mandag 12. september 2011

Red Velvet Cupcakes

Da jeg hadde Tupperwareparty forrige uke,
måtte jeg jo har noe KNÆSJ å servere,
og valget falt på
RED VELVET CUPCAKES !

Jeg var litt skeptisk da jeg så noen av
ingrediensene (eddik og kefir),
men det viste seg at dette var den
B E S T E
deigen jeg og småtten noen
gang hadde smakt!!!

Småtten var assistent på kjøkkenet,
mens lillepia krøp rundt bena våre ;-)


Her er oppskriften:

Sett ovnen på 175 grader.

Pisk egg og sukker.
Bland alle de tørre ingredientsene for seg.
Ha i dette sammen med olje/smør, eddik og kulturmelk.
Konditorfargen har du i helt til slutt.

Stekes i ca 15 minutter.

Dette er til ca 3 brett med 12skt cupcakes.
Denne deigen blir nok til MANGE cupcakes,
men det var null problem å fryse de.
(Nå har jeg en hel bunsj i fryseren:-)

 Slik ble de seende ut!


Denne kjøpte jeg sist jeg var på Tupperwareparty
og den er kjempebra!! Det ble ikke noe klin
(som det alltid ble med pose) og den slenges
rett i oppvaskmaskinen !


Oppkriften på ostetoppingen;

Ta ut kremosten og smøret litt før du skal begynne,
så de blir litt myke og greie & jobbe med!

Bland halvparten av melisen og smøret.
Ha i kremosten, vaniljesukker og resten av melisen.
Jeg tok oppi litt ekstra melis, for jeg syns konsistensen ble
litt "slapp". Da ble den straks mye bedre.
Ble veldig fornøyd,
de både smakte bra og så flotte ut ;-)


Skjønner godt at dette er en HIT
blandt både kjendiser og ikke-kjendiser,
for de var utrolig saftig og gode, og de
holdt seg slik i flere dager!!



Jeg fant oppskriften HER, hos Tone, som driver bloggen Chop Cakes.
Masse flott inspirsjon her!!
Lykke til med cupcakeslaging;-)!

10 kommentarer:

Hege sa...

De så gode ut. Takk for oppskrift. Må prøves ut en dag :-)

Ha en fin dag ,selv om regnet bøtter ned igjen.

Klem Hege - mamma til 3

Vilmelinas liv - Ellen-Marie sa...

Åh, nam Kjersti, det så godt ut!!!
Jeg hadde tenkt til å fylle opp fryseren før bebisen kommer, men har ikke fått ut fingeren enda...! Huff...! Men kanskje litt baking i kveld?
God mandag!
Klem Ellen

Ena sa...

NAM! Farlig lesning før frokosten er inntatt... Takk for oppskrift :)

Ena

Ingunn sa...

Red velvet er bare SÅ godt!!!

Så veldig fine ut ja!

Linda S sa...

Desse såg gode ut :)

mona sa...

Mmm.. De så rett og slett nydelige ut! Må prøves en gang, ja :)

Joy sa...

Mmmums! DU kan konsten att frista alltså!
Måste prova att laga dessa en dag tack for tipset!

Önskar dig en mysig måndagskväll! Kram Joy

Barbros lille verden sa...

VANN i munnen!!!
Jeg bakte også red velvet cupcakes og cakepops til bursdagen til lillesnuppa, det er bare SÅ godt!
Farlig, farlig ;)
Takk for tupperwaretipset! Jeg holdt på med sånne engangsposer fra wilton denne gangen, forferdelig klin..spørs om jeg må ha party snart da ;)
Ha en fin valgvake!
Klem fra Barbro

Mette sa...

Takk for at du deler oppskriften. Vi har ikke kefir her i England, men kanskje det går med yoghurt...? Får prøve ut og se!

Marie S sa...

mmmmm! det hørts godt ut.
må vel prøve den en dag.

hilsen marie s