onsdag 17. februar 2010

Om det å være sliten...

Å ha omgangssyken på besøk i heimen kan ta på alle og enhver...
Ettersom den nå har vært innom alle oss 3, og hverdagen ikke akkurat tar en pause fordet, så er det litt sliten stemning her hjemme. Det hjelper jo ikke at småtten sover dårlig om natta (les; hopper ut av senga og løper inn til oss hver natt - sånn ca 20 ganger...) og man allikevel må stå opp kl, 0600...
Merker at kreftene omtrent er borte og å være på jobb er i perioder tungt. HELDIGVIS har jeg en herlig jobb, jeg er kjempeglad i barna mine - ellers hadde det vært tøft å gå på jobb...
Mannen min jobber mye (han jobber i finans...) og mye av ansvaret for småtten faller på meg... (Les; vaske klær, rydde, lage matpakke, kjøre og hente i barnehage, lage middag, pakke når vi skal noe osv osv...)
Nå høres jeg sikkert ut som verdens sutrekjærring, men følte bare at jeg måtte få det ut...
I morges våknet jeg også med kjempevondt i halsen og har syntes ganske så synd på meg selv i hele dag:(
Dro nedom apoteket og plukket opp disse:
Noen fler som har prøvd den FRIBOL?? Den er seriøst bra, utrolig sterk;-) Prøv den om du har vondt i halsen!
Om en uke akkurat nå så sitter jeg på flyet til Dubai. Lenge siden jeg har trengt en ferie SÅ sårt, men nå gleder jeg meg virkelig! Jeg har planer om å shoppe, sove og sole meg:-) (Og spise god mat da, tihi:-) Bare ting på S det jo:-) Gleder meg iallefall!

Leste også ferdig den 4. boka i denne serien på mandag.
Denne var også fornøyelig, og selvom det går litt i samme "tralten" i alle bøkene, så klarer McCall Smith & finne noen morsomme vrier og artige episoder. Anbefaler også denne boka:-) (Men anbefaler å lese de andre først, er enkelst å "henge med" da:-)

Ha en knall onsdagskveld!
(Regner ikke med at det blir noen OL gull idag heller, nå har jeg håpet nok og blitt skuffet nok merker jeg;-) (Ehh... dårlig taper????)

10 kommentarer:

June sa...

Off, ikke bare bare med sykdom nei! Og spesiellt ikke når man har andre enn seg selv også å passe på.
Håper dere snart blir friske alle mann! Og så har du ferien å se fram mot! Så deilig! :)

Klem

Vivian sa...

Dubai!!! Heldige du:)
Høyest på ønskelisten min akkurat nå er shoppe, sole, sove og spise :)

God bedrig du. Kjipt å få alt på en gang.
Har aldri prøvd Fribol, men skal teste det ved neste halsvondt.
Håper du får ei god natt:)
-og kanskje gull i OL??

ingrid sa...

Stakkars!! Synes synd på deg jeg...ikke gøy å være syk med barn å ta seg av!! Masse god bedring til deg!!

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg er førstegangsleser og vi kommer jo fra samme by. Moro. Mener jeg har sett deg før.

God bedring. Har akkurat fått kjenning i halsen, men har pøst på med juice og solhatt. Virker ganske bra.

Spennende å dra til Dubai da. God tur.

Klem fra Mona C♥

Kathleen sa...

Fribol er knall! Husk å ikke spise de ute når det er -20. Det gjorde jeg, og jeg var sikker på at jeg skulle ødelegge hele halsen :P

Omgangsyken er kjedelig, vi lå jo rett ut her som flate padder tidligere i vinter!

Misunner og unner dere den Dubai-turen, kjenner jeg er ganske klar for sommer, sol og shopping selv :)

God bedring Pia, dette fixer du :D

Camilla sa...

Hei!
Denen bokserien elsker jeg også! Så herlig å lese om et annet Afrika. Visste du at serien går på svensk tv, svt1 på søndager?

Hilsen Camilla (som er lærer på 5.trinn)

Myntebo sa...

Huff, ja dagene med små i hus er harde når man er mye alene om de. Jeg er i samme situasjon og synes hverdagen er ganske tøff til tider. Når man i tillegg blir syk, har man lov til å klage.

Håper du er på bedringens vei!

Klem

Linda S sa...

Det er veldig godt å få ut litt frustrasjon av og til, og skrive av seg alle dei negative tankane. Og kanskje hjalp det litt at Norge faktisk fekk gull i går :)

God bedring! Og takk for tips om hals-medisin :)

ELIN sa...

Det er mye feber og hoste som går om dagen, ihvertfall rundt omkring her. Her går storegull på Cosylan (æsj). Har ikke prøvd de produktene du nevner, men har troa på noe helsekost som bygger opp immunforsvaret forebyggende :) Husker ikke helt hva det het nå igen, men. Masse god bedring ihvertfall - håper du blir bra igjen før dere skal reise. Håper på gull til Tora Berger i dag vel :) Klemmer fra Elin

Mona sa...

Uff,håper dere er kvitt alle baskelusker ol nå da.og at formen din er stigende..man merker det hvis man blir dårlig,for man skal likevel være sterk og holde det gående for barna...Så håper dere får dere litt go søvn og mye hvile :)masse god bedring:)
Lov å syte :)hihihi...hjelper å få det ut vettø..og jeg syntes du virker som en sterk,positiv,smart og herlig person:):)
God bedringsklem:)