielt for dere som var akkurat der like før.

Bekka sa...

Ja, tenk at det har gått 10 år allerede, en utrolig fryktelig hendelse, og sikkert ekstra spesielt for dere som har vært der. To venninner av meg er der nå, sikkert også veldig spesiell stemning og masse sikkerhet kan jeg tenke meg. Flott skrevet og fine bilder! Klem

Anette sa...

Dette var virkelig et gripende innlegg. Så godt at man ikke vet hva som skjer rundt neste sving. Bildene dine var utrolig vakre, og det må være utrolig spesielle minner å ha i ettertid. Klem fra Anette :)

Ann-Kristin sa...

Flott innlegg! Eg budde like utanfor NY frå august 2000 til august 2001, og hadde som deg reist heim få veker før 11 september. Da blir det ekstra nært.